• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikään nakupyörä sopiva yli 190cm:lle miehelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 75Finn
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
banditit 1200/1250 ja 600/650
kawa z750/z1000
hornetti omaan makuuni liian pieni..

muita nakupyöriä en ole testannut omalla 196cm 105kg ruholla!

Iso mies tarvii ison pyörän. Jaksaako kusiainen etes kuskata sua?

Ei muuta ku mopokauppaan testaileen.  
062802moto_prv.gif

Eiköhän ne 600-650 kuutioiset jaksa viedä ihan riittävästi. Painoa ei kumminkaan ole kuin reilusti alle 90kg, joten sotanorsusta ei ole kyse minun kohdalla ja ei tässä mitää busaa kumminkaan etsitä
wink.gif
Mopo nyt aluksi.

Mitä omassa mielessä "nakupyörällä" tarkoitan, on nimenomaan suurinpiirtein katteeton ja ei mikään syväkyykkypyörä
smile_org.gif
Esimerkkinä juuri nämä: Kawan er-6n, GSR600 jne. eli en mitään endurotyyppistä hae.

Niin ja lisättäköön, että pyörän budjetti saisi olla 6000€ nurkilla.

Mutta tämä oman varren mitta suhteessa pyörien mittoihin mietityttää  
biggrin.gif

Kyllä se vaan vaatii omakohtaisen testaamisen, ihmisen fysiologia kuitenkin sen verran henkilökohtainen, mikä siis on raajojen mittasuhteet. Itse 193/110, tosin en aja nakupyörällä vaan tällä hetkellä FJR. Itse en esim sovi XX:n puikkoihin.

Se on kanssa vähän siitä kiinni, mitä hakee. Tuossa olisi tilava joka lähtöön riittävä peruspyörä, joka pitää minkä lupaa. Melkein ilmaiseksi:
kilks

Kyllä se vaan vaatii omakohtaisen testaamisen, ihmisen fysiologia kuitenkin sen verran henkilökohtainen, mikä siis on raajojen mittasuhteet. Itse 193/110, tosin en aja nakupyörällä vaan tällä hetkellä FJR. Itse en esim sovi XX:n puikkoihin.
Niinhän se on. Lähinnä hain juuri sitä että pitkät kuikelot olisi ilmoittautuneet, mikäli vastaavilla ajelevat  
smile_org.gif

Noh, muutama viikko ja pääsee testaamaan vaihtoehtoja.

Se on kanssa vähän siitä kiinni, mitä hakee. Tuossa olisi tilava joka lähtöön riittävä peruspyörä, joka pitää minkä lupaa. Melkein ilmaiseksi:
kilks
Huh, on vanhalla pyörällä hintaa.

Hommaa BMW GS, mikä malli niistä vaan. Vuoden 1994 jälkeen.
Niklas on oikeassa.

Ajoasento ja suorituskyky on paikallaan ja hauskuus on huipussaan.
Isollekin miehelle.
Ja noi GS pyörät on jo ihan edullisia, ainakin Saksasta haettuna.
Saksan tarjontaa
GS Bemari on ollut Saksan eniten myyty pyörä jo monta vuotta.
Ja eikös ne saksalaiset ole aika isoja körmyjä kaikki.
wink.gif

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

hmm duunikaverilla, melkein 2m pituutta, on suzukin naku, 1400 kuutioinen.
oletan näin äkkiä että kyseessä GSX, ei ole tullut tuota varmistettua, uudehko kuitenkin.

kehunut ok vehkeeksi ja että hyvin mahtuu.

Itsellä on pituutta muutamaa senttiä vaille 2 metriä ja nyt on alla bemun R1200GS Adventure. Aika makeasti sopii pitkälle varrelle ja varsinkin pyörän korkeus on passeli. Aikaisempi pyörä oli Guzzin Stelvio ja siinä pyörässä on väljin polvikulma niistä pyöristä millä olen ajanut. Ajoasento oli erittäin tilava, tilavampi kuin GS:llä mutta muuten se oli pykälää pienempi. KTM:t ovat myös ison miehen pyöriä.

Täältä ääni Speed Triplelle (vm.06-10). Itse olen 190cm/95kg ja Tripleen olen hyvin mahtunut. Kokemusta on myös Banditistä ja sekin sopii pitkälle mainiosti. Triplessä nyt vaan on enemmän luonnetta  
cool.gif

Edit: Yksi numero korjattu.

Kaveri on juurikin sun mittainen ja hommasi banditin ja on ollut hiton tyytyväinen ajoasentoon ja muutenkin.
Ehkä sellainen?

Kaveri on juurikin sun mittainen ja hommasi banditin ja on ollut hiton tyytyväinen ajoasentoon ja muutenkin.
Ehkä sellainen?
Ihmettelen kovasti, jos bandittia suositellaan yli 190cm pitkälle kaverille. Itse en ainakaan voinut kehua banditin ajoasentoa, kun sellaista viime kesänä kokeilin. Mittaa omassa kropassa on tasan 190cm.

Tietenkin syy voi olla suuressa erossa matkaenskan ajoasentoon.

Itselläni on tonninen Cagiva Raptor ja mahdun siihen hyvin. Pituutta se joku 192cm. Kaverilla on tonninen Super duke ja siinä on ehkä itselleni paras ajoasento. Bout kaikki muut nakut mitä testannu on liian pieniä. Polvien kannalta ahdas ja myös tuntuu että lennän heti stongan yli.

Toi polvikulman "sietokyky" vaihtelee. Meikäläisellä on oikea polvi niin valmis, että esim. isolohko-GSX, ZRX aiheuttavat parinsadan kilsan siivun jälkeen järkyttävää särkyä. Sama peli ton nykyisen FJ:n kanssa - sääli sinänsä, on mun mielestä muuten aivan pirun hyvä hintaisekseen.

Isot enskat toimii tässä suhteessa hienosti, ei paljon polvet kipuile. Suosittelisin esim. Super Tenereä tai vaikka isoa-Tohtoria.

Joku passeli cruiseri, sanotaan nyt vaikkapa Intruder taikka V-rod, niin ei oo ongelmana jyrkkä polvikulma.

En ehkä lähtisi kuitenkaan ison kustomin perään ehdotuksista huolimatta. Iso kone ja pitkä akseliväli ei takaa pitkälle pojalle tilaa. Esim. jo mainittu VS1400 ei toimi 190+ mittaiselle ilman puolen metrin siirtosettejä. Polvet ku tahtoo etenkin vakiokuosissa tulla tankin kylkien yläpuolelle. Ei kiva. Itse olen 192 ja alla on XJR1200. Toimii ainakin mulla ok. Hintakin lienee kohdallaan ja budjettiin mahtuu uudehkoja tonnikolmesatasiakin aika kattavasti. Tosin ehkä snadisti kaipaisin lisää polvikulmaa (vaikka sitten munien kustannuksella). Enemmän kuin mitään yksittäistä pyörämallia, suosittelen lähtemään parin päivän koeajokiertueelle ilman rahaa ja sen jälkeen himaan ajattelemaan asiota omalle kohalle. Näin meillä.

Back