• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä vaatetus ei sovi kuvaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hanki kaksiosainen nahka-asu ja hellehousuiksi esim.Halvarssonin Lizardit, saa camoväreissä.Kunnon saappaat,joku jo mainitsikin Oxtar TCS goret,mahtavat saappaat, kevyet,tarvittaessa lämpimät/viileät
ja hyvät ajaa.Ja kunnon ajohanskat+selkäpanssari.

ps.kun ostaa XL-XXL kokoja, että mahtuu pilkkihaalari alle,on ajamisesta hauskuus kaukana(lepattaa ja suhisee).
mp-varusteet toimii paremmin kun ne on tyköistuvia.
Joo tähän minäkin yhdyn. Paskaa ei kannata ostaa siitä yksinkertaisesta syystä ettei se ole mukava päällä. Farkut ja xxl housut päälle? Miksi? kun aikaisemmin puhuit haluavasi mukavaa ajoa. Rennoimman ja mukavimman ajoasun löydät kun ostat sopivan ajoasun matkalle ja laitat reppuun duuni vaatteet ja repun selkään tai itse laittaisin verkon alle takapenkille. Liian suurilla kamoilla ajaminen on ehkä hirveintä mitä voi olla! Tuuli repii voimat niskasta ja käsistä, jaloilla saa koko ajon tehdä duunia että ne pysyy paikoillan ja silti tuuli ottaa niihin kokoajan.

Tunnustettakoon että itse ajan pelkillä farkuilla ajoittain, lenkkarit jalassa ja t-paita päällä.

Uskoisin että tämä aihe on nyt selvä. Kengät oli aivan vi**sta ja pointti ymmärretty.
kun sanot ton lauseen tälle foorumille varsinki ku oot aikasemmin sanonu että käytät lenkkareita ajaessas on vähän sama ku sanoisit vuorelle "että siirryppäs pienokainen kun tästä läpi" kukaan ei kuuntele vaan jeesustelee minkä kerkiää koska oma mielipide on aina parempi ja mikä parasta pääsee sanomaan jollekkin että ei noin ja kyllä minä tiedän...

lookaround_orig.gif

*siirtyy pommisuojaan odottamaan ryöpytystä*

ps.ajan farkuissa ja t-paidassa ja lenkkareilla kesäsin aina välistä
omg.gif

baaa.gif
No ei se mun maailmaa kaada vaikka ajat jorpakkoon munasiltas
033102bebe_1_prv.gif
Tää on vaan sellanen laji, jotta saattaa välillä sattua. Mua ei ainakaan kiinnosta vetää rollaattorilla baariin koko kesää.

033102bebe_1_prv.gif
Tää on vaan sellanen laji, jotta saattaa välillä sattua. Mua ei ainakaan kiinnosta vetää rollaattorilla baariin koko kesää.
kyllä sä mulle kynttilän sytyttäsit enivei
biggrin.gif

meinaatko oikeesti että jos mopolla kaatuu ni sattuu? oikeesti? ihanks tosi?
eek.gif

jos sua ei kiinnosta rollaattorilla veto kesän läpi ni hyvä se on sulle tosi kiva..ei se sitä meinaa että tarvii toisilta se ilo kieltää jos ne sitä välttämättä tahtoo..

jos joku nyt sattuu ajamaan varusteilla mitä nyt et välttämättä ite ajais ni ei kai siihen maailma kaadu?

miten mulla jää toisinaan sellanen kuva näistä monien motoristien mielipiteistä että onnettomuutta ei voi välttää jos on motskarilla liikenteessä.. näitä lukiessa alkaa melkeen pelottamaan.

sit toisekseen, jos viime vuoden malliston "daineset" tms. releet ei tänäpäivänä ole enää niin turvallisia kuin vuosi sitten kaupan räkissä niin tottahan sitä pitää tän vuotiset uudet kamppeet hankkia.
wink.gif

turvallisuuteen vedoten olis ehkä kaikkein paras ajella vaan sillä citymaasturilla motskareiden sijaan tai pysytellä himassa. vaarallista tämä vapaudesta nauttiminen on mutta jos kolisee niin sitten sattuu.

jk. buutsit on maailman parhaat ajokengät.
062802moto_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
kyllä sä mulle kynttilän sytyttäsit enivei
biggrin.gif

meinaatko oikeesti että jos mopolla kaatuu ni sattuu? oikeesti? ihanks tosi?
eek.gif

jos sua ei kiinnosta rollaattorilla veto kesän läpi ni hyvä se on sulle tosi kiva..ei se sitä meinaa että tarvii toisilta se ilo kieltää jos ne sitä välttämättä tahtoo..

jos joku nyt sattuu ajamaan varusteilla mitä nyt et välttämättä ite ajais ni ei kai siihen maailma kaadu?
En oo sytyttäny vielä kellekään, kun ei oo läheistä lähtenyt.

