• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi se on niin vaikeeta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina kun on myymässä pyörää/autoa/jne jne.. Ja sitte ostaja tulee.. Alkaa kauhee vääntö hinnasta, eikä lopult siin oo mitään järkeä. Mitä sitte edes tulee kattomaan jos ei haluu maksaa sitä hintaa mitä toinen pyytää??(pientä hiomista vois olla) Ja pitäs sitä olla joku tieto hinnasta että mitä muut samallaiset maksaa, eikä alkaa ehottelee sellasta mikä ei oo ikimaailmassa mahollista..
veryangry.gif

Pikku hiljaa alkaa v*tuttaa toi pyörän myynti..

Kerroppas vielä lukemia, eli mikä oli pyyntö ja mikä "ostajan" tarjous?

Ihan mielenkiinnosta..

tulee.. Alkaa kauhee vääntö hinnasta, eikä lopult siin oo mitään järkeä. Mitä sitte edes tulee kattomaan jos ei haluu maksaa sitä hintaa mitä toinen pyytää??(pientä hiomista vois olla) Ja pitäs sitä
En ole kauaa väännellyt hinnasta. Tallin ovi kiinni ja kättely päälle, kiva kun poikkesit vaan ei tullut kauppoja. Hintamielikuvaa voi kysellä jo luurissakin. Jos on liian iso ero niin sen voi sanoa ihan suoraan. Eipä tule kummallekaan turhaa vaivaa.

Aina kun on myymässä pyörää/autoa/jne jne.. Ja sitte ostaja tulee.. Alkaa kauhee vääntö hinnasta, eikä lopult siin oo mitään järkeä. Mitä sitte edes tulee kattomaan jos ei haluu maksaa sitä hintaa mitä toinen pyytää??(pientä hiomista vois olla) Ja pitäs sitä olla joku tieto hinnasta että mitä muut samallaiset maksaa, eikä alkaa ehottelee sellasta mikä ei oo ikimaailmassa mahollista..
veryangry.gif

Pikku hiljaa alkaa v*tuttaa toi pyörän myynti..
Täs on se, että kun käy useammassa paikassa tuolla tavalla vääntämässä, saa jostain sen mopon siihen hintaan mihin on toivonut.

Sitten toinen on se, että jos oikeasti haluat myydä mopon helposti tänä päivänä, se on myytävä oikeasti edullisesti. Nettikin on täynnä mopoja jotka ovat olleen samaan hintaan myynnissä vuoden jos toisenkin.

jep, kyllä käytettyjen pyynnit meinaa olla liian lähellä uusien
hintoja siis vaikkapa parivuotta vanhojen, ei sitä hintaa saa niinkun esim. merkkiliike josta haetaan osam./luotolla joten saa ihan rauhassa od. moponsa myyntiä. vvrt esim. -05 fzs1000 ajamaton 11490e ja nettimotossa pyyntiä -02 reilu kypä, ei ´pä ole tosissaan myymässä rauhassa saa olla mopottimenssa kanssa
biggrin.gif

Miksi täällä asioiden pitää olla erilailla kuin muualla maailmassa? Jonkin verran kierrelleenä väittäisin pyydetyn hinnan maksamisen olevan todella harvinaista sivistysvaltioissa.
Ja ainahan voi ilmoitukseen laittaa hinnan lisäksi "ei tinkijöille".

ainakin kun itse ostan pyörää en koe sitä mitenkään hyväntekeväisyytenä maksaa yli hintaa vaan soittelen ja käyn katsomassa useaa pyörää ja ostan sen minkän saa suhteessa halvimalla. ja sitten taas kun myydään niin ainakin itsellä tapa laittaa satanen pari tinki varaa niin luulee sitten ostaja saaneensa halvalla
tounge.gif

Itse keväällä pyörää ostaessani tiesin jo minkä pyörän haluan. Nettimotosta sitten vaan kaikki varteenotettavat ilmoitukset ylös ja soittokierros. Yhtä ilmoitusta en siinä vaiheessa ottanut koska kuva oli niin epäselvä..no loppujen lopuksi soitin sittenkin tälle tapaukselle ja pyörä oli näistä paraskuntoisin, edullisin ja vielä takalaukku irtosi mukaan
062802jumpie_prv.gif
Tinkiä kannattaa aina, vaikka en sitten sitä mäyräkoiraa saanutkaan sinne takalaukkuun mukaan enää
sad_orig.gif

Netti on erittäin hyvä ja erittäin huono samaan aikaan sama sivusto. Hintojen vertaileminen on erittäin helppoa.

