• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi se on niin vaikeeta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nykyistä pyörää ostaessani löysin rakkaani n.700km päästä ja lunta oli maassa.. Soitin että haluaisin ostaa pyörän ja josko hän voisi sen laittaa jollakin rahdilla tulemaan tänne ja että laittaisin pyydetyn summan tilille etukäteen.
Meinas, ettei homma ole niin yksinkertainen -> Pitää tingata.. Ei ilennyt ottaa sitä pyydettyä summaa vaikka sekin oli halvin mitä netistä silloin löysin.. Eli heitin semmosen summittaisen 300euron tinkauksen siihen ja sillä sitten myyjäkin oli tyytyväinen..

Yleensä kyllä tingin joka asiassa (vaikka Giganttikin mainostaa, että ei voi tinkiä, niin harvemmin olen maksanut sitä mitä hyllyssä lukee), mutta tuo jotenkin vaikutti jo valmiiksi tingityltä, mutta erehdyin. Opetus: TINGATKAA, AINA!!  
033102beer_1_prv.gif

sanoi:
wount Lähetetty Elo. 28 2006,14:38
--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (12R @ Elo. 24 2006,16:46)
vvrt esim. -05 fzs1000 ajamaton 11490e

Missäs tohon hintaan saa, rupes oikeesti kiinnostamaan  

www.ee-speed.com    
tounge.gif
Yyh no niinpä onkin. EE-speedissä mitään vikaa ole, mutta oisin toivonut, että löytyy jostain mestasta mikä ottais vaihtopyörän. Eniwei Off-topikkia
smile_org.gif

Minä en käsitä niitä, jotka kaupaa "siistinä" autoa, mp:tä tai vaikkapa kameraa, jotka kuitenkin ovat kuin sepelimyllyssä käyneet.

Yhtä moottoripyörää kävin 200 km päässä katsomassa, kun se puhelimessa kerrottuna oli erittäin siisti. Asiasta erikseen tiedusteltuna se oli kerran kaaduttu ja vaurioina oli liki huomaamaton naarmu tankissa.

No, oli kai siinä tankissa naarmu ja se oli kyllä huomaamaton niiden muiden vikojen rinnalla. Kytkinkahva poikki, vaihdepoljin mutkalla, ohjaustanko vinossa ja siinä tankissa oli vielä lommo. Kaiken kruunasi itse tehty maailman rumin tuulisuoja.

Kerran olin kuumana järjestelmäkameraan ja sopiva löytyi Helsingistä. Maili- & puhelinkeskusteluissa kamera oli uutta vastaava, lukuunottamatta pohjassa olevia pikku naarmuja. Onneksi älysin pyytää kuvia. Kameraa oli ilmeisesti käytetty joko pesäpallona tai vasaran korvikkeena.

Yksi auto oli perinteinen 'suoraan papan käytössä, josta viimeiset kolme vuotta ollut pelkästään tallissa' Onneksi ei tarvinnut ajaa kuin 15 km sitä katsomaan. Auto oli kuin suoraan jokamiesluokan kisoista, paitsi jm-autoissa on vähemmän ruostetta. Myyjä pyysi jättämään edes jonkun tarjouksen. Sanoin, ettei uskalla tarjota mitään, kun saattaa vielä joutua ostamaan sen auton.

Ja sitten ne perkeleet laittaa ilmoitukseen, että renkaanpotkijat älköön vaivautuko!

Minä en käsitä niitä, jotka kaupaa "siistinä" autoa, mp:tä tai vaikkapa kameraa, jotka kuitenkin ovat kuin sepelimyllyssä käyneet.
Jaa, tästäkös se johtuu kun on tuota ihmettelyä ja kiitosta usein saanut ostajan puolelta. Meinaan jos olen kaupannut tuotetta uutena, on se sitten kanssa uusi = 100% käyttämätön, yhä tehtaan pakkauksessaan. Jos tuotteessa on jotain vikaa, sitä on käytetty tai siinä edes näkyy pienintäkään käytön jälkeä, olen siitä ostajalle tai myynti-ilmossakin jo maininnut niin ei tule turhaa pahaa mieltä kummallekaan osapuolelle. Kyllä se tavara silti sen tyytyväisen ostajansa on aina löytänyt
smile_org.gif

Netistä vertailemalla parhaat vaihtoehdot.
Sähköpostilla olen saanut tarjoukset joita on kiinnostanut.
Soitto parhaille ja hinnansäätö.
Pyöräkaupat valmiiksi puhelimessa ja lopuksi on todettu että onko puheet pitäneet paikkansa.
Se että hintanäkemykset on kaukana toisistaan niin miksi siitä nyt väkisten kauppoja tekemään.

