• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä vakuutusyhtiö on edullisin/paras?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä vakuutusyhtiö on edullisin/paras? - Eli mitä näistä käytät?

• Tapiola?

Ääniä: 0 0,0%
  • Pohjantähti?

Ääniä: 1 50,0%
  • If?

• Turva?

• Pohjola?

Ääniä: 1 50,0%
  • Fennia?

• Lähiturva?

• Touring Finlandia MK?

• Joku muu? Mikä?

• Ääniä yhteensä
    2
Joten tällainen nyt sitten tuli  
tounge.gif
kyselen mikä olisi halvin ja edullisin teidän mielestänne silleen yleisellä tasolla? Kertokaa samalla miksi valitsitte sen ja minkälainen pyörä/pyörät on kyseessä? Kiinnostaa kuulla muiden syyt  
cool.gif

Ajelen Honda vt 125cc shadowta ja tietääkseni sen on tapiolassa. Isän nimillä kylläkin. Olen kyllä suunnitellut ostavani isompaa pyörää, mielellään 25kW kilvissä.

Riippuu täysin siitä millaiseen mopoon olet vakuutusta tekemässä. Soittokierroksella se selviää. Pohjolasta ja Turvasta on hyvä aloittaa.

Itse vaihdoin Lähivakuutukseen, vaikka If pääsi lähelle.
Siis kannattaa käydä netin vakuutuslaskurit läpi ja sit soitella yhtiöihin.

Kannattaa miettiä kodin vakuutukset kokonaisuudessa. Kun kyselin prätkälle vakuutusta, niin Turva ei ollut kilpailukykyinen, vaikka kaikki muut vakuutukset oli siellä.
Siksipä kilpailutin auton ja prätkän vakuutukset kimpassa, näin sain keskittämisalennusta tarjouksiin muiltakin vak.yht..
Huom! Tämä ei vaikuttanut Turvasta saataviin alennuksiin, vaikka poistin auton sieltä...

Vakuutusten sisältö (omavastuu, kattavuus, alennukset jne) vaihtelee eri yhtiöiden välillä eli ns. listahinnat ei välttämättä ole ihan vertailukelpoisia keskenään. Kannattaa pyytää tarjous muutamasta firmasta ja valita niistä se itselle paras. Itelläni on nyt 5 vakuutusta ifissä mutta taidan kans kysellä tarjouksia muualtakin kunhan jaksan ja viittin.

Turva oli halvin, nousee 10% per vuosi bonarit sekä saa tarvittaessa kesällä seisontaan.

Ennen oli pohjolassa mutta pyörän vaihtuessa muuttui pohjola 200e kalliimaksi sekä bonarit nousi vain 5% vuodessa, seisontaankaan ei saanut vaikka kerran nuppasin fillarin ja olisin todella halunnut sen seisontaan niin no go...

Minulla on pyöränä Yamaha xj 600 Diversonni 1997 ja vakuutusyhtiönä IF. IF:llä vakuutus lasketaan teho/painosuhteen mukaan ja kyseinen pyörä on sieltä edullisimmasta päästä. Kävin Kuopiossa pyytämässä tarjoukset kaikista vakuutusyhtiöistä ja ero seuraavaksi halvimpaan oli noin 100€ luokkaa. Nyt vakuutus maksaa osakaskolla vähän alle 300€ vuodessa. Vakuutuksella saa ajella vaikka vuoden ympäri jos kelit sallii.

IF minun pyörille paras vaihtoehto,maltillinen teho/painosuhde.
Pohjolasta juuri vaihdoin ja säästöä monta saturaista vuodessa.Kilpailutin tietty kaikki läpi.

Nordeassa on tällä hetkellä. Talven aikana oli kyllä tarkoitus kilpailuttaa kun tuntuu aika törkyhinnalle tuolla nordeassa vaikka sainkin muka hyvän diilin.
Mä en vaan oikeen oo kärryillä noista ehdoista just ton rata-ajon kanssa... Kun varmaan tulee radallekkin eksyttyä ensi kesänä...

Kawa IF:ssä n. 550e vuodessa ympärivuotinen täyskaskolla 150e omavastuulla. Ei paha
smile_org.gif

Ehkä tuo on itselläni jo suoranainen tapa vain keskittää kaikki IF:iin (jo muinoisen Kansan ajoista lähtien), mutta kun en ole löytänyt syytä poiskaan vaihtaa vaikka lähes joka kevät tilanteen uudelleen kilpailutankin. Kokonaispaketti kämppä, mökki, ajoneuvot, tapaturma... on ollut edukkain + S-bonukset päälle ja sen vaikutukset muuhunkin talouteen vak.maksujen napsahtaessa 4x vuodessa = noina kk on aika hyvät bonus%-kertymät
cool.gif

Parhaasta tiedä, mutta Tapiolassa saa 10% bonusta lisää per vuosi (liikennevakuutukseen), se riitti mulle valintaperusteeksi

Seisontakin onnistuu, kuukaudesta tuli 1/10 vuosimaksusta takaisin  
thumbs-up.gif

Mopot vaihtuu, mutta Turva Touring Finlandin kautta on joka kesä edullisin.

Edit. Turvaa äänestin, vaik ois siel näköjää ollu Touringikin...

Itsellä Turva ja Pohjantähti tarjoaa vakuutuspaketin parin euron sisään samaan hintaan. Ifin tarjous KTM:ään oli komee: yli tuhat euroa kalliimpi kuin muualla
biggrin.gif

Back