Ajelen jäärataa enää nykyään, se on mukavan turvallista touhua
biggrin.gif
Ja ei mulla ole enää katupyörääkään.

ps. viime viikonloppuna kaverilta meni polvi totaalipaskaksi ihan viattomannäköisessä lipassa. Joten se pääsi rollaattorilla päästelemään. Tosin joku matkasoffahooree antaisi kyllä saman nautinnon.
kaboom.gif

miten mulla jää toisinaan sellanen kuva näistä monien motoristien mielipiteistä että onnettomuutta ei voi välttää jos on motskarilla liikenteessä.. näitä lukiessa alkaa melkeen pelottamaan.

sit toisekseen, jos viime vuoden malliston "daineset" tms. releet ei tänäpäivänä ole enää niin turvallisia kuin vuosi sitten kaupan räkissä niin tottahan sitä pitää tän vuotiset uudet kamppeet hankkia.
wink.gif

turvallisuuteen vedoten olis ehkä kaikkein paras ajella vaan sillä citymaasturilla motskareiden sijaan tai pysytellä himassa. vaarallista tämä vapaudesta nauttiminen on mutta jos kolisee niin sitten sattuu.

jk. buutsit on maailman parhaat ajokengät.
062802moto_prv.gif
Se on totuus että on vain kahdenlaisia motoristeja,niitä ketkä on jo kaatunut ja niitä ketkä tulee kaatumaan.Lopputulokseen voi joka tapauksessa vaikuttaa esim.varusteilla.Ja jos ei ole varaa ostaa kunnon varusteita,kannattaa ehkä miettiä ostaako pari vuotta vanhemman pyörän halvemmalla,että jää rahaa niihin varusteisiin.

Se on totuus että on vain kahdenlaisia motoristeja,niitä ketkä on jo kaatunut ja niitä ketkä tulee kaatumaan.Lopputulokseen voi joka tapauksessa vaikuttaa esim.varusteilla.Ja jos ei ole varaa ostaa kunnon varusteita,kannattaa ehkä miettiä ostaako pari vuotta vanhemman pyörän halvemmalla,että jää rahaa niihin varusteisiin.
itselläni vm. -89 pyörä jossa on 50-lukuisen ominaisuudet ja oon kyllä kontannu niin omaa hölmöyttäni kuin muiden tekijöiden takia.. mut mielummin mä pyrin väistämään ne esteet kun annan mennä päälle. hyvin oon näistä kupruista selvinny ilman senkummasempia yliturvallisia uusia ajokamoja. rahasta ei oo kiinni nuo varusteet.

no mutta, ajellaan eikä kaatuilla.
smile_org.gif

Olen aivan samaa mieltä. Tulee ihan paha olo ku tätä ketjua lukee. Uskaltaako keväällä ottaa pyörää ulos ollenkaan. Alunperin oli kyse vaatteista...

Ehkä sit, kun ajokokemusta alkaa olla toi 10-20 vuotta (nimenomaan) liikenteessä, niin alkaa uskoa, että hyvistä ajovarusteista on enemmän iloa kuin haittaa
cool.gif

Olen aivan samaa mieltä. Tulee ihan paha olo ku tätä ketjua lukee. Uskaltaako keväällä ottaa pyörää ulos ollenkaan. Alunperin oli kyse vaatteista...
EI!!!!

kyllä se on koko maailman turvallisuus kyseessä kun puhutaan ajokamoista..eihän sitä kehtaa ees julkisilla teillä ajella jos tietää että joku vetää jossain päin suomea tollasilla lenkkareilla...

eieieiei

baaa.gif

EI!!!!

kyllä se on koko maailman turvallisuus kyseessä kun puhutaan ajokamoista..eihän sitä kehtaa ees julkisilla teillä ajella jos tietää että joku vetää jossain päin suomea tollasilla lenkkareilla...

eieieiei

baaa.gif
Ei Ei Ei
Mulle se on ihan sama vaikka ajaisit munasilteen louhikkoon,se ei ole minulta pois.Ajattelin vaan avautua,kun on tullut kokemusta monenlaisista ajovarusteista.Tälläkin hetkellä kaapista löytyy 2xgorehousut 2xHalvarsson Lizard housut,Yoko ajo"farkut" ja nahkat
ja 2xGore takki+nahkatakki + 3 saappaat

Joo kledjut...
Itse ajelen kesäisin lyhyttä duunimatkaa kaupungissa mopolla, mutta en pukupäällä ja skraga kaulassa. Ne vaihdan vasta duunissa.

Välillä harmittaa rättisulkeiset, mutta hommasin Lindstrandsin "kevyet" ja vilposat kamat sitävarten ja sitten vähän tukevammat Yokon goret muita ajoja varten. Kengät on Daytonan goret, mutta ens kesäks meinasin Daytonan shortyt duuni matkoja varten hommata ja ehkä jonkun avopotan.

En pelaa lätkääkään ilman kypärää vaikka kaukaloon mennessä en pelkää, että pää halkee tjmsp..

Älkää nyt hyvät ihmiset ottako näitä muutamien "motoristien" mielipiteitä nyt niin vakavasti... Mistäs noista tietää onko mopoa laisinkaan, vaan käyvät täällä pätemässä kun ei muutakaan mahdollisuutta elämässä ole.

Nauttikaa moottoripyöräilystä!

Älkää nyt hyvät ihmiset ottako näitä muutamien "motoristien" mielipiteitä nyt niin vakavasti... Mistäs noista tietää onko mopoa laisinkaan, vaan käyvät täällä pätemässä kun ei muutakaan mahdollisuutta elämässä ole.

Nauttikaa moottoripyöräilystä!
no mulla ei oo ainakaan, tunnustan
biggrin.gif

Kun kattelee noita kuvia missä ihmiset on kevyissä tamineissa teloneet itteensä sitä lupailee itselleen että ei aja taatusti ensi kesänä ilman varusteita. Mutta tulipa sitä viime kesänäkin ajettua farkut ja kävelykengät jalassa töihin muutamaan otteeseen..

Tosin sen verran viisastuin että en sentään toissakesän tyyliin ajanut shortsit & t-paita & remmikengät-yhdistelmällä.

Kerran kun kaatuu niin oppii arvostamaan ajovarusteitakin :)

Back