• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi ihmeessä mopossa pitää olla lujat äänet ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valuvika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siksi, että saa vaipua ekstaasiin, kun kuulee näitä katupyörien murinoita :rakastunut:
Tää kesä on niin ihanaa, kun saa kuunnella :WAZAAP:
Itellä pyörä kuulosti mopolta mutta putken vaihdos anto edes jotain murinaa omaankin peliin :orgmp:
Hyvä tuokin mutta lisääkin ääntä vois saada :p
Kyllä prätkän pitää kuulostaa prätkälle, sehän on yks syy miksi pyörä hankitaan, ääni..tai ainakin mulle ääni on tärkeä osa pyörää. Joten antakaa palaa vaan, mä vaivun ekstaasiin :polonen:

Sopivat äänet ovat mukavat, ihan yhtä oleellista kuin pako-, ovat imuäänet. Kyllähän se mukavalta kuulostaa kun isommilta vaihteilta nykii pienemmille ja kone murisee moottorijarrutuksissa. Viikko sitten koeajamassani Victory Hammerissa oli tosin ääni ikävää papatusta. V2 vaihdetuin putkin. Edit. Unohtui mainita, että oleellista on myös, että sen äänen takana on potkua, siis VOIMAA.

Ääni on tehoo! :WAZAAP:

http://www.youtube.com/watch?featur...C-IEtm3w2lMZCDMTHLUr1gNXR&v=5EfGmBx9mE0&t=744

Tyhjäkäynniltä asti täytyy höristä kunnolla ja pitkälti yli 10 000 rpm kieputtaessa infernaalinen ujellus!!! Ei mitään killereitä tahi läppiä.
Äääni on tosiaan tehoa ainakin persdynossa ja tekee ajamisesta kisaisempaa ja nautittavampaa. Ajaessa on kiva kuunnella oman mopon heijastuksia taloista, aidoista tai linja-autoista. Harmillisen harvoin pääsee ajamaan oman pyöränsä takana.
Muistakaa joka kerta kiihdyttää Espoossa kehä kakkosen pohjoispäässä ja tunnelissa ihan täysillä, niin kuuuntelen ja yritän tunnistaa pyöriä äänen perusteella :D

Itelläni on vähän epätasaisesti pörisevässä nelisylinterisessä 90-luvun kawasaki zxr400 faitterissa mukavat 105dB @ 6500rpm ja 120dB @ max rpm pyöreällä lyhennetyllä namuran rosterivaimentimella (youtubesta löytyy ääntä järkkärin mikillä taltioituna)

Viimeksi muokattu:
Sitten, kun te oikeasti ajatte sillä moottoripyörällä, siis matkaa, huomaatte kyllä liikenneturvallisuusulottuvuuden.

Sitku oikeasti ajaa matkaa sillä pyörällä, ei jaksa kuunnella sitä pauhua... Nakkikioskia kiertäessä tai iltalenkillä ei haittaa, mutta pidemmässä jutaamisessa juu....

C-A-D sanoi:
Sitku oikeasti ajaa matkaa sillä pyörällä, ei jaksa kuunnella sitä pauhua... Nakkikioskia kiertäessä tai iltalenkillä ei haittaa, mutta pidemmässä jutaamisessa juu....

Silloin mennään alaväännöllä. Ja toimii.:orgmp:

hulkster sanoi:
ei oo kyll moottoripyörä mut yhtä kaikki siellä missä on ääntä on voimaa

Siistit soundit. Oikeastaan räävittömän hienot. Nämä nykyiset kärryt vaan pihauttelee ahtopaineita. :D

Viime viikolla jossain metsäkorvessä (Myrskylä?) PK-letkan tauokopaikalta lähti vanha Auto Union 2-tahtinen kippo. Kireet oli äänet. Mielestäni makeammat kuin meidän letkalla yhteensä.

Carl0s sanoi:
No en nyt sanois, eilen illalla ajoin länäriä silleen rennosti himaan, kutosella sataa "reeteesti" toinen käsi polvella. Tapiolan liittymöstä sitte mun eteen tuli joku 2-tahti piikki teharilla, kauhee vilkuilu taakse kun lähestyin sitä, ja suunilleen siinä rinnalla sitte kaverin jalat juoksi ku vallu konsanaan ku polki pienempää ja lähti "kaikki auki" siitä. Meteli oli lähes infernaalinen, ja eikä se piikkinenkään siitä enää mihinkään lähtenyt, pienellä kaasulla kiihdytin 120 ohitus nopeuteen, palasin omalle kaistalle ja kaveri oli jo niin takana ettei noista tärisevistä peileistä sitä enää erottanut.

