• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Millä aloitit tämän upean harrastuksen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Millä aloitit tämän upean harrastuksen - mopolla vai suoraan isommalla?

• Mopolla ajoin eka kertaa.

Ääniä: 154 76,6%
  • Kevarilla.

Ääniä: 13 6,5%
  • Jollain isommalla, kerro millä.

Ääniä: 34 16,9%

• Ääniä yhteensä
    201
mopetihan se oli...tosin en oo vielä paljon isompiin vielä päässy! ajelee nyt tällä piikkisellä ja sit jos rahat riittää nii isompaa alle!

Solifer SM, siitä se homma käyntiin lähti
buttrock.gif

Ensin mopolla ja nyt on kevari tallissa... ja korttikin pitäs saada heinäkuun puolessa välissä..  
sport05.gif

Isä osti minulle Italjetin crossarin, kun olin hieman alle neljävuotias. Siihen laitettiin vähäksi aikaa apupyörät, kun en vielä osannut ajaa ilmankaan...

Tuosta se parantumaton himo prätkiin alkoi  
062802moto_prv.gif

12- vuotiaasta tienpäällä koneellisella kakspyöräsellä liikkunu ja vieläki liikun...ensin tuli mopo, sitten piikki (mopo kulki kovempaa ku piikki) , sitten isompaa ja pienempää ja taas isompaa ja nyt vielä isompi!
sport05.gif

1957 Crescent Vestalla, peltiheikki, missä sarvienputki(expander) menee läpi tankin ja valot näyttää kääntyessä suoraan. 49 cc 1,25 hv Sachs antoi vauhdin hurmaa...
biggrin.gif

Solifer -78 sillä aloittelin ajo hommat  
062802moto_prv.gif

Ajatus alkoi kyllä jo itää nappulana, kun serkkupojan Jawan tankilla  istuin kyydissä noin 5 vuotiaana  
inlove.gif

Eka kerta oli faijan tutun vanhimman pojan kyydissä noin 12v. Siitä se alkoi. Sitä menoa 2 päällä 50 km/h soramontulla... Olis varmaan vanhemmat kieltäneet jos olisivat olleet paikalla.

Sitten kaverin monkey kehiin 15v. Ja sitten kortitta ajelua toisen kaverin NSR125:lla pari vuotta myöhemmin...

Yli kymmenen vuoden tauko mutta maanantaina inssi...

No ihan ekan kerran ajoin kaverin Monkeylla kerran niiden mökin ympäri... Mutta jos tota ei lasketa, niin sen jälkeen (siis pitkän aikaa sen jälkeen...) autokoulun sv650:lla, joka ei pysynyt mulla lapasessa. Sen jälkeen sitten piikillä turvallisemmin, ja omana ajopelinä oli sitten seuraavana vuonna kakspuokki Virago.
cool.gif

Joskus 80-luvun alussa ajelin -73 mallisella Honda CB 125:llä, sitten en pitkään aikaan millään, kunnes -01 Kymco Cobra Cross skootterilla, joka ostettiin pojalle (mulle...
biggrin.gif
). Kobra puri ja myrkytti mielenrauhan niin pahasti, että -93 oli pakko siirtyä oikeaan prätkään, Suzuki GS500E:hen.

Back