• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä seuraavaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja archer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei nimittäin ole kuin se pari kuukautta aikaa siitä, kun vielä perustelin ekan pyörän hankintaa suunnilleen näin, että "Mihin niitä älyttömiä tehoja heti kaipaa? MINÄ jaksan kyllä ajaa vähän pienemmälläkin AINAKIN kaks vuotta jo ihan silkasta ajamisen riemusta"...
withstupid.gif
Welcome to the club!
thumbs-up.gif

Mulla oli kanssa tarkoitus että enskesän vielä kusiaisella päästelisin, mutta nyt näyttää kyllä sen verran pahalta, että voi olla että keväällä tarvii isompaa laittaa. Noh, katotaan nyt jos (=lue toivottavasti) talven aikana sitten tarve laantuisi, mutta pikkuhiljaa täytynee varautua siihen, että keväällä voi olla uuden mopon kuume aika kova...
buttrock.gif

Kyllä tommonen 600cc jää myös aika nopeasti pieneksi. Varsinkin, jos mamman kanssa meinaat ajella. Jonkin näköisestä tehosta voi puhua vasta siellä punarajan tuntumassa. Alakierroksilla on aika hiljaista hevostallin suunnalla.. Esim. sujuviin ohituksiin saa aina polkaista 2-3 pykälää pienempää, kun taas tonnisilla ja sitä suuremmilla riittää pelkkä kahvasta kääntö.

Tuokin on niin makuasia onko kusiainen tarpeeksi riittävä. Itse poljen niitä vaihteita tonnisellakin, ihan vain huvikseni ja palaan pidemmän reissun jälkeen aika varmasti kusiaisen omistajaksi. Tehon puute ei vaivannut, vaan ettei supersportteihin saa laukkuja.

Kusiasella menee aivan loistavasti
lookaround_orig.gif

CBR 600f tehot kyllä riittää. Jopa kaks päällä ajamiseen. Onko se sitten juuri sen pyörän juttu ja toimisiko siihen puuhaan muu paremmin...
Mieti tarkkaan missä ja miten ajat. Sen kun teet selväksi itsellesi on pyörän hankinta helppoa.

Tehoa tuskin on liikaa koskaan. Teho-/järkisuhde kannattaa kuitenkin pitää balanssissa.

Niinhän se on että sitä tehoreserviä on ihan hyvä olla. Eri asia sitten miten usein sitä joutuu käyttämään. Keväällä just sitä mietin, et ostaako kerralla vähän isomman, kun kerran sitä käytettävän tehon määrää pystyy ihan itse säätelemään.
062802jumpie_prv.gif
Pankkitiliä katsellessa jouduin sitten perustelemaan itselleni aiemmin kertomallani tavalla pienemmän pyörän hankkimisen
confused_orig.gif

No... Ihan oikeasti ja aivan tosissani olen kyllä sitä mieltä, ettei se Erkki mikään huono hankinta ollut. Kevyt pieni pyörä, joka sallii hieman virheitäkin aloittelijan käsissä. Ei kovin paljon hajoavaa muovia, josta ensimmäisten lippojen jälkeen saa maksaa itsensä kipeäksi. (No niitä ei VIELÄ ole tullut...)Tehoa kuitenkin sen verran, ettei liikenteessä ole jalkoihin jäänyt. Hintakin ihan kohdallaan, vähän ajettuja muutaman vuoden vanhoja Erkkejä saa muutamalla tonnilla. Kaiken kaikkiaan se oli loistopyörä aloittaa, kun ei ihan varmaksi tiedä mitä edes loppujen lopuksi mp:llä ajamisesta tahtoo. Ainoa ns. "motto" minkä voisin siihen sanoa että autolla ja pyörällä ajamisen ero on siinä, että toisessa päätarkoitus on itse matka ja toisessa määränpää...
062802moto_prv.gif

sanoi:
Tai käy niin, että lähdet koejolle ja pian sulla onkin uusi pyörä alla  
062802moto_prv.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
No niinpä siinä taisi käydä!! Kävin ke tyyppäämässä Kawan Z750:ä ja nyt on sellane alla, tosin S-malli, jossa on yläkate. taas kelpaa  
062802moto_prv.gif

Aika soppeli peli tuohon tarkoitukseen voisi olla myös VTR 1000 F, mikäli vanhahko tekniikka (kaasarit) ei haittaa. Ajaton peli ja saatavilla jumalaton määrä kaikenlaista lisäkilkettä yms.

Samaan sarjaan menee ehkäpä Suskan SV 1000. Hiukan modernimpi se kyllä on, mutta Hondassa ehkä mukavampi myös kyytiläisen oleskella.

Molemmilla noilla on mukava ajella kaikenlaista ajoa kaupunkiajosta matka-ajoon. Radallakin pystyy hyvin ajelemaan ihan kohtuu vauhtejakin. Tehoa ja vääntöä on riittävästi, mutta ovat kuitenkin mukavan kevyitä ja ketteriä ohjastaa verrattuna isompiin "matkapyöriin"(Busa, XX, 12R).

SV on uutena pirun halpa ja Vetureita saa lähes uusia aika sopuhintaan.

Edit....ja just ku laitoin, niin olit jo Kawan hakenutkin....

Juu. Mulla oli aikomus ajaa myös pikkubandit ja hornet, mutten ton Kawan jälkeen enää ainakaa pienempää halunnu..
smile_org.gif
Olen jo käynyt ohitustakin kokeilemassa, ja mukavan liukkaasti ne nyt onnistuukin. Toivottavasti tuolla nyt jaksais sen parikin vuotta. Sain siihen myös Givin takalaukulle telineen ja voisin jotkut laukut siihen katsella myös viim. ensi kaudeksi. Nyt alkaa taas tuntua siltä, että tarvitsee ihan opetella sitä ajoa. Lähinnä ne perinteiset hidasajopyörittelyt pitää opetella ihan uusiks, mutta nyt riittää ainakin mopossa haastetta taas mielenkiinnon ylläpitämiseks.

Back