• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä vaatetus ei sovi kuvaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Itelle nahkatakin kaveriksi etsiskellyt housuja jotka sopis esim kyläily tarkoitukseen kun kunnon goret on aika karut pitää sisällä

Gorehousujen alle mahtuu mainiosti vaikka farkut. Ja menee nahkojenkin alle kun viikkaa lahjetta nätisti.

Ja mä kuljetan kyllä kevyempiä kenkiä mukana kun menen mopolla ja kunnon ajosaappailla töihin.

Hanskat on olemassa ja hyvät sellaiset. En vaan niitä jaksanu ottaa mukaan kuvaan. Nahkaa, kevlaria ja pitkä varsi ranteen yli.

Housuja olisi tarkoitus pitää farkkujen päällä. Töissä ei tollaisilla voi kävellä. Luulen että se riittää aika hyvin suojaksi kun kerran pelkät farkutkin säästyi vähin reijin viimeksi asvaltilla liukuessani. Toivottavasti ei tule liian kuuma. Nuo housut on ohuet ja niistä saatava hyöty on lähinnä polvisuoja.

Kiitti mielipiteistä. Avarsi jonkinverran tajuntaa. Laitan kengät uudelleen syyniin.

Kenkiä kun katselet niin niiden ei tulisi sit joustaa oikeastaan muuten kuin jalkaterää ylös tai alas. Nilkan sivut pitäisi olla erityisen tukevat. Jalkatappi ei saa tulla kengästä läpi, eikä nilkka saa taittua jos mopo kaatuu päälle.

Itellä on ajosaappaat ja töissä sitten sandaalit. Saappaat on tosin sivuttain liian löysät nilkasta.

Ainakin ICON :lla on tollasia välimallin popoja ja taitaa Daineseltakin löytyä.
34311-3055678.jpg

Itse ajattelin keventää kesällä ajotakin huppariin/tosi ohueen tuulitakkiin.Alle sitten panssaripaita, mutta saas nähdä tuleeko entistä kuumempi
tounge.gif
Housuina olen käyttänyt nahkapöksyjä,mutta kevennys olisi siinäkin paikallaan, tosin nuo kuvnat byysat on todennäköisesti ihan yhtä tyhjän kanssa kunnon lipoissa. Ideoita alapään ongelmiin?
Ps. ei ole tarkoitus ryöstää topicia, vaan herättä aiheeseen sopivaa juttua
smile_org.gif

Kenkiin osui silmä ekana, toiseksi näin naisena silmiin pisti housut.. kun takissa on tumman harmaata niin housuissa sais olla ainakin jotain samaa sävyä, nyt kokonaisuus näytti kauheen kirjavalta mun silmään kun housut on ihan eri sävyä takin kanssa.. eli mä koittaisin löytää jostakin tummempisävyiset Camopökät  
wink.gif

Noista ehkä takki ehkä menettelisi, kengät ei, housut ei, kypärä ei...
Toi kuuppa näyttäisi olevan shoein xr-1000 ja mitä sitä on testattu lähipiirissä käytännön kokein niin kyllä sen turvallisuutensa osalta pitäisi kelvata. Muistelen myös erinäisten lehtien päätyneen testeissään vastaaviin tuloksiin. Meluisahan se toki on, mutta siihenkin on lääkkeitä.

Mitä taas vuohi ihmetteli jalkojen hikoilua töissä/koulussa/mutterilla seisoskellessa, niin hikoaa ne noissa kevyemmissäkin kengissä. Sandaalit on muuten kova juttu joka korjaa tuon ongelman lähes täysin, ja jos valkkaa sopivat niin ne mahtuu erittäin pieneen tilaan.

Sinänsä jos vaan kaupungilla pörrää, niin olen kyllä sitä mieltä että housujen osalta riittää että polvissa on jonkinlaiset suojat jotka pysyy paikoillaan ja materiaali on sellaista ettei se repeä riekaleiksi ihan samantien. Noiden isojen raajojen osalta suojaaminen painottuu joka tapauksessa siihen asfaltti-ihottuman välttämiseen, ja se ei ole ihan hirveätä rakettitiedettä jos vauhtia on se noin 50 mitä nykyään kaupunkialueilla parhaimmillaankin saa körötellä. Tilanne tietty muuttuu heti jos lähdetään väljemmille teille tuulettumaan.

Tietty siitä voisi jotain sanoa että tuo on todellinen naamioväritys varsinkin hämärän aikaan - musta pyörä ja mikään muukaan ei erotu kunnolla. Mutta oman maun mukaan.

kenkiin en kyllä laittas rahjani. itellä ajokamoina ixs minaajohousut joissa suojat polvissa ja lonkissa täysin musta väri ja mielestäni hyvät takkina bering ja omasta mielestä sekii täydellinen
biggrin.gif
mutta mutta kyl noi housut ja kengät jätttäsin tost satsista pois

Pikku-broidilla on sellaiset Dainesen kengät, jotka nousevat hieman noita sinun kenkiäsi korkeammalle sääriin. Eli suojaavat nilkan paremmin. Yks suurimmista ongelmista noissa "matalissa kengissä" on ainakin itellä ja broidilla, että housut nousee ylös kun istuu pärrän päällä ja sit näyttää niin helvetin tyhmältä kun valkoiset tennissukat paistaa kilometrien päähän...
biggrin.gif
Ja ei kyllä ole kauhean terveellistä se jumalaton vetokaan nilkoille... Nimim. kokemusta on!
crazy.gif

tommoset kunnon buutsit on kyllä ihan mahottamat, jos pitää vaikka istua 8h työ/koulu päivä ne jalassa niin on kotona kengät pois jalasta ottettaessa sellaiset aromit että
crazy.gif
Ei ole tullu mieleen viedä sinne duuniin/kouluun jotain kevyempää kenkää? Minä ainakin pidän aina omia kunnon prätkäpopoja jalassa kun ajan prätkällä. Jos ei kaadu, niin viima viimeistään pilaa nilkat, et tosin tuota huomaa heti vaan se tulee vasta vuosien päästä esille.

