• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi porukka ostaa tehoputkia/pönttöjä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mökäpöntöt antaa kuvitteellista lisätehoa ainakin 100hv.
Ainakin kuulostaa siltä
tounge.gif
. Fiilis touhuahan tämä on.

Kilpakuskit sitten tarvitsee oikeasti sitä suorituskykyä, muut vain omaksi ilokseen. Toiset saa iloa tietystä väristä, äänestä, värinästä, merkistä, harvinaisuudesta, luotettavuudesta, tehosta, alaväännöstä, kuka mistäkin..

No itse löysin omalla kohdallani montakin hyötykohtaa (ei tietysti päde kaikkien pyörien kohdalla) : teho nousi n. 25hv, vääntö n. 30nm, paino laski n. 10kg, soundit ja ulkonäkö parani... sitä myötä ajettavuus jne., muutamia seikkoja mainitakseni
tounge.gif

Jokainen tietysti tyylillään, mutta itselle ainakin ihan järkeviä hankintoja, varsinkin kun sain käytettynä virheettömät osat sopuhintaan
033102bebe_1_prv.gif

Eihän sitä jaksa mitään mankey ääniä kuunnella ja ehkä sillä putkiston vaihdolla saa muutaman lisä hepankin. (ainakin toivottovasti)  
confused_orig.gif

Mun piti vaihtaa mopoon oikein kokoputki,mut sit luin täältä jostain että se on laitonta uusiin pyöriin(tai ainakin lähes järjettömänkallista)..jotain muutoskatsastuksii ja silleen.Syystä senverran et piti ostaa ku muillaki on.

Mä en vaihda pakoputkea ennen kuin se ruostuu puhki, ja silloinkin vakiomallin rööriin, kiusallani, kun kaikilla muilla on kevyempi, tehokkaampi ja paremman kuuloinen.
033102bebe_1_prv.gif

"Carbon-look" teippi voisi kyllä olla aika ärsyttävän näköinen äänenvaimentimen ympärillä, ja tietysti muutama sponsoritarra, "Micron", "Lazer", "Acrapopopopvic", ja mitä näitä nyt on. Varsinkin sitten kun ne sulavat pönttöön kiinni.
withstupid.gif

Musta on jotenkin outoa että porukka ostaa jotain tehoputkia joilla saadaan muutama heppa lisää.
No sepäs on sinun ongelmasi.
Outoa tai ei, itsellä on hankintalistalla sellaiset titaaniset ovaaliputket, jotka nousevat hiukan korkeammalle kuin alkuperäiset. Parin eri merkin välillä olen pähkäillyt, jomman kumman lopulta hommaan, sopivan lastutuksen kera, tietty.

Itse en kaipaa helvetillistä mökää, mutta muutaman desibelin korotus ei toisaalta haittaa, varsinkin kun äänen sävy ja syvyys paranevat. Pääsyyt ovat silti nuo muidenkin mainitsemat ämyrien vaikutus moottorin käytökseen eri kierrosalueilla sekä painonsäästö. Usein ulkonäkö paranee myös. Äänien paraneminen on vain pieni bonus.

sanoi:
Jos hintaa vertaa ja saatuja tehoja niin ei kyllä ole rahoille vastinetta.
Nyt tehari kaverit vihaa mua
033102bebe_1_prv.gif
Vihaa? Taitaa kyllä useimmilla tulla ihan erilaiset fiilikset mieleen.
Omalla kohdallani fiilistä voisi kuvata vaikka sanalla evvk.

Niin ja rahoille saatava vastinekin on aika suhteellinen käsite, varsinkin kun kyseessä on useimmiten harrastus. Jos on tuollainen hepinmittaus -kompleksi, niin sitten varmaan hommassa ei olekaan mitään järkeä. Harva niitä ämyreitä paperilla näkyvien euro- ja hp -arvojen takia hommaa. Kukin taaplaa tyylillään ja tuhlaa rahansa mihin lystää.

Ulkonäön ja äänen takia tietenkin niitä ostetaan... Niiden tuoma lisäteho on mukava plussa! Suitzaan tuli 16hp lisää
cool.gif

Suzukin vakiopönttö on kyllä kamala, jotenka ei sitäkään kehdannu mopossa pitää
biggrin.gif

no kaks syytä äänet (poika halus,ja pappa suostu) ja sit tärkeempi syy ei sopinu sivulaukut vakioputken kanssa,laukku putkessa kii ja lämpes laukku liikaa

alkuperäinen hapertui puhki, kokeilin kahta eri merkkistä kokoputkistoa mallia teho, koska olivat halvempia kuin alkuperäinen änkkäri =/ kumpikaan ei kaupan lupauksista huolimatta sopinut... jotenpa jouduin tyytymään e-hyväksyttyyn "alkuperäistä vastaavaan".

olishan se tehari ollu paremman näköinen, mahdolliset lisätehot tietysti näin leikki-ikäiselle pelkkää plussaa. minä en niistä äänistä niin olisi perustanut (hiljaisempi=parempi), mutta näin kävi tällä kertaa

Pitinkin tää vanha nerokas topicci kaivella
tounge.gif

Edelleenkin, kahta en vaihda putkea ja suutinsarjaa ennenkuin pyörä on vaihdettu.

Hah, jengihän valehtelee täällä kuin pienet lepakot. Oikeestihan niitä tuubia ruuvataan kiinni ihan vaan siinä toivossa että se jotakuta vituttaisi.

Viriputket on juuri oivia tuohon tarkoitukseen: yhtä ryhmää vituttaa, kun niillä ei ole varaa moiseen rahanhaaskaukseen, toisia vituttaa kun niistä putkista lähtee liian kova ääni, ja kolmansia vituttaa se, että jotkut voi olla niin lapsellisia, että luulevat putkista tulevan lisätehoa. Ja naapureita vituttaa kesäaamuna herätä aamuyöstä moottoripyörän paukkeeseen, kun naapurin kusipää tulee iltamenoiltansa putket punahehkuisina. Pääasia kuitenkin, että kaikkia vituttaa.

Jaaha, pitänee laittaa tilaukseen...

Kaikki muut perustelut tässä on jo luettu.
Mutta meillä jos en hanki 1000 eur virityspalikoita niin,,,,,,
muija ostaa niillä rahoilla moottorisängyn.

Molemmat tietysti mukavia ,,mutta tiedätte oikean vastauksen

Ninimerkillä: Nukkutaan vasta haudassa
biggrin.gif

Reiska_SB

Kaikki muut perustelut tässä on jo luettu.
Mutta meillä jos en hanki 1000 eur virityspalikoita niin,,,,,,
muija ostaa niillä rahoilla moottorisängyn.

Molemmat tietysti mukavia ,,mutta tiedätte oikean vastauksen

Ninimerkillä: Nukkutaan vasta haudassa  
biggrin.gif

Reiska_SB
Just näin, olen myös vakuuttanut itselleni että putki on
järkiostos koska muuten vaimo ostaa rahoilla kynsilakanpoistoainetta, pumpulijuttuja & vaaralliselta näyttäviä sumutteita  
tounge.gif

Back