• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi SV 1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Il_duce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörällä ei kannata keulia pitkiä matkoja. Tulee oljyn kulkemiseen ongelmia. Tästä syystä myöskään ei ole tarjolla varakoneita.
Tästä piti kysymän semmosta, että muutama vuosi sitten oli Bomber weekendissä stunttaamassa joku Venäläinen SV1000:lla ja tais ajella aika paljo hytti pystyssä
nixweiss.gif

Että onko tuo vaan niitä TL:n ongelmia...?
Eikä tälläkään palstalla ole tullut yhtään tapausta vastaan.
Koska moottorit on pitkälti samat niin taitaapi koskea yhtälailla SV:tä. Joillain kikkailuilla noissa sai öljynsaantia hieman varmistettua. En muista riittikö pelkkä öljy-ylimäärä vai täytyikö öljypumpun imua muuttaa vai mitä se oli.
Wanhoissa sv 650:ssä oli se ongelma, että jos veti pitkiä siivuja eturengasta kohti otavaa, niin ekasta pytystä hävisi öljyt. Ongelma on tietojeni mukaan korjattu vuodesta 2001 eteenpäin. Ongelmana oli, että sylintereihin oli kaksi kohtaa mistä otti öljyä voiteluun, etummaiseen sylinteriin edestä, ja taaimmaiseen takaa. Joku korjasi ongelman wanhoissa pyörissä laittamalla "väliseinän" öljypohjaan, mutta uusimmissa moteissa (2001 ja eteenpäin) on vakiona joku parannus. SVrider.orgista luin moisen selityksen, siellä joku kyseisestä mallista enemmän tietävä ihminen selitti asian. Uusi sv1000 on taas uudistettu motikka siitä, kuten 650 kuutioinenkin, enkä usko että uudesta moottorista olisi tehty heikompi kuin vanhasta.

Tonnisessa (2003->) SV:ssä on samat jarrut kun saman ikäisessä GSXR750:ssä. Eikä siinä jarrut oo mulla ainakaan loppunu radallakaan (Ahvenisto, Motopark).

Lainataas tätä samaa topickia ni ei tuu nii montaa
smile_org.gif

Onko joku kytkenyt power commanderia sv 1000:seen? Tuli sellanen ostettua ku halval sai ja nyt tarvis saada se paikal, mut tuli tosi epäselvä kopio lappu mukana mis on ohjeet
sad_orig.gif

Kiitos jo neuvoista etukäteen
062802jumpie_prv.gif

Mitäs tuohon nyt oikein keksis näin talven ratoksi? Putket on, vilkut ja kilpiteline on, TREkin löytyy, ruisku pitäis olla säädöissä, tuplakupla on jälkitoimituksessa..
Mites, paukkuuko pahasti putkessa moottorijarrutuksissa? Jos se häiritsee, tossa vähän väkerreltävää:

http://www.suzukisv1000.com/faq/pair_removal.htm

Itse ajelin jossain vaiheessa kauden -03 SV:llä, mutta en nyt ollenkaan muista millaiset jarrut siinä oli? Fiksaa ne paremmiksi? Teräspunosta, hyvät palat jne, niin on jo jotain tekemistä. Saattaa olla hyödyllinen viritys ja kaiken lisäksi kohtuu edukas. Ja saa sopivasti ropata.
Paukkuu vallan mukavasti ja ainakin Mulla lyö putken päästä
5-20 cm liekkiä,aika näyttävä "efekti" pimeässä/hämärässä.
Keulan jousitus ongelmaan löytyy kohtuu hintainen ratkaisu
Öhlinsiltä,vaihtaa uudet jouset sisään ja kuulopuheiden mukaan ero on iso eikä hintaakaan tule kun n.130€+uudet öljyt.Helppo vaihtaa vaikka itse.

Miksipä mennä otsikkoa muuttamaan
smile_org.gif

Eli kysymys, jotta onko teitillä tietoa miltä valmistajata saa"ylösvedetyt" putket -04 SV1000 kikottimeen?

Ixilin sivuilla luki jotta vain -03 nuo "hi" pipet saatavilla, koska tuon jälkeen muutettu tuota perää.

Ois ne komiat ku menis ylhäältä
smile_org.gif

*tuplakupla (check)
*rekisterikilven teline (check)

Devilillä on, mut ei todellakaan voi sanoa et ne sopis kivuttomasti
veryangry.gif

Kyl ne sinne saa tosi kovalla sovittamisella ja väliputket on suunniteltu klemmari kiinnitteisiksi, mut ei toivoakaan saada niitä ilman hitsaamatta tiiviiksi.

Olen viimmeks eilen kyseisiä putkia asentanut paikkaansa
wink.gif

No voi piru
sad_orig.gif

Hirveetä halua ei oo lähtee virittämään, oisha se ollu mukava jos menis heittämällä ilman turhaa säveltämistä.

Tosin tommoset "normi" röörit sais melko huokeasti ja oishan ne äänet niilläkin kunnossa.