Jotkut hyvin ilmastoidut melkein Race-bootsit ovat usein hyvin mukavat jalassa kesäkuumallakin. Esim. Alpinestarsin SMX plussat on hyvin ilmastoitumalli eikä siinä kauheasti jalka hikoa.

Jos haluaa edes jotenkin hengittävät popot niin kannattaa unohtaa ne vedenpitävät mallit.
menee kyllä omasta mielestä vähän hifistelyksi jos pitää ruveta kaksia kenkiä sen takia raahaamaan että 10min kevyessä ilmavirrassa ilman nahkabuutseja tuhoaa raajasi ja vähintään vammaudut loppu iäksesi. mutta kukin tyylillään.

Hannula taisi jo lisätä varustelistaan selkäpanssarin, mutta sanottakoon se nyt uudelleen. Kuvasta puuttuu siis selkäsuoja. Mitä ajokenkiin tulee, kärsin mielummin kuumuutta kuin murtunutta nilkaa.

tommoset kunnon buutsit on kyllä ihan mahottamat, jos pitää vaikka istua 8h työ/koulu päivä ne jalassa niin on kotona kengät pois jalasta ottettaessa sellaiset aromit että
crazy.gif
Ei ole tullu mieleen viedä sinne duuniin/kouluun jotain kevyempää kenkää? Minä ainakin pidän aina omia kunnon prätkäpopoja jalassa kun ajan prätkällä. Jos ei kaadu, niin viima viimeistään pilaa nilkat, et tosin tuota huomaa heti vaan se tulee vasta vuosien päästä esille.

Jotkut hyvin ilmastoidut melkein Race-bootsit ovat usein hyvin mukavat jalassa kesäkuumallakin. Esim. Alpinestarsin SMX plussat on hyvin ilmastoitumalli eikä siinä kauheasti jalka hikoa.

Jos haluaa edes jotenkin hengittävät popot niin kannattaa unohtaa ne vedenpitävät mallit.
menee kyllä omasta mielestä vähän hifistelyksi jos pitää ruveta kaksia kenkiä sen takia raahaamaan että 10min kevyessä ilmavirrassa ilman nahkabuutseja tuhoaa raajasi ja vähintään vammaudut loppu iäksesi. mutta kukin tyylillään.
Just... Menee "vähän hifistelyks" jos on pienes maistais ja joutuu taksin tilamaan kun kotimatka olisi vain n. 10min omalla autolla...
baaa.gif

Ei sama asia, mut kuiteski... 10 minuutin sisällä voi kuiteskia tapahtua aika paljon... Vai eikö kypärääkään tarttis pistää jos ei aja kuin 10 minuuttia?
withstupid.gif
Tiedän, ei tietystikkään lainkaan sama asia...

Mutta totta - kukin tyylillään...
bowdown.gif

Jos on tommoseen pyörään varaa niin mun mielestä vois panostaa ja ostaa nahkavermeet, niin paljon paremmat ne on.. Myös kunnon ajosaappaat ois ihan fiksut.
wink.gif

Jos tuo on nahkatakki (mulla vähän huono näytönohjain), niin sen kelpuuttaisin ja potan, mutta muuten en mitään muuta. Tuolla mopolla täysi nahkavarustus saappaita myöten. Oxtarilla on hyvin hengittäviä gorenahkasaappaita, joilla tuli heitettyä mm 5300 km etelä-euroopassa hemmetin moisessa helteessä. Hanskatkin kevlar-suojattuina! Ja se Forcefied vielä mukaan.
wink.gif

Kieltämättä sjobbe puhuu osin asiaakin. Päivittäisenä kulkineena(ainoana) mopoa käytteässä itse ainakin pukeuden melko kevyesti asioilla kulkiessa.
Alkaa puoli tuntia pankkijonossa nahkat päällä istuttuaan miettimään moottoripyöräilyn syvintä olemusta:)
Mut pitemmälle tai ajeleen lähtiessä tieten asianmukaiset releet niskaan, suojineen ja saappaineen.

Oos tuo takki muuten mikä?

niinku aika moni sanonukki...ni osta paremmat kegät....tiiän kaverin joka oli mopon kyydissä hepposilla kengillä....oikeen puolinmainen jalkapöytä ei ilmeisesti parane koskaan...kävelee vielläki kainalosauvoilla...onettomuus tapahtu joskus kesällä,vauhtia ei ollu paljon......eli kunnon varusteet!!!selkäpanssari kans...!

Hommaa hyvä ihminen varrelliset ja kunnolliset saappaat.
Nyt kun palellutat viimassa nilkat niin vanhana tiedät

Kävinpä sattumalta viime kesänä Stormilla ja silmiin naulautui Dainesen nilkkurit, ovat todella kevyet ja kuitenkin pohja/nilkka hyvin tuettu. Pakkohan ne oli osta, koska naisilla ei ole koskaan liikaa kenkiä  
biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
Uusi mallistohan on tullunna, mutta kutakuinkin tuollainen

Stripillä lähettäjä meinas passittaa pihalle kun luuli että olen lenkkareilla liikenteessä.  
lookaround_orig.gif

Niin vielä, itsellä ainakin ehtottoman tärkeä, että boboissa myös on kohtuulliset syndit... Bootsit löytyy kanssa kaapista jotka ostin mopoilua varten. Valitettavasti en ole oppinut vielä käyttämään niitä.

Back