Nettimotossakin näkee monta uuvattia kuka haluaa käytetystä pyörästä saman tai enemmän minkä esim EE-Speed myy uuden.
Vaikka EE-S.... ei lasketa mukaan ,kaikkihan haluavat saman rahan minkä on maksanut.
talktohand.gif

Sitten ihmetellään miksei mene kaupaksi, miksei kiinosta
Mutta niitäkin on ketkä kokeilevat kepillä jäätä.
bawling.gif

Riippunee tapauksesta. Revereni "viihtyi" myynnissä about 1vko ja eka joka tuli sitä katsomaan, sen myös mukanaan vei. Jätti sitten tilalle tuon Burgerin jollaista itse asiassa olin itsekin seuraavaksi kaavaillut, mutta silti hintojen suhteen vääntäminen oli olematonta ja se yhteinen sävel löytyi käytännössä välittömästi
smile_org.gif

Ehkä se tinkiminen on toisille harrastus?
Eilen ostin käytetyn kotilon, jonka hinnasta neuvottelin myyjän kanssa minuutin. En taida enää osata tinkimisen jaloa taitoa, tai sitten olen tulossa vanhaksi
wink.gif

Myin tuossa taannoin selkäsuojaa, jota olin kerran testannut päällä ja todennut liian suureksi. Toivottavasti ei tarvitse enää koskaan yrittää kaupata mitään vapailla markkinoilla...

Vanha sanontahan kuuluu,että:Paksu lompsa tinkii aina,ohut ei koskaan..Varsinkin mopoliikkeissä varusteiden osalta melkein aina saa 20 pinnaa pois pelkästään kysymällä.Itse en todellakaan maksa mistään lapussa olevaa hintaa!Moponkin kanssa piti käydä hyvä tovi keskustelua,ennenkuin päästiin diiliin.Kuten tuossa joku aiemmin sanoikin,mopon pitää olla melkein paras ja halvin,että saa kaupaksi.Tarjontaa on niin pirusti.Toki jos vastaava mopo on yksityisellä ja liikkeessä,niin liikkeestä se lähtee melko varmasti ennemmin.

mopoo hinkuvalla jolla ei käteistä, hakee sen pyöränsä tod.näkösesti liikkeestä ja liikkeen rahotuksen avustamana jolloin pyörän hinnasta ei paljoa ole tingittävissä.

nyt on pyörien suhteen ostajan markkinat
idea3.gif

Tuosta tinkimisestä tuliki mielee kun kävin ostamassa ketjuvahaa ja visiiriin huurtumisenesto-kalvon tms. kuvan moottoripalvelusta, sain 1e alennusta!
062802jumpie_prv.gif
Sillähän saa vaikka kahvit
idea3.gif

Ehkä se tinkiminen on toisille harrastus?
Eilen ostin käytetyn kotilon, jonka hinnasta neuvottelin myyjän kanssa minuutin. En taida enää osata tinkimisen jaloa taitoa, tai sitten olen tulossa vanhaksi
wink.gif
Itse tingin viimeisestä pärränvaihdosta 1500€ pois eli puolet pyynnöstä. Ajattele mitä kaikkea kivaa tekee 1500€:lla
buttrock.gif

Mun myymästä pyörästä tinkasin 50e jonka perustelin sillä että saat sillä mun maksaman matkan kotia eli bensat ja ruuatkin
biggrin.gif
. Sitten menin ostamaan nykyistä pyörää niin tinkasin siitä sen saman 50e koska minusta hinta oli jo ihan kohdallaan ei siitä tarvinut tinkiä ja pyörä oli juuri sitä mitä oli luvattu.

Syytä on tinkiä jos hinnassa on väljää eli ei ole halpa tai sitten pyörästä löytyy jotain esim. loppuun kuluneet jarrupalat tai muuta vastaavaa.

En minä pahakseni pane jos joku tinkaa mutta jos on pyörän viat sun muut kerrottu jo aiemmin ja muuta ei löydy niin en rupea hintaakaan älyttömiä puottamaan. Voihan kantansa perustella että eikö pyörä ollut mitä luvattiin ja hinta on kohdallaan joten onko jotain tinkimistä ?

Back