Kyllähän tuo niin menee ettei yleisesti kannata sijoitus kohteeksi ostaa moottoripyörää. Tässä kun tuo 10 r himoittaisi, niin soittelut on kyllä olleet myyjille hieman turhia. Omasta mielestä 04 vuosimallia ja kaksikytä donaa ajettu hinta pyynniltään yli 14 donaa täytyy olla jotain 2-3 donaa tinki varaa kun tämän vuoden harmaatuonti vehkeitäkin saa jo 16 donan pintaan ja hieman allekin. Niin miksi kukaan maksaisi 14 donaa muutaman vuoden vanhasta kun ensi keväänä tuohon hintaan saa jo tämän vuoden mallin ajamattomana kaupasta.

Miks kaikesta pitää tinkiä?
Mä tykkään maksaa myös palvelusta.

Jos/kun ostan jotain kallimpaa niin toki kysyn myyjältä aina että saako tinkiä jolloin myyjä yleensä pudottaa hinnan hänen kannaltaan sopivalle tasolle. Jos myyjän hinta ei vastaa käsitystäni kyseisen härvelin käyvästä hinnasta niin en osta sitä.

Tullut sellainen tunne että monet ovat ymmärtäneet tinkimisen väärin. Tinkiminen ei ole sama asia kuin vonkaaminen.

Kannattaa myös muistaa, että kun olet myyjälle mukava asiakas niin saat seuraavalla kerralla hyvää palvelua! Eli kannattaa myös miettiä hiukan sitä hintalappua pidemmälle.

Joskus on kovasti tinkivälle asiakkaalle tullut jopa suositeltua jotain toista liikettä.

Joskus törmää niihin tapauksiin joissa ensiksi etsitään planeetan halvinta hintaa ja sitten kiukutellaan kun ei tuki ja huolto pelaakkaan. Jostain se tingitty hinta on aina pois. Onko se kauppiaan lompakosta vai huolto/myyntihenkilöstönmäärästä.

Joskus törmää niihin tapauksiin joissa ensiksi etsitään planeetan halvinta hintaa ja sitten kiukutellaan kun ei tuki ja huolto pelaakkaan. Jostain se tingitty hinta on aina pois. Onko se kauppiaan lompakosta vai huolto/myyntihenkilöstönmäärästä.
Kyllähän kuitenkin kauppiaankin pitää sen verran kaupan käynnistä ymmärtää etei liian halvalla myy! Jos ei sitten pysty velvoiteetaan hoitamaan kun kilpailee markkina paikoista hinnalla, niin mitäpä siitä tulee muuta kuin sanomista, kun kuitenkin joissain liikkeissä tuntuu pelaavan kaikki alusta loppuun.

Tosin itse kyllä lukeudun noihin maksan hyvästä palvelusta ja siitä että homma toimii, mielummin vaikka sitten hieman "ylihintaa". Huomioitakoon myös se että kyllä se kauppiaskin huomioi kun rahasi sijoitat yhteen liikkeeseen. Tosin tuo hieman ylihintaa on sitten niin epäselvä käsite kun olla ja voi.

Kyllä kai se jostain kertoo kun kauppa ei moottoripyörissä yksityisellä puolella käy!

Tuon sitte oman näkemyksenikin esille.
Myös nuo pyörän kestomyyjät voisivat lopettaa touhunsa. Esim. 91 vuotisia 600 kuutioisia CBR:iä on runsaasti myynnissä hintaan 4500€ (lähes 1/3 uuden hinnasta ja pyörä on 25v vanha!!!). Mutta en minä ainakaan ymmärrä kuka on niin latvalaho että maksaa pyörästä tuon hinnan, mistä saa kahden vuoden päästä itse 2 tonnia, jollei ole lauennut siihen mennessä, kun lähes samaan hintaan saa 96-98 vuotisia 600cc ninjoja. Joten kyllä tuolloin hinnasta kannattaa vääntää kättä. Ja jos se hinta on kohdallaan nii se pyörä menee alle 2 viikossa...

Esim. 91 vuotisia 600 kuutioisia CBR:iä on runsaasti myynnissä hintaan 4500€ (lähes 1/3 uuden hinnasta ja pyörä on 25v vanha!!!).
No jos nyt kuitenkin "vain" 15v fillarista on kyse
wink.gif

Jos nyt mitenkään vaikuttaa, mutta itsellä oli -92 Reveressäni hintalappu 4.500e ja pyörä vaihtoi omistajaa viikossa eikä tyytyväinen ostaja edes tinkinyt vaan totesi hinnan olevan kohillaan ja se siitä
smile_org.gif

Back