• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi porukka ostaa tehoputkia/pönttöjä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hah, jengihän valehtelee täällä kuin pienet lepakot. Oikeestihan niitä tuubia ruuvataan kiinni ihan vaan siinä toivossa että se jotakuta vituttaisi.

Viriputket on juuri oivia tuohon tarkoitukseen: yhtä ryhmää vituttaa, kun niillä ei ole varaa moiseen rahanhaaskaukseen, toisia vituttaa kun niistä putkista lähtee liian kova ääni, ja kolmansia vituttaa se, että jotkut voi olla niin lapsellisia, että luulevat putkista tulevan lisätehoa. Ja naapureita vituttaa kesäaamuna herätä aamuyöstä moottoripyörän paukkeeseen, kun naapurin kusipää tulee iltamenoiltansa putket punahehkuisina. Pääasia kuitenkin, että kaikkia vituttaa.

Jaaha, pitänee laittaa tilaukseen...
Artistia vituttaa...

Vaikka olis 200 heppaa vakiona, niin kyllä siihen täytyy joku tehari saada! Vanha totuus on, että jos virityksellä menetetään vähemmän kuin 5% tehoista, se on onnistunut!
Mutta markkinavoimat ne on kun jyllää ja kansa maksaa, mutta onneksi ei vaikuta veroihin, ainoastaan bisnismies toni rikastuu..

Hohhoijaaaa....
confused_orig.gif

Teholisä+mureammat äänet antoivat mielestäni oikeanlaisen vastineen rahoilleni.
wink.gif
Puoleen hintaan (500e) vähän käytetty täys akra teki saman. Ei ole edes mitkään kamalat äänet kohtuukierroksilla, jengaten vasta kiekaisee kunnolla.

Muuten koko topikki on vähän  
033102ass_1_prv.gif
stä.

Edittiä: Ja n. 10kg pois painosta, voinpahan taas lihoa vähän (itseasiassa olen tehnyt sen jo
bawling.gif
) onhan tuo ollut tuossa jo jokusen vuoden.

Bladesta alkuperäinen vaimennin räjähti lopulta käsiin, joten piti ehjä etsiä tilalle. Lopulta löytyi uusi hiilikuituvaimennin yhden firman poistomyynnistä, eikä maksanut kuin vajaan satkun enemmän mitä yksityiset pyysivät käytetyistä alkuperäisistä pölymiinipöntöistä. Joten ei paha. Nyt on kohtuu rahalla saatu ulkonäköä ja ääntä! Tehotkaan ei varmaan hirveästi laskeneet.

Kurpovic oli silti ykkönen!
buttrock.gif

+20hv
+16Nm
+sairaan hyvät äänet
+ulkonäkö
+ -5kg

ja bonuksena köyhiä vituttaa
Siinähän niitä perusteluja tuli oikein urakalla. Ja kaikki jopa hyväksyttäviä.
biggrin.gif

Omassa nykyisessä pyörässä oli Yoshi paikoillaan jo entisten omistajien toimesta, joten omalta osalta homma oli sillä selvä. Toki mukana tuli vakioputki, mutta kyllähän se meni aika sukkelaan varaston hyllylle pölyttyyn.

Moottoripyöräilyssä nyt on muutenkin aika vähän "järkeä", joten eipä tuohon putki hommaankaan mitään järkiperusteluja tarvita.

Ei muutaku putket punahehkuun, ja kaasutellaan siihen malliin asutusalueilla, ettei tieten tahtoen toisten yörauhaa häiritä.
062802moto_prv.gif

Tiedä sitte että paljonko se loppujen lopuksi sitä HUIPPUTEHOA kasvattaa, mutta tällä hetkellä omassa kusiaisessa on yoshin trs kokoputkisto, säädetty kx-centerissä ja kyllä se aika rajusti paremmin vetää esimerkiksi keskikierrosalueella. Paljon mukavampi ajaa.

edit: kyseessä siis -03 gsxr600

Aiheeseen vastaten:
Yoshin R22:t nyt vaan oli niiin paljon siistimät kuin vakiopöntöt.
Tehoa ne ei tuo lisää varmaan yhtään, ääntä jonkunverran kyllä.
biggrin.gif

Jos se nyt jotain v....taa et polttaa vähän fyffee ulkonäköön niin voivoi. Elämä on.