No ans kattoo ny
buttrock.gif

Pyörällä ei kannata keulia pitkiä matkoja. Tulee oljyn kulkemiseen ongelmia. Tästä syystä myöskään ei ole tarjolla varakoneita.
Tästä piti kysymän semmosta, että muutama vuosi sitten oli Bomber weekendissä stunttaamassa joku Venäläinen SV1000:lla ja tais ajella aika paljo hytti pystyssä
nixweiss.gif

Että onko tuo vaan niitä TL:n ongelmia...?
Eikä tälläkään palstalla ole tullut yhtään tapausta vastaan.
Koska moottorit on pitkälti samat niin taitaapi koskea yhtälailla SV:tä. Joillain kikkailuilla noissa sai öljynsaantia hieman varmistettua. En muista riittikö pelkkä öljy-ylimäärä vai täytyikö öljypumpun imua muuttaa vai mitä se oli.
Wanhoissa sv 650:ssä oli se ongelma, että jos veti pitkiä siivuja eturengasta kohti otavaa, niin ekasta pytystä hävisi öljyt. Ongelma on tietojeni mukaan korjattu vuodesta 2001 eteenpäin. Ongelmana oli, että sylintereihin oli kaksi kohtaa mistä otti öljyä voiteluun, etummaiseen sylinteriin edestä, ja taaimmaiseen takaa. Joku korjasi ongelman wanhoissa pyörissä laittamalla "väliseinän" öljypohjaan, mutta uusimmissa moteissa (2001 ja eteenpäin) on vakiona joku parannus. SVrider.orgista luin moisen selityksen, siellä joku kyseisestä mallista enemmän tietävä ihminen selitti asian. Uusi sv1000 on taas uudistettu motikka siitä, kuten 650 kuutioinenkin, enkä usko että uudesta moottorista olisi tehty heikompi kuin vanhasta.
sen verran omaa kokemusta että 650 -01:stä ainakin tuli veivi lohkosta läpi että heilahti. omaa hölmöyttä ajella liikaa takarenkaalla
wink.gif

Mulla olisi jouten G.P.R:n hihgpipet tosin kiinnitysraudat hukkuneet aikojen saatossa jonnekin. Voi laittaa yv:tä jos joku on kiinnostunu (pitashän niistä tietysti jonkinmoinen rahallinen korvauskin saada). Onko muuten Yrt:n kuvissa 190 levee takis vai näyttääkö vaa leveemmältä ku normaalisti.

Devilillä on, mut ei todellakaan voi sanoa et ne sopis kivuttomasti
veryangry.gif

Kyl ne sinne saa tosi kovalla sovittamisella ja väliputket on suunniteltu klemmari kiinnitteisiksi, mut ei toivoakaan saada niitä ilman hitsaamatta tiiviiksi.

Olen viimmeks eilen kyseisiä putkia asentanut paikkaansa
wink.gif
Mul on Devilin hiilikuitu hi-pipet kiinni.. ..ja ne on nyt sit ihan oikeasti kiinni.. Lopulta piti hitsata, kun ilma tykkäsi aina vaan tulla ulos jostain ihan muualta, kuin tarkoitus olisi.. Eivät siis sovi suoraan, ainakaan nollaseiskaan. Kolme silmäparia niitä hitsatessa kohdilleen tiirasi ja ongelmahan on siinä kun niitä pönttöjä on ne kaksi kipaletta. Milliäkään kun ei voi erilailla olla..

Parasta oli, kun sai ilman pönttöjä cruisata pienen siirtymän..
biggrin.gif

Joo toi hitsaus oli kyl täälläkin ainoa vaihtoehto
confused_orig.gif

Lopputulos on kyllä aika hyvä omasta mielestäni...ja ne äänet mitkä sieltä nut tulee
062802jumpie_prv.gif
on meinaa aika paljon kyllä matalammat mitä ennen
buttrock.gif

Suosittelen kyllä laittamaan jos ei laske sitä vaivaa mikä asennuksesta tulee ni ongelmaksi...
biggrin.gif

Il_duce pistitkö ne mukana tulleet pitkät kiinnikeraudat paikalleen vai teitkö uudet? Aattelin vaa ku niillä raudoilla ne tuli aika paljon irti sieltä takakatteesta. Ite tein uudet lyhyet raudat...ja pöntöt on aika perverssin näköiset ku ei näy kunnolla niitä pantoja (ovat tosi lähellä takajalkatappeja) siinä hiilari osassa
thumbs-up.gif

Ja takajlkatappien väliin tulevat alumiiniholkit sorvasin lyhyemmäks ni ei ne jalkatapit oo sieltä kyljestä niin ulkona
crazy.gif

kertokaas mistä olette jos olette hommanneet - jäykempiä jousia eteen svessaan (ei sillä että olisin heti hommaamassa, mutta veikkaan että vaihtoon menee...)

Mitäs tuohon nyt oikein keksis näin talven ratoksi? Putket on, vilkut ja kilpiteline on, TREkin löytyy, ruisku pitäis olla säädöissä, tuplakupla on jälkitoimituksessa..
Mites, paukkuuko pahasti putkessa moottorijarrutuksissa? Jos se häiritsee, tossa vähän väkerreltävää:

Itse ajelin jossain vaiheessa kauden -03 SV:llä, mutta en nyt ollenkaan muista millaiset jarrut siinä oli? Fiksaa ne paremmiksi? Teräspunosta, hyvät palat jne, niin on jo jotain tekemistä. Saattaa olla hyödyllinen viritys ja kaiken lisäksi kohtuu edukas. Ja saa sopivasti ropata.
Öhlinsiltä,vaihtaa uudet jouset sisään ja kuulopuheiden mukaan ero on iso eikä hintaakaan tule kun n.130€+uudet öljyt.Helppo vaihtaa vaikka itse.
Mistähän noita Öhlinsejä saa?

Mistähän noita Öhlinsejä saa?
Haulla löytyis täältä tai googlesta...

mp-racing.fi

Back