• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi porukka ostaa tehoputkia/pönttöjä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei se ole muiden ongelma jos sinulla ei ole rahaa ostaa putkea mopediisi.  
mad.gif

Minulla on oikein kokoputkisto ja lisäksi todella suuri määrä kaikkea muuta kivaa erikoisosaa mopossa ja lisäksi muutama osa odottaa paikallee laittoa. Varmaan harmittaa.

Tämä on harrastus, se ken haluaa rakennella mopoaan rakennelkoon, vaikka se ei jonkun tyhjätaskun mielestä taloudellisesti kannattavaa olisikaan.

cool.gif
Veit jalat suustani! Juuri näin on!
bowdown.gif
033102beer_1_prv.gif

ÄÄNET!

Toi tyhjäkäynti on sen verran pienellä, että tietää milloin peli on käynnissä.
wink.gif

Niin ja saa niitä kannuja tosta 200,- ylöspäin, jos ei halua koko putkistoa.

Ne äänet ne äänet.

Miksi sitten immeiset odottavat korva höröllään, kun mopo laitetaan käymään
confused_orig.gif

Älkäämme tulko aikuisiksi.

cool.gif

Ne äänet ne äänet.

Miksi sitten immeiset odottavat korva höröllään, kun mopo laitetaan käymään
confused_orig.gif

Älkäämme tulko aikuisiksi.

cool.gif
Kai ne kuuntelijat on enempi motoristeja. Muut kiroavat mölyn aiheuttajan. Ei kaikki saa kicksejä prätkän äänestä vaikka me saisimmekin
tounge.gif

P.S. Mä olen niin köyhä että vakioputket riittää vaikka kone kuulostaakin ompelukoneelta.

P.S. Mä olen niin köyhä että vakioputket riittää vaikka kone kuulostaakin ompelukoneelta.
Oon vaihtamassa talvella omasta pyörästäni Devil Trophy sliparia koko putkistoon. Hieno-, matala- ja kova-ääninen on tuo Trophy, mutta tarvittaessa orkkistasoa irrotettavan "db-killerin" ansiosta.Myyn siis silloin tuon kesän ajetun pömpelin pois....Eikä maksa kovin paljon...Ja jos kiinnostusta löytyy muiltakin, niin pistän huutokaupan pystyyn!
omg.gif

Syyt:
- äänet
bowdown.gif

- ulkonäkö
062802jumpie_prv.gif

- liikenneturvallisuus
idea3.gif

- muiden (mm naapureiden) kiusaaminen
033102bebe_1_prv.gif

- muut turhamaiset syyt, jotka parantavat egon puutteita
buttrock.gif

Ennen luovun koko mopoilusta kuin äänistä! Kahdella viimeisellä uutena ostamallani mopolla en ole ajanut metriäkään vakioputkilla, eikä ole suunnitelmissa ajaa jatkossakaan. Jos tulen niin köyhäksi että ääniä ei ole varaa ostaa mopon ohessa, sitten vaikka kävelen mielummin
talktohand.gif
cool.gif
.

Mitä he..etin järkeä on laittaa ääntä lisää? Itsellä oli ensimmäinen pyörä 80 Yamaha YZ tehdasviritteinen ja kilju niinku joku oopperalaulajatar. Nyt on viritteillä Honda cb joka tunnetaan hiljaisesta käyntiäänestä(ja pomminvarmasta koneesta) ja taatusti laitan hiljaisimman pakosarjan minkä löydän.
withstupid.gif

Sorry, mutta musta kuulostaa vielä hölmömmältä laittaa tollaisia rahoja äänien takia. V*ttu, alkaako tällainen 3-kymppinen olee niin kalkkis ettei ymmärrä tän homman päälle
biggrin.gif
tounge.gif

Ei sen puoleen musta on komeita vehkeitä viritetyt mopot jne, mutta viritetään sit koko rahalla jos on aihetta. Sit kun mä voitan lotossa niin hommaan samanlaisen kuin Ghost Riderin uus turbo busa. Esittelen autotallissa kavereille ja tuntemattomille näyttelyissä, kun en kuitenkaan uskalla ajaa sillä
idea3.gif
Loud pipes save lifes.. !!
tounge.gif

Termignoni tuottaa Dukaatin ST4s mallissa sellaset 10hv lisää dp-filsun kera ja muuuuhevan saundin, joka huomataan ja jota kunnioitetaan.
062802moto_prv.gif

Mutta se huipputeho nyt ei ole edes niin oleellista vaan parempi väääääntö ja kaasuvaste.

Sivumennen todettuna..
Kaasukahvan välitys läppiin tosin on lähes kaikissa mopoissa suunniteltu täysin päin vi**ua. Suora vaijerivälitys kaasuläppään. Mitään huonompaa ei oikein voi olla. Kai se täytyy ite taas rakentaa tuokin ja ihan melkein uusi peli.

