• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi maksaa liikaa !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotipommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
NO
Se on sitten aivan sama jos teillä on rahaa 1000 Ekee laittaa tollaisiin logoihin ja maksaa jollekin makeat bisse lomat aurinkorannoille siitä että sulla on joku leima putken kyljessä.
Itsekin törmäsin sellaiseen aisaan että meitä kuluttajia rahastetaan, kun vaihdatin Citroen C5 2.0:n hydrauliikkaöljyt niin Motonetistä samalaisen purkin saa 11Ekella ja Citroenliikkeestä 36 Ekellä/litra ja litroja tarvii 4 (säästö 100 ekee)
Se on aivan sama juttu näissä putkissakin ja "mopon virityksissä", ottakaa järki käteen siinä että mitä maksatte euroja /teho !!! Kyllä noi bisnesmiehet teitä tiedottomia RYÖSTÄÄ.
No persaukisesta kaikki tuntuu kalliilta

Eihän se nyt ihan noinkaan taas taida mennä...
Isäukolla löytyy tallista myös IsoRosmo, Akran putkella, tehoja kylläkin 138hv...  
wink.gif
Takarengastehona tuo on täysi mahdottomuus vaikka olisi suutinsarjat yms. Syön tallissani olevan ison rosmon vakiovaimentajan jos bandiitti pelkällä Akran putkella ja suutinsarjalla luovuttaa takarenkaalle 138 heppaa. (Vaikka Bike Doctorin tai Siukolan penkissä)

033102beer_1_prv.gif

Perusvirityksillä: Putki, suuttimet, ilmanputsarimodifointi, sytkän muutokset päästään kyllä 120-130 hepan lukuihin..

Ja tottahan se on, ettei valmistajalla ole tehon kanssa suurtakaan merkitystä jos laatuvaimentajassa ja halpismerkissä on kummassakin suora huilu sisällä.. onhan noita testattukin vaikka kuinka.
taitaa kirjoittaa konetehoista,omassa kanssa tota tasoa koneteho.

Ah, ihanaa kun aina löytyy jostain näitä ihmisiä, joille kaikissa hinnoissa on ilmaa. Firmat kun pyörivät pelkällä riistohengellä...

Tässäpä oiva esimerkki, samoja vehkeitä molemmat, eikö?

Auto 1

Auto 2
Ja taas kuluttajaa ryöstetään...

Edellisten toistoa, mutta jos tutkitaan ja kehitetään, niin tavaraa ei voi myydä tarvikkeiden hinnalla ja tuotteella on myös oltava nimi. Jos tuotetta markkinoidaan, se pitää jollain kattaa. Se saatettaisiin ottaa tuotteen hinnasta. Tässä nykyaikaisessa yhtälössä tuotteen hinta ei yleensä ole yhtäsuuri kuin ryöstö...

Kuuluuhan tuohon muutakin kuin euro/koneteho. Yleensä ihmiset haluavat tietynlaista ääntä, keventää pyörää, erilaista ulkonäköä yms. Varmaan aika harva katukuski ostaa pelkän raa'an tehonlisäyksen vuoksi jotain tötteröä. Luepa tältä palstalta huviksesi, miten ihmiset lähestyvät tätä aihetta pyöräänsä putkea etsiessään: "mistä kuuluu parhaat saundit", "löysin hyvännäköisen putken pyörääni, saisiko siitä lisätehojakin" yms. yms. Nämä seikat taas johtavat siihen mitä sanoin aiemmin, eli mm. T&K maksaa ja niistä halutaan maksaa.

Mielenkiintoista, että moottoripyöräilyn yhteydessä puhutaan valtavasta säästöntavoittelusta. Ostetaan >=10000 euron pyörä ja sitten pohditaan kuinka kaikki mahdolliset tingentangelit voidaan tehdä itse, jotta säästyy rahnaa. Tai ostaa markkinoiden halvin kampe
confused_orig.gif
Vielä valmiin putken ostoa halvempaa ja kunnioitettavampaahan se on, jos itse saa tehtyä putken, joka luovuttaa vastaavat tehot kuin alan gurujen usean vuosikymmenen tuotekehityksen tulokset, mutta rohkenen epäillä. Aivan toinen juttu on sitte tosiaan se putken ulkonäkö. Räkäsaumaista käyrää en itse ainakaan ihan heti oisi uuteen pyörään kiinnipulttaamassa...Mutta kuten sanottu, jos osaa itse tehdä tehokkaan ja katseenkestävän huilun niin siitä vaan. Taikka jos "halpisputkista" saa tarpeensa tyydytyksen
thumbs-up.gif

Sallittakoon kuitenkin heidän, joilta hitsaaminen ei onnistu tai haluaa merkkiputkeen panostaa, ostaa kaupasta oma Akransa, yms., eikö vain!
wink.gif

Mielenkiintoista, että moottoripyöräilyn yhteydessä puhutaan valtavasta säästöntavoittelusta. Ostetaan >=10000 euron pyörä ja sitten pohditaan kuinka kaikki mahdolliset tingentangelit voidaan tehdä itse, jotta säästyy rahnaa. Tai ostaa markkinoiden halvin kampe
confused_orig.gif
Vielä valmiin putken ostoa halvempaa ja kunnioitettavampaahan se on, jos itse saa tehtyä putken, joka luovuttaa vastaavat tehot kuin alan gurujen usean vuosikymmenen tuotekehityksen tulokset, mutta rohkenen epäillä. Aivan toinen juttu on sitte tosiaan se putken ulkonäkö. Räkäsaumaista käyrää en itse ainakaan ihan heti oisi uuteen pyörään kiinnipulttaamassa...Mutta kuten sanottu, jos osaa itse tehdä tehokkaan ja katseenkestävän huilun niin siitä vaan. Taikka jos "halpisputkista" saa tarpeensa tyydytyksen
thumbs-up.gif

Sallittakoon kuitenkin heidän, joilta hitsaaminen ei onnistu tai haluaa merkkiputkeen panostaa, ostaa kaupasta oma Akransa, yms., eikö vain!
wink.gif
Ei voi kyllä muuta sanoo ku et juuri näin!!

