• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä toisen omaisuuden kunnioitus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Checkmate
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voi hemmetti mitä tolloja...toisaalta jos on asiat niin surkeesti että joutuu v----n ruman värisellä hiivatilla ajjaan (ja asuun turussa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
vitsi) niin kyllä kai sitä huonolla lääkityksellä voi olla tämän kaltaisia seuraamuksia
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Osan ottoni!

Omassa taloyhtiössäni en ole toistaiseksi saanut läpi sitä, että hallissa voisi yhdellä paikalla olla useampi pyörä. Tämä edellyttäisi useampia kulkulupia yhdelle paikalle ja on toistaiseksi ollut ylivoimaista.
Entäs kun autolla yleensä on kaksi avainta ja aika usein ratissa istuu jompi kumpi perheen päistä, kummallakin omat avaimensa = pitäisi olla myös kaksi kulkulupaa halliin. Tai vastaavasti perheessä on kaksi autoa, mutta vain yksi hallipaikka kun toiseen ei ole varaa ja sille toiselle kotterolle sitten etsitään paikka taivasalta, milloin mistäkin. Pitäisikö muka noista autoista sitten vain toisen olla ns. hallioikeutettu, jatkuvasti
nixweiss.gif
Tosiasiassa halliin ei taida olla kellään, kuin yksi kulkulupakortti, joten myös kotiloiden kesken on arvottava, kellä kortti on ja vaihdeltava tarpeen mukaan. Paikoista vallitsee niukkuus; kukaan ei liene toistaiseksi saanut kahta paikkaa. Semmoista Stadissa Malmilla...

Ens viikolla on automaalareilla vissiin vilskettä...kaikki violetit, kolhitut ja naarmuiset Puntot pitäs maalata harmaiks...
biggrin.gif

Vittumainen juttu, mutta toisaalta jotenkin naurattaa.. siis joku Punto-kuski raahaamassa sun pyörää hikipäässä keskellä yötä 5 metriä sivuun..
tounge.gif

Hyvä "kosto" olisi ollut kaveriporukalla käydä kääntämässä se Punto poikittain siihen ruutuunsa joku yö (eiköhän semmoinen mahdu poikittainkin?).
biggrin.gif

sanoi:
Hyvä "kosto" olisi ollut kaveriporukalla käydä kääntämässä se Punto poikittain siihen ruutuunsa joku yö (eiköhän semmoinen mahdu poikittainkin?).  

biggrin.gif
Kyllä, tässä tapauksessa pitää vaan kavereiden kanssa roudata auto nimenomaan ruudun mukaisesti, kun Puntoilija ajaa autonsa poikittain ruutuunsa nähden.

Rikosilmoitusta en jaksanut lähteä tekemään. Lopuksi kostonkierre kolahtaisi varmasti omaan nilkaan, kun pyöräni on tätä Puntoa arvokkaampi. Vastaavien kerrostalohirmujen vaan toivoisi itsekin aloittavan moottoripyöräharrastuksen, kun tekee niin mieli toisten pyöriä räplätä.

Ai saakeli ku tekkee pahhaa aatella, että joku raahaa lukittua mopotinta.. Vie mopo ajelulle kunnon mutkapätkille, tankkaa parasta säiliö täyteen ja hoivaa sitä
pftroest.gif
Kyllä se siittä leppyy. Toivottavasti asiat parkkiksella ovat nyt ok. Tommoset ihmiset on veemäisiä, mut järkevällä tavalla oot asian hoitanu. Tietty jos sama jannu vielä hipelöi sun mussukkaas, niin ei kai siin auta ku
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif

Lainaus:Voi V****u!
mad.gif
la-su yönä auto huutaa kuin syötävä... Prrklle koko katto läjäs, onneks mopotin tallissa turvassa... Mikä vattu siinä on ettei toisen omaa kunnitoiteta...
Stana jos joskus saa jonkun tälläisen kiinni niin eipä hyppele enään...
Että tälläistä kans turuus...