Aika outoa kun sitten ihmetellään, miksi taas joku kokematon 10R-kuski ajoi itsensä tolpan ympärille. Kai se lähtee käsistä kun kahva avaa ekalla puolella sentillä rakoa 50hv verran.. Tarttee meinaan olla aikas tarkka ranne, jos samalla laskee jarrua pois päältä yms.

Jaa, että minkälainen sen pitäis olla vai? No progressiivinen tietenkin. Eka puoli kahvan liikeradasta pitäisi avata vasta 1/5 osa läppiä ja sitten loppumatka ne kokonaan. On muuten öbat ziljoona kertaa helpompi käsitellä.

Onnistuu toisella vaijerikelalla josta n. 20cm välitanko läppäkoneiston vipuvarteen ja vipuvarsi lähtee 90 astetta kulmassa kaasuläppävipuun nähden. Siten eka sentti kahvassa avaa vasta muutaman asteen läppiä ja loput aina vaan nopeammin, kunnes läpät täysin auki vasta kun kaasu pohjassa.

Kai siinä on taas 50g painoa säästetty.... Turvallisuus taasen unohdettu totaalisesti.

Mutta siis tehoputkia ostetaan varmasti äänen ja paremman käytettävyyden takia. Ei pelkän huipputehon tietenkään.
062802moto_prv.gif

Käynti parani, kulutus laski, kylmäkäynnistys helpottu, teho nousi 4hp, vääntö parani 8Nm, paino tippu 3kg(ei mitään merkitystä, kun aamutortulla häviää painoa saman verran) ja nyt kuulee että moottori on käynnissä eikä pelkkää tuulipillin suhinaa.
baaa.gif
Lisäksi naapuri laitto kukkonsa pataan, kun aamuherätys tulee minun toimestani.
buttrock.gif

Jälleen sama vastaus: Eli Äänet  
062802jumpie_prv.gif

Ja rupesihan se Diversioni kiihtymäänkin säätöjen jälkeen. Itse asiassa aika paljonkin (Kuvia)

Eikä maksanut paljoa tuo putkisto, 200 € ja alkuperäinen oli muutenkin naarmuilla. Ja paino putosi todella paljon, kun ne Diversionin entiset pöntöt painavat kpl saman verran kuin tuo koko putkisto yhteensä.

Sorry, mutta musta kuulostaa vielä hölmömmältä laittaa tollaisia rahoja äänien takia. V*ttu, alkaako tällainen 3-kymppinen olee niin kalkkis ettei ymmärrä tän homman päälle
biggrin.gif
tounge.gif

Ei sen puoleen musta on komeita vehkeitä viritetyt mopot jne, mutta viritetään sit koko rahalla jos on aihetta. Sit kun mä voitan lotossa niin hommaan samanlaisen kuin Ghost Riderin uus turbo busa. Esittelen autotallissa kavereille ja tuntemattomille näyttelyissä, kun en kuitenkaan uskalla ajaa sillä
idea3.gif
Loud pipes save lifes.. !!
tounge.gif

Termignoni tuottaa Dukaatin ST4s mallissa sellaset 10hv lisää dp-filsun kera ja muuuuhevan saundin, joka huomataan ja jota kunnioitetaan.
062802moto_prv.gif

Mutta se huipputeho nyt ei ole edes niin oleellista vaan parempi väääääntö ja kaasuvaste.

Sivumennen todettuna..
Kaasukahvan välitys läppiin tosin on lähes kaikissa mopoissa suunniteltu täysin päin vi**ua. Suora vaijerivälitys kaasuläppään. Mitään huonompaa ei oikein voi olla. Kai se täytyy ite taas rakentaa tuokin ja ihan melkein uusi peli.

Aika outoa kun sitten ihmetellään, miksi taas joku kokematon 10R-kuski ajoi itsensä tolpan ympärille. Kai se lähtee käsistä kun kahva avaa ekalla puolella sentillä rakoa 50hv verran.. Tarttee meinaan olla aikas tarkka ranne, jos samalla laskee jarrua pois päältä yms.

Jaa, että minkälainen sen pitäis olla vai? No progressiivinen tietenkin. Eka puoli kahvan liikeradasta pitäisi avata vasta 1/5 osa läppiä ja sitten loppumatka ne kokonaan. On muuten öbat ziljoona kertaa helpompi käsitellä.

Onnistuu toisella vaijerikelalla josta n. 20cm välitanko läppäkoneiston vipuvarteen ja vipuvarsi lähtee 90 astetta kulmassa kaasuläppävipuun nähden. Siten eka sentti kahvassa avaa vasta muutaman asteen läppiä ja loput aina vaan nopeammin, kunnes läpät täysin auki vasta kun kaasu pohjassa.

Kai siinä on taas 50g painoa säästetty.... Turvallisuus taasen unohdettu totaalisesti.

Mutta siis tehoputkia ostetaan varmasti äänen ja paremman käytettävyyden takia. Ei pelkän huipputehon tietenkään.
062802moto_prv.gif
No Suzukissa on vähän tollanen systeemi, eli vakiona 1-4 vaihteilla kikkaillaan sytytyksen kanssa siten, että puoleen kaasuun asti ei käytetä parhaita ennakkoja. Eli kaasu ei ole pienillä vaihteilla puoleen kaasuun asti niin herkkä. Itse en vain pitänyt tuosta (eikä juuri kukaan muukaan), ja laitoin siihen TRE-modin (vastus), joka huijaa että pyörä on koko ajan 5. vaihteella. Tällöin käytetään kaikilla vaihteilla ja kaikilla kaasunasennoilla optimaalista sytkäennakkoa -> kaasuunvastaavuus paranee selkeesti, varsinkin niissä Suitsissa missä on 16bit ruisku, 32bit ruiskussa ero ei ole niin selkeä.

Senhän pitää olla just sellanen, että heti kun hipaisee kahvaa niin tapahtuu ja kunnolla.. Pitää vaan reenaa kaasukäsi herkäks... En usko että mikään onnettomuus on tapahtunut liian herkän kaasun takia, äkkiä siihen tottuu. Ei se nyt niin nopeesti käsistä lähde, varsinkaan 10R jossa ei alavääntöä ole kauheesti. Rundeillla se sit menee hyvin, mutta silloin kuski on kyllä tietoisesti ajamassa lujaa.

Ruiskunsäädön, putken, filsun ja TRE-modin jälkeen Gixxerin herkkyys on ihan eri tasolla kuin vakiona. Tietysti 1 piikin vähennys eturattaassakin vaikuttaa, mutta nyt se on kyllä sairaan hyvä..

Omasta pyörästä lähti veneen ankkurin korvaamisen jälkeen about 7-8 kiloa pois eli aika paljon mielestäni...

Kyseessä tosin Tuonon vaimennin joka on varmaan painavin mitä on ikinä valmistettu (10+ kg)

Äänet on myös paremmat nyt ja tuo twini kelaa kierroksia hieman hätäisemmin.

Mulla oli putkisto jo pyörässä kiinni, kun sen ostin ja pakko myöntää äänien olevan aikas makeata murinaa(tällä hetkellä lähinnä röpötystä)
confused_orig.gif
Ja onhan se putki ihan hyvännäköinenkin.
smile_org.gif
En varmaan mitään pönttöä tai muutakaan olis itse hankkinut..

Onhan se nyt jo noloo jos 150 heppanen helvetinkone kuulostaa samalta kuin naapurin äijän puutarhajyrsin.

Triumphissa on sitäpaitsi nin ...tanan kovat mekaaniset äänet, että täytyy jollain koittaa naamioida se motskarin kuuloseks... Ja kai siihen joku kaks heppaakin tuli putken vaihdolla lisää tehoo. Taitaa pätee autotuning-terojen periaatteet näihinkin: Tuntuu ainakin että kulkee kovempaa kun pitää kovempaa ääntäkin.

biggrin.gif
tounge.gif

idea3.gif
Käsittääkseni ajetaan Ronin kanssa molemmat L-mallin Kawa ZXR:llä. Mun pyörästä löytyy Hurricin Bolt-on jonka tilasin motowelhojen kautta. Hintaa oli 199€ ja sillä rahamäärällä pääsi eroon siitä 10kg painavasta 3-kammio-orkkisrautapöntöstä-joka-ei-tunne-sanaa-virtaus. Suurin vaikutus oli kuitenkin äänet; nyt ei enää mummot tai muut keikarit puskekaan suojatielle eteen viime hetkellä. Ja mikä tärkeintä, pikkulapset itkee kun pistän pyörän käyntiin!!!
062802jumpie_prv.gif

Ja jos Ron kävisit kerran kääntämässä kahvaa mun pyörällä niin juoksisit heti kauppaan ostamaan suorempaa ja vähemmän vaimentavaa tuubia...

Mitä he..etin järkeä on laittaa ääntä lisää? Itsellä oli ensimmäinen pyörä 80 Yamaha YZ tehdasviritteinen ja kilju niinku joku oopperalaulajatar. Nyt on viritteillä Honda cb joka tunnetaan hiljaisesta käyntiäänestä(ja pomminvarmasta koneesta) ja taatusti laitan hiljaisimman pakosarjan minkä löydän.
withstupid.gif
Sulla ei varmaan autossakaan ole isoja aluvanteita ja helvetin epämukavia kumeja...
cool.gif
. Mulla on...
withstupid.gif
?

Vanha rostuu puhki ja kevyenä miehenä jaksa nostaa painavia rautoja
sport05.gif
jos vain löytäis jostakin ...... onpa k2 hakusessa hondan vanhuksee.... ja saa turhat äänet piiloo.

Yhdyn tuohon puhujaan jottei touhussa oo mitään järkeä ,muttei eukoissakaan ja silti niitä pidetään.
crazy.gif

Back