• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä aloitit tämän upean harrastuksen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä aloitit tämän upean harrastuksen - mopolla vai suoraan isommalla?

• Mopolla ajoin eka kertaa.

Ääniä: 154 76,6%
  • Kevarilla.

Ääniä: 13 6,5%
  • Jollain isommalla, kerro millä.

Ääniä: 34 16,9%

• Ääniä yhteensä
    201
Solifer export oli eka mopedi
062802moto_prv.gif
Ikää tais olla 8 v.

Mää alotin skootterilla ja ajoin sillä pari kesää. Sitte tuli vähän pitempi tauko ja siitä siirryin 600cc pyörään. Nyt tekis mieli sitte isompaa ens kesäks mut saa nähä
smile_org.gif

6-vuotiaana kokeilin pari kertaa 50cc crossimopotinta, sitten mopoiässä tuli mopoilla kurvailtua n. 25tkm! Ja nyt CBR600 (mopohan sekin on.)

Solifer Export - siitä se lähti vuonna yks tai kaks... eli 1971.
Olin tuolloin 9v. Sittemmin Suzuki TS-125:llä railakkaat lipat, mikä johti nenämurtumaan, olkapäänsijoiltaan lähtemiseen, alaleuan murtumiseen, jne. Sänkypotilaana 3kk. Olin tuolloin 12v. eikä kypärästä tietoakaan. Ohos... tais tulla stooria aiheeseen liittymättä.
tounge.gif

ALOITAN Sutsukin GSX 750 F:llä ens suvena. Ei mitään mopo/kevari kokemuksia. Fillarilla kerenny tähän ikään asti. Viime kesänä ajoin tuon A:n korttiini. Vähän koeajellu/lainaillu kesällä isojen poikien pyöriä, ja nyt oma tallissa...
062802moto_prv.gif

Mopoillahan toi harrastus alkoi jonka jälkeen Vespa Sit annettiin taitojen levätä. Poika aloitti crossi harrastuksen 7 vuotiaana siinä touhussa meni muutama vuosi .Crossareilla tuli ajeltua siinä sivussa
Sit kiinnostus heräs pyöriin uudestaan ja nyt alkaa neljäs kausi oikealla moottoripyörällä.
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Viralisesti suoraan isolla kun pari vuotta sitten ajoin kortin mutta sitten muistin että olenhan mä pikkuveljen raisulla joskus kaahaillu silloin kun mopoiluun riitti pelkkä ikä...eikä tainnut sitäkään olla

Polkupyörä --> autokoulun ER-5 --> kusiainen cebari.

Kyllä sitä vähän mietti autokoulusta et mites tästä liikkeelle, mut onneks oli helpompaa ku luuli... siis se liikkeelle lähtö. Muuten onki vielä lapsen kengis nää taidot.
smile_org.gif

Peuskin, eli ekan oman mopon sain 9v. Veljen solifer sm:llä, ja joillain huvipuistojen minicrosseilla olin kokeillu aiemmin.. Niin ja toi PV on mökillä täysverisenä leluna vielki, niinku tosta alta näkyy.. nyt se vaan kiertää vähän mukavemmin ku alkuaikoina
wink.gif
baaa.gif
062802moto_prv.gif

Pojat.
Isän mopo oli leikannut kiinni. Irroittelin männän ja sain pelin (salaa) käyntiin, ja eikun menoks. Olisinkohan ollu 13 tai 14. Sitten kun täytin 15, ja olis saanut alkaa ajaa sitä Soliferia ihan luvan kanssa, ostin 250 kuutioisen Pannonian. Se, kuten minäkin, oli vuosimallia 54.
Siitä pitäen olen päristellyt. Välillä oli kyllä vuosia, että en omistanut pyörää, mutta joka vuosi olen jollakin moottoripyöräksi luettavalla rakkineella ajellut. Eikä rahaa ole pankkitilille kertynyt
smile_org.gif

Kokemuksia ja muistoja senkin edestä.

...naapurin Jorma ilmoitti mukaan...
tounge.gif
ei vaan mopolla ajeltiin eka kerran n. 10 vuotiaana...sitten oli crossia, homosohvaa ja nyt kyykky....
crazy.gif

Viri pv:llä aloittelin, sitten 80cc krossimopo, josta Aprilian kevariin ja
suzukin sarviin, joissa vieläkin rystyset valkeana roikutaan
biggrin.gif

Back