Ainahan on ollut tiedossa, että parkkipaikka on maailman varjelluin maa-alue. Jos sulle kuuluu paikka p-taloyhtiössä, vaikkei sulla ole edes kotiloa ja joku uskaltaa pysäköidä siihen, he..etti mikä kalapaliikki siitä alkaa. Mut uutta on se, että teilläpäin paikkaan kuuluu myös suoja-alue.  
tounge.gif
tounge.gif

Mut on aika touhukas, kun tarttuu toimeen ihan tosta vaan. Ei muuta kun  
kaboom.gif

Mut uutta on se, että teilläpäin paikkaan kuuluu myös suoja-alue.  
tounge.gif
tounge.gif
Ainakin edellisessä kämpässä oli minun parkkipaikka sen verran hankalassa mutkassa että jos talvella joku katsoi ettei ole vapaita paikkoja että jätänpä tuohon alueen reunaan auton, kyllä pääsee tuosta ohi niin jos minä tai vielä lähempänä ollut naapuri (reunimmaisin paikka) olisi ajanut auton paikalle ei puolet parkkipaikalle pysäköineistä olisi päässyt enää ulos parkkialueelta tai sisälle omille paikoilleen.

Eli ei ne "suoja-alueetkaan" ihan turhaan parkkipaikoissa monasti ole. Kuten ei monet muutkaan suoja-alueet. Esimerkiksi varuskunnissa/PV:n alueilla voi monasti olla kylttejä ajoneuvon käyttö kielletty. No moni ajattelee ettei siinä nyt mitään haittaa ole jos jätän tässä auton käymään kun odottelen kaveria. Ei siinä tietty mitään mutta siinä yleensä on silloin lähettyvillä jonkun luolaston tai muun bunkkerin ilmanotto ja pakokaasut menevät suoraan sinne luolastoon.

Mun pyörän siirrosta saisi teleskooppipamppua päähän. Aikoinaan oli semmoinen parkkiruutu
mikä oli heti parkkipaikan keulilla roskiksen vieressä ja kerrostalon ulko-ovelle oli 6m. 2-3 kertaa viikossa kun tulin duunista siinä oli joku vieras kotilo,no se loppui siihen kun parkkeerasin auton poikittain sen taakse,edessä oli roskis eli
ei päässyt siitä mihinkään,ja lähdin paikalliseen kaljalle.
Odottelin aikani niin sieltähän joku ääliö soitteli että pitäisi siirtää autoa,sanoin että olen olusella auto liikkuu seuraavan kerran huomen aamulla klo 6.30.
Kehtaa alkaa vielä itkemään puhelimessa että ei pääse kotiin,sanoin että en minäkään kun joku urpo on parkkeeranut
paskansa mun paikalle
Niin ja siinä oli ISO kyltti missä luki että varattu paikka.
Annoin sen pillittää ja soitellä ympäriinsä pari tuntia,sitten käytiin siirtämässä autoa,tämän jälkeen ei jättänyt enää mun paikalle.

Nyt kun kerrotaan näytä mitä tapahtuu kun auto parkkeerataan väärään paikkaan, niin pitää kertoa yksi tapaus.

Porukoiden firman takana on yritysten ruutuja. Siinä sitten naapurin ruutuun oli joku pysäköinyt mersunsa. Ei siinä muuta sille naapurille oli tuon pysäköinnin aikana saapunut lavallinen paperia. Lava laskettiin kuorma-autosta mersun eteen ja mersu ei liikkunut mihinkään ennen kuin auton kuski oli kantanut paperit liikkeeseen.

Oli kuulemma paperit siirtynyt kiltisti ja kuski oli ollut hyvin pahoillaan.... Oli kuulemma ollut kiire kokoukseen niin oli ajatellut laittaa auton ainoaan "vapaana" olleeseen ruutuun.

