• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

• Pikku pojan ikuinen haave

Ääniä: 113 58,2%
  • Kyyditys kaverilta

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin hommattua oman

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

Ääniä: 10 5,2%
  • Koeajo liikkeestä

Ääniä: 1 0,5%
  • Ilman mitään syytä

Ääniä: 28 14,4%
  • Vaaran viehätys

Ääniä: 6 3,1%
  • Periaate, autot on akoille..tms

Ääniä: 1 0,5%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

Ääniä: 6 3,1%
  • Tarve erottua muista

Ääniä: 5 2,6%

• Ääniä yhteensä
    194
Kuulemma vanhempien mukaan pappi oli saapunut harrikalla ristiäisiin 2h myöhässä, kädet kainaloita myöten öljyssä, kun oli pitänyt pari kertaa korjata mopoa matkan varrella...
biggrin.gif
tounge.gif

Edit: ja vielä
bowdown.gif
(papin nimi olis kiva tietää...)

Ei ehtinyt pienenä poikana olla paljoakaan unelmia. Mopo alle ennen kuin täytin 10. Siitä lähtien olen kulkenut kahdella renkaalla. Neljällä kun on pakko.

En oikein osaa sanoa mitään järkiperäistä syytä miksi olen tälläkin hetkellä motoristi. Se vaan on niin siistiä. Taisi Tunturi Super Sportista jumittua vaihde päälle ja jarrut kadota (Ei hätää, Tuntsa on edelleen elämänsä kunnossa, tämä oli vertauskuva).  
cool.gif

Minulla se oli Isä,joka ajeli aikoinaan kaikenlaisilla pyörillä,olin kyydissä
aina kun siihen oli mahdollisuus.Mopon sain syksyllä-73 ja siitä lähtien olen ajellut mopoilla>moottoripyörillä.
sport05.gif

Pikkupojan haave. Jo räkänokkana liikennevaloihin pysähtyneitä mopoja pällisteltiin kun olivat Imatran-ajoihin menossa. 15 kesäsenä peri sitten faijan mopon.

Kipinä moottoripyöräilyyn lähti monesta asiasta, osan aiheen aloittaja mainitsikin.

Sitten vain jotenkin tuli tyhjästä mieleen että täytyy päästä kokeilemaan miltä tuntuu itse ajaa mp:tä. Parhaalta tuntui, niimpä sitten nälkä kasvoi syödessä yhä enemmän ja enemmän, lopulta nälästä tuli loputon. MP valtasi mieleni ja tuntui kuin olisin paratiisissa.

Eräs rap kappaleen kertosäkeistö sopii hyvin kuvaamaan tuntumaa kun moottoripyörän selkään pääsin, kappale löytyy youtubesta:

The last emperor- Heaven:
"So fresh(So fresh), So fly(So fly). I'm right in paradise".

Ei mikään noista vaan kateellisuus isälle sen prätkästä ja saman henkilön yllytys... Armeijasta kun pääsi töihin ja etsin keväällä autoa ukko yllytti että osta pyörä, jollei oo syksyllä rahaa autoon ni myy se, sit se raahas koeajol hyväks kattomallaann pyörällä ja mukaanhan se lähti
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Kaveri hommas ensin.
Muistin, että joskus oon kait mopoa kokeillut enkä millään olisi halunut siitä silloin luopua. Tuli mieeleen, jos hankkis oman. Siitä se sitten lähti.
062802jumpie_prv.gif
Enkä oo katunut.

Kerran 90 ja 80 luvun taitteessa muistan katsoneeni yhtä motoristia lahdesta juvalle asti auton takaikkunasta. Kun motoristi sitten meidät ohitti ja moikkasi kivasti niin päätin että mä haluun kans. Ja nyt se on toteutumassa...

