• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

• Pikku pojan ikuinen haave

Ääniä: 113 58,2%
  • Kyyditys kaverilta

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin hommattua oman

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

Ääniä: 10 5,2%
  • Koeajo liikkeestä

Ääniä: 1 0,5%
  • Ilman mitään syytä

Ääniä: 28 14,4%
  • Vaaran viehätys

Ääniä: 6 3,1%
  • Periaate, autot on akoille..tms

Ääniä: 1 0,5%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

Ääniä: 6 3,1%
  • Tarve erottua muista

Ääniä: 5 2,6%

• Ääniä yhteensä
    194
... jaahas no... iso broidilla on ollu niin pitkään kuin muistan pyörä.... siitä kait se on sitt tarttunu mulle innostus...

Kouluaikoina sain jonkun tekosyyn varjolla lainata kaverin Honda CB125:sta. Piti käydä muka tarkistamassa laitoinko oven lukkoon tai jotain muuta älykästä.

Pyörähän tuntui mopoihin verrattuna aivan mahtavalta. Seuraavana kesänä säästin kaikki kesäduunirahat omaan pyörään.

Kyllä se on ollu haave pikkupojasta ja siihen lisäks kaverin kyyditys niin ei se muuta sitten tarviikaan..
smile_org.gif

Peer pressure. Yrittäkääpä itse puhua muutaman kuukauden ajan 8h päivässä pyöristä ilman että itse omistatte moista...

No ei vaines. Ajatus oli ollut piikistä kotiloon siirtymisestä lähtien takaraivossa ja monien sattumien yhteisvaikutuksen seurauksena huomasin tililtä löytyvän sopivan rahasumman, niin mitäs siinä enää miettimään
cool.gif

Pikkupojasta on ajeltu jos jonkinlaisella, kun vaan siihen on ollut mahdollisuus. Nyt on tarpeeksi rahaa ja ei liikaa muita menoja niin mitäpä sitä muutakaan.
inlove.gif

Nyt en kyllä jaksanu kaikkia viestei lukea tästä ketjusta, mutta kai se oli se kun äitylin tätin maatilalla huomattavasti vanhempi serkkupoika puotti pappamopottimen tarakasta äkkilähdollä 5v pikkupojan tantereelle ihmetteleen että, mikäs ny.

Laitoin vaaran viehätys, vaikka siitä ei ole kyse. Ajamisen riemu. Olisin halunnut urheiluauton, mutta nyt teen laskettelureissut tuolla vanhalla pahalla ja nautin suorituskyvystä kaksipyöräisellä. GT Gran Tourismo. Ajelu hiukan urheilullisella otteella vapauttaa mielen.

Pikkupojan haave se pohjimmiltaan on, mutta oisko kolmenkympin kriisillä  
crazy.gif
ja taloudellisella vakaudella  
thumbs-up.gif
aika suuri osa myös asiassa. Kortin olen ajanut jo kymmenen vuotta sitten, mutta nyt koin ajan oikeaksi. Ja löytyyhän se pyörä myös parin ystävän tallistakin  
biggrin.gif
wink.gif
. Enää ei tarvitse kysellä 'testejä'  
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif

Olin 9 vee, kun isä 15 mopottoman vuoden jälkeen osti jälleen pyörän. Pääsin kyytiin ja siinä se oli. Vuosi oli -74. Siinä Kuuselan kaupan kohdalla napsahti
inlove.gif
ja sen napsahtelun tuntee edelleen joka kerta, kun pääsee vetämään mutkateitä tuonne maaseudulle.

Kaipa kyseessä oli "Pienen Pojan Haaveet" jotka tosin odottivat toteutumistaan aina vuoteen -94 saakka, jolloin se ihka ensimmäinen hankinta oli vuoden 1958 mallia oleva Jawa 250... ja paluuta ei ole.
cool.gif

ERÄS mies sanoi, että se on kivaa. Kokeilin. Se ON kivaa, ellei jopa
mageeta. Ja sit oma pyörä alle. On, on, on......

1:een meni, kadulla muuten näkee välillä kun joku pikkupoika katselee pitkään, silloin tietää että  tartutti taas yhden motoristiksi tietämättään ..tämä tarina on TOSI  
smile_org.gif
Kyllä asian voin noinkin kuvata. Itse aloitin kevarilla pitkän työmatkan takia. Homma ei loppunut siihen ja rahaa on mennyt RIITTÄVÄSTI. Palatakseni pikku poikaan niin asuimme pienessä kaskiinkylässä tossa Juvan kupeessa. Naapurissa asui sellainen 8-9v pikkuinen poika minkä kanssani pesi mopottimen, huolti, puunasi kiillotti kaikki. Halusi silloin kyytiin mutta en suostunut.... Nyttemmin kävin viime syksynä moikkaamassa ja annoin pojalle kyydit. 2vk pojalla oma 125cc pikku krossari ja ikää 13v. Ainoa miinus oli että pojalle ei riittänyt 180km\h vaan taakaa kuuluin KOVEMPAA  
crazy.gif
Mikäköhän bomberi siitäkin tulloo  
biggrin.gif
Päivääkään en ole katunut enkä myöskään senttiäkää  
062802jumpie_prv.gif

Itse olen kuulemma 5 vuotiaana ilmoittanut mummalleni 70-luvun loppupuolella,että sitte mumma ku mä kasvan isoksi,ostan moottoripyörän ja saat tulla mun kyytiin.En kyllä oo enää mummaa kehdannu kyytiin pyytää.
biggrin.gif

Sen verran tätä harrastusta rakastan,että onneksi vaimo ei ole ikinä laittanut vastakarvaan touhuilleni ja hyvä näin,sillä voisi jäädä toiseksi kilpailussa,kun aletaan puntaroimaan asioita tarkemmin.
biggrin.gif

Ajoin isoveljen mopoa (tunturi Super Sport) yksin eka kerran joskus 9 vuotiaana ja sen jälkeen aina satunnaisesti - siitä se lähti...jo mopoon piti saada aikoinaa vilkut ja katteet ja tietenkin tehoa. Piikkikortti ja AR kawa alle ja suomea kiertämään morsiammen kanssa - silloin se varmaan vahvistu että mopotin jatkossakin tulee talossa olemaan.

Ei pysty mitään hyvää syytä keksimään. Aikoinaan pidin moottoripyöräilyä aivan typeränä lajina. Muutama vuosi sitten alkoivat kaksipyöräiset pikkuhiljaa kiinnostamaan ja päätin että ajan sen A-kortin jossain vaiheessa vaikken omaa pyörää ehkä hankkisikaan. Alkuvuonna MP