+20hv
+xxNm
+sairaan hyvät äänet
+ulkonäkö
+ -10kg

Ja siksi kun vakuutusyhtiö suositteli  
cool.gif
Pakkohan se on ottaa kokoputkisto jos vakuutusyhtiö sen kerran maksaa arkuperäisen tilalle... se on halpa jos ilman saa ...
thumbs-up.gif

Ja mun nykyisessä on joku laserin tehoputki viritys josta pitäs päästä eroon. äänet on onneks siedettävät mut alkuperäiset olis kuitenki parhaat. en tykkää räpellyksistä niinku tuo et tupla putkille tarkoitetun pakosarjan toinen pää tulpataan ja pistetään vaan yks putki. en usko et ainakaan tehoa tuo lisää. jos tehoputki olis ylivoimaisesti paras olis tehtaalla laitettu jo sellainen.
tounge.gif

Ja mun nykyisessä on joku laserin tehoputki viritys josta pitäs päästä eroon. äänet on onneks siedettävät mut alkuperäiset olis kuitenki parhaat. en tykkää räpellyksistä niinku tuo et tupla putkille tarkoitetun pakosarjan toinen pää tulpataan ja pistetään vaan yks putki. en usko et ainakaan tehoa tuo lisää. jos tehoputki olis ylivoimaisesti paras olis tehtaalla laitettu jo sellainen.
tounge.gif
Eipähän ne siellä tehtaalla pysty niitä ns. tehoputkia valmiiksi laittaa. Melu- ja päästömääräykset sen taitaa kieltää. Joku korjaa jos oon antanu itteni väärin ymmärtää.
Jos monen mainitsema ajettavuus osakaasulla pyörästä paranee niin miksi ei silloin putkea vaihtaisi? Siitähän mopoilussa kuitenkin on kyse. Harvoin täyskaasulla kiihdytetään, osakaasulla sitä suurin osa ajellaan.

Tuli mukana kun ostin pärrän enkä kyllä luopuis vaikka niistä joku maksaiskin väliä ja antais orggispalat mukana
biggrin.gif

Tein Räyskälän RR ajoissa sellasen havainnon, että 600/1000 kisa vehkeet oli oikeastaan aika fiksun olosia äänimailmaltaan. Tossa lähistön teillä on paljon pahempiäänisiä kun noissa kisa koneissa.

Sitten ajo Ducati Cup ja niissä oli hienot äänet sopiva matala mörinä , ehkä hieman kovempi ääni kun noissa nelareissa, mutta sopivan "miehekäs"

Nämä havainnot tein ennen kun olin nauttinut olutta ja unohtanut reiskat kaffilan pöydälle...

tottahan niillä vähän saa tehoa en nyt siitä ala väittää. sapettaa vaan ku itellä ne on tippunu tuolla putkivirityksellä. putkena laserin k1 ni äänet on onneks vakion luokkaa eikä herätä huomiota.

Kyllä mä ainaki ihan äänien takia noi tehopöntöt oon pistäny...
Tehokkaan vehkeen raiskaamista suoraan sanoen nuo vakioputket...

Mitähän tohon super vessaan hommalis ?
Leovincet on kohtuu hinnoissa germaaniassa ??

ps. ja juu hevonen sinne tänne se ei oo tärkee, mutta näkö ja matalat fiksut äänet olis V2 koneessa kivat saada sopivasti esiin...
Mulla on nyt pari päivää ollu SV650:ssä Leo Vince kiinni. Äänet on hyvät, matalat murinat eikä häiritsevän kovat. Hymy tulee kypärän sisään kun käynnistää...

En tiedä paljon tehoa tuli lisää, huipputehoilla en itse kovin usein vedättele mutta sellaisessa tasaisessa matkavauhdissa osakaasulla menee selkeesti paremmin. Ei mieti niin paljon kuin ennen.

Itselläni oli Hondan pläkkäri vm. 00 laitoin siihen slipparit ja powercommadin säädätin Bikefoxin Kimmolla. Tuli äänet paljon paremmiksi, pyörä keveni n. 10kg, vääntökäyrä parani (ei niitä perk...n saaste määräys monttoja käyrässä) ja heppoja tuli n. 15. Nyt ostin uuden Triumphin ST 1050 ja siihen aion myös laittaa tehoputken.
tounge.gif
Ja niinkuin edellä on kommentoitu ne ÄÄNET ne ÄÄNET!!!
buttrock.gif

Back