Eli pikku pojan haave!
sport05.gif

Alun perin piti ostaa vene  
wink.gif
mutta kaverini antoi ulkoilutukseen Moto Guzzi :n vuodelta -72 ( se junan puolikas, kuten siihen aikaan lehdistössä siitä kirjoitetiin ). Ajelin kuukauden ja veneet sai jäädä.

Siitä lähtien on  
062802moto_prv.gif
enempi tai vähempi.  
062802jumpie_prv.gif

Velipojan kyytissä alle 10v.
Ensin mopolla tuli ajeltua 13v->
Koitin silloin joskus kaverin kevaria ja se oli tosi kiva
smile_org.gif

Itselleni ei kevaria pyynnöstä huolimatta hommattu.
Sit tuli auto ja mieli muuttui ettei ikinä enää pyörää...
Omalle pojalle skootteri....ja pyytämättä kevari.
Pitihän isin sitä kevaria joskus vähä kokeilla
biggrin.gif

Eka kesänä iskällä enempi kilometrejä kun pojalla.
Joulupukki sitten toi vaimolta kortin jossa luki:
"Tällä kortilla halutunlainen mopotin haluttuna ajankohtana!"
Meinas varmaan että pojan pitää saada ajaa omallaan
biggrin.gif

Välipäivinä kävin ostamassa Hornetin
062802jumpie_prv.gif

Kyyditys kaverilta ja saman pyörän koeajo herätti sellasen aatoksen,et kyllä meikäkin joskus vielä pyörän omistaa.

Ihailin kaverini kanssa naapurin pyörää ja siinä tuijotellessa omistaja sattui paikalle. Aikamme vinguttua pääsimme kyytiin vuorotellen ja siitä se sitten lähti.
inlove.gif

Vielä nykyäänkin saman naapurin kyytiläinen.
lookaround_orig.gif

Pienen tytön pitkään kestäny haave.

alotin 13 vuotiaana vinkumaan mopoa/skootteria kun teknisen tunnilla piti alkaa värkätä vanhaa pappa tunturia(mitä ei sitte kuitenkaan alettu) ja kun ne moottoripyörät oli niin hienoja.
En sitte saanu koskaan mitään.

Heti ku astuin työelämään ja sain mahdollisuuden ajaa kortin (vanhemmilta salaa, äiti sai tietää päivä ennen inssiä kun tuli rappukäytävässä vastaan kun olin menossa ajokamoineni viimiseen ajoon), niin ajoin sen ja heti kun mahdollista niin ostin pyörän ja nyt ekaa kautta kohta lopetellaan ja on ollu mielettömän siistiä!

buttrock.gif

...pikkupoikana olin kova urheilemhan ja isän "valmennusikeen" alla...ja voitta kuvitella, että siihen kuvihhon ei sopinu mopot, joilla kaikki muut kylän kaverit ja pojat ajeli.

Oli kova paikka mennä kylille kavereitten kans kun muut päristeli mopolla ja minä veivasin polkupyörällä...joskin kovan kunnon ansiosta ei kyllä mopokaverit saanu jätettyä minua matkasta
biggrin.gif

Päätin silloin, että kun saan ns. ommaa rahaa ja mahollisuutta, niin ostan varmasti moottoripyörän.

Se aika tuli onneksi nopiasti, ja kesätöistä jäi säästhön rahhaa ja isä lupasi maksaa mp-kortin jos vain olen töissä ja ennenkaikkia saan säästettyä suurimman osan kevarin hinnasta. Se onnistu ja 15 kesäsenä jäi säästön jonkuverran tienestejä ja kesänä jona täytin 16 vuotta (1981) tämä "haave" toteutethin: Yamaha TD 125 tuli hommattua ja meno maistu heti! Ja maistuu edelhenki.

Kesästä 1981 jäi mielhen ennenkaikkia se, että kaverit ajeli edelhenki niillä mopoillansa...
tounge.gif

Ensin 20 kriisi - ei tullut pyörää. Sit 30 kriisi ja täällä ollaan onnellisena Hondan omistajana!

Back