Toisen omaisuuden kunnioitus lienee yhteydessä toisen ihmisen kunnioittamiseen; ei sitäkään yltäkylläisesti ole... Minä-minä -kulttuuri laajenee ja moraalikäsitykset venyvät tarvittaessa aika pitkälle. Liikenne ja liikennekulttuuriin liittyvät asiat ( mm. ajoneuvot ) saavat ns. normaalit lainkuuliaiset ihmiset tekemään järjettömiä ja harkitsemattomia tekoja ( esimerkkinä vaikkapa rattiraivo ). Muita "mustia" elämänaloja ovat ainakin maaseudulla tieasiat ja kaupungeissa taloyhtiöt
biggrin.gif

mulla oli vähän saman tuntuista riitaa yhen äijän kanssa. Ongelma oli että mulla oli liikaa leluja pihalla(auto ja 2xmopo). no se nyt vaan jotenkin on joltain pois vaikka on niitä v.tun ruutuja piha täynnä. Oli käyny mulkku joku yö mursketta laittamassa mopojen ja auton päälle
crazy.gif
Heitin kännissä piimäpurkin sen auton katolle ja perään perkele vielä kaikki jugurtit mitä kaapista löysin
smile_org.gif
. Eihän se mitään hyövyttänyt mutta menipähän terveiset perille...kateellinen mulkku naapuri
033102bebe_1_prv.gif

En kyllä viitsis kovin näyttäviin kostotoimenpiteisiin lähteä. Se kun on kuukauden pajalla toi honda jos kotilokuski saa hulluuskohtauksen.

Jotain pientä parin kaljan jälkeen saattaisin kuitenkin keksiä.

crazy.gif
....ttu jos menis mun beibee siirteleen..onneksi naapurintätiä kiinnostaa vaan mun silloin tällöin pitkänä rehottavat rikkaruohoni..
Kateellinen vai mikälie naapuri mussutti siitä et ei sais olla kahta ruutua !! no kiinteistöyhtiö sanoi että ruudut on sen joka ne maksaa
033102bebe_1_prv.gif
meillä mahtuu kahteen ruutuun yhteensä 2 autoa ja 2 pyörää, se kai sitä harmittaa kun itse piteli ilmaiseksi autoaan siinä toisessa ja ruutuja tiedustellessa selvisi herran vapaamatkustus. Onneksi meidän auktoriteetti/asenne (toivoakseni) on vaikuttanut siihen ettei ilkivaltaa ole tehty (koputtaa puuta..) ja niinkuin pihan hurmaava naapurinpoika 3.5 v ilmoitti: mä vahdin sitä sun pyörää kun sä ite oot poissa jooko? mun huoneesta näkee suoraan teidän pyörät ja mä sanon niille aina hyvää yötä
biggrin.gif
inlove.gif
eli meidän pyörillä on vielä muun lukituksen lisäksi vielä oma turvamieskin hihihih

huh! meinasin kerran muuttaa turkuun mutta onneksi tulin järkiini
062802moto_prv.gif

pakko purkaa tänne vähä tuntoja. olin lähdössä ilta-ajelulle ja menin sitten kerrostalomme takapihalle parkkipaikalleni missä oma kulta nukkuu yönsä. noh ensimmäisenä sattuu silmään että peili on katkennut ja se on penkin päällä nököttämässä. sitten kierto pyörän oikealle puolelle. iha vitunmoiset skradut katteessa. joku ilmeisesti käynyt koeistumassa ja kaatanut pyörän. parkkipaikka on seinän vieressä ettei sitä ole voitu peruuttaakkaan nurin tuolle puolelle. ei juurikaan syö miestä
veryangry.gif

Joskus asustellessani vantaalla naapuritalon äijää häiritsi mun pyörä meidän kerrostalon pihassa...Keskustelimme sivistyneesti minun pitäessä ukkoa kurkusta seinällä...Myöhemmin sama äijä valitti mun autoilusta,sama keskustelutapa jatku,mutta ukko pyysi,jos et lasten nähden...Äijä veti naapureiden mukaan rauhottavia ja oli päänsä takia eläkkeellä...

Back