Äänistä, ei niiden tarvi kovat olla, mutta sellaset sopivat. Lähinnä mikä itseä aina noissa tarvikeputkissa viehättää on että äänet muuttuu matalemmiksi, toi vakioputkien "repivä" ääni ei ole yhtään nättiä kuunneltavaa korvalle.

Samalla linjalla, mutta pakko kyllä sanoo että vaikka ikää ei ole kuin reilu kaksikymppiä niin stna saa aina hävetä mopopoikia kun menee ja rällää(siis pelkkää huudatusta ei ajoa tms, tai edes sinnepäin). Mielummin vaikka revittelisi sitä ruohonleikkuria tai moottorisahaa kotipihalla.

Heikinheimo sanoi:
Mielummin vaikka revittelisi sitä ruohonleikkuria tai moottorisahaa kotipihalla.
Jälkikasvua kasvattaneena, ei nuo ole olleet ruohonleikkureihin hanakoita - käskeä on pitänyt.:D
Ollessani itse mopoiässä, en minäkään ollut. Aina läksin montulle ja kylille rälläämään, kun vanhempien silmä vältti.:grin:
Jopa alle 15 v.:p

Oi sitä nuoruutta, hups, ei kun lapsuutta.:polonen:

Niin loppujen lopuksi tässä voi ajatella, että meitä niin moneen junaan tässä maassa. Miksi vaivata moisella ajatuksella, että on kovat äänet. Itsellä tulee paaljon mitä tässä maassa voisi muuttaa ennemmin kuin miettii tuota katsastus, kovia ääniä....Minun mielestä esim. rikollinen toiminta jollain muulla kuin kovalla äänellä on pahempi juttu:thumbup:

Minun mielestä tuolla kovalla metelillä vain paskotaan omaan pesään.
Katsastus tulee sitä nopeammin mitä enemmän äänet ärsyttää muita ihmisiä.
Ei mitään turhaa jeesustelua, kehityksen näkee moottoriradoilla, ehtoja kiristetään ja ratoja suljetaan.
Moottoriliitto on tasaisesti kiristänyt katsastussääntöjä, näkee kilpailuissa kuinka hylkäykset lisääntyy.
Eikä se meteli mitään nopeutta tai voimaa ole, se on vain meteliä.

Sepi sanoi:

Joo mut älä nyt hemmetissä mee sitä sivustaseuraajille kertomaan. Menee sekin tonni hukkaan minkä Devilille talutin :smoking:

Sepi sanoi:
Minun mielestä tuolla kovalla metelillä vain paskotaan omaan pesään.
Katsastus tulee sitä nopeammin mitä enemmän äänet ärsyttää muita ihmisiä.
Ei mitään turhaa jeesustelua, kehityksen näkee moottoriradoilla, ehtoja kiristetään ja ratoja suljetaan.
Moottoriliitto on tasaisesti kiristänyt katsastussääntöjä, näkee kilpailuissa kuinka hylkäykset lisääntyy.
Niin mutta kyllä pitäisi olla joku paikka missä se kova äänen pitäminen onnistuu, nykyään kadulla kun SULJETULLA radalla ei saa ajaa kova äänisellä laitteella, mikä on minusta tyhmintä mitä olen kuullut. Eikö se suljettu alue ole sitä varten??? Ei enään kyllä kiinnosta onko siinä toisessa pyörässä kova ääni, jos toinen tykkään, niin tykätköön

Husky510 sanoi:
Niin mutta kyllä pitäisi olla joku paikka missä se kova äänen pitäminen onnistuu, nykyään kadulla kun SULJETULLA radalla ei saa ajaa kova äänisellä laitteella, mikä on minusta tyhmintä mitä olen kuullut. Eikö se suljettu alue ole sitä varten???

No kun se suljettu alue ei "sulje" sitä ääntä vaan se ääni kantautuu suljetun alueen ulkopuolelle ja siellä ulkopuolella asuu ihmisiä.

Back