MOI !
Olen ihmetellyt noita äänen vaihtimen hintoja, itse aikanani hankin Bandit 1200 S vm.1999, streetfigterin putken, on tosi makeet saundit, halpa ja tehot nousivat 118 hevosvoimaan. Ne yasomurat/akrapovit on hinnoiltettu tosi kalliiksi. Kun tuntee metallurgian ja miten rauta käyttäytyy kun sitä vääntää ja lammittää, niin on aivan sama kunhan vain kone hengittää vapaasti minkä putken laittaa. Ja kun olen tutkinut paperiteollisuudessa ilmojen/höyryjen virtausta ja pyörteitä, niin on aika hupijuttu ne akr..................
Maksakaa halukkaat korkeita hintoja, minä ainakin tyydyn tieto taitoon.
Se on sitten aivan sama jos teillä on rahaa 1000 Ekee laittaa tollaisiin logoihin ja maksaa jollekin makeat bisse lomat aurinkorannoille siitä että sulla on joku leima putken kyljessä.
Itsekin törmäsin sellaiseen aisaan että meitä kuluttajia rahastetaan, kun vaihdatin Citroen C5 2.0:n hydrauliikkaöljyt niin Motonetistä samalaisen purkin saa 11Ekella ja Citroenliikkeestä 36 Ekellä/litra ja litroja tarvii 4 (säästö 100 ekee)
Se on aivan sama juttu näissä putkissakin ja "mopon virityksissä", ottakaa järki käteen siinä että mitä maksatte euroja /teho !!! Kyllä noi bisnesmiehet teitä tiedottomia RYÖSTÄÄ.

033102bebe_1_prv.gif
Miksi ite ostat citikan missä on hydrauliikka alusta,kun on olemassa autoja,joiden alustat tarvitsevat vähemmän huoltoa ja auton hankinta hintakin on halvempi...?Voisin arvata,että citikka on mukavempi ajaa kuin lada?
Sama resepti toimii myös tossa äänenvaimennin hommassa on esim. Yoshimuran tri-oval jonkun verran hienompi,kuin joku streetfighterin vaimennin.
Tosin en oo tutkinu ilmojen,höyryjen tai kusienkaan virtauksia paperiteollisuudessa,enka maaliteollisuudessakaan...
wink.gif

confused_orig.gif
putki%20006.jpg

Sinäpä on 87€ pöntöt 10000+€ pyörässä.
033102bebe_1_prv.gif

Kokonaan itsekin on tullut useampi putki tehtyä ja vieläpä uuteen tai uudehkoon pyörään.

Mä mitään tiedä, mutta niin kauan kuin rahaa riittää niin ostan mitä haluun ja hinnalla millä tahansa. Persaukiset kiertäkööt Lidl´t ja muut halpamarketit jos haluu.

Se on vähän sama kuin toi mun viinan juonti. Muutama pullo skottilaista vuodessa ja siinäkään en silloin pihistele. Alkosta se haetaan makso mitä maksoi. Alle 12-vuotiasta en paljoa juo.

Rahan kierto se on se joka pitää tän yhteiskunta järjestelmän pystyssä. Se että onko tää oikea muoto kapitalismia tai yhteiskuntajärjestelmää, niin se onkin sitten jo toisen topicin juttu.

Acrat ja Yoshimurat jne valmistajat panostaa tuotekehitykseen himpun verran enemmän kun rombot, streetfaitit,hurricit. Eli ei ole tuurista kiinni miten pömpelit toimii siinä pyörässä mihin ne on suunniteltu.
Hauskaa vaan kun kokeneet säätäjät tuppaa sanomaan että kollektorin jälkeen on melkolailla yks hailee mitä siellä päässä on kunhan on avaraa..
smile_org.gif

ps. nähnyt esim. dynokäyrän säädön jälkeen rombon vaimentimella seiskapätkästä gixeristä jossa tehoja tuli se muutama heponen samanlailla kun ylihintaisilla akroilla ja arroweilla.

Kohtuu vanhan aiheen kaivoit esille... Ei oo Akran hinnat ainakaan vielä tippunu, ei oo tainnu boikotti vaikuttaa?
Mä voisin pulittaa vaikka 110 € (+ provikat Kustille polkemisesta) tarpeeks hienosta putkesta, jos sen vois saada jo tällä viikolla? Mitenkäs palautus, jos ei sittenkään miellytä silmää? Vai voinko sovittaa jossain kodin lähellä? Entä jos poliisi pysäyttää, löytyykö E-merkit ym. turhakkeet? Voinko käyttää sitä veroilmoituksen täyttämiseen? Ulkoiluttaako se koiran puolestani...
biggrin.gif

Itse en metallurgiasta tai savun pyörimisestä piipussa juuri mitään ymmärrä, niin jos tosiaan halvalla sais, niin mikäs siinä. Tekis vaan joku jatkuvasti ja halvalla niin ettei vaikka ahneus iskis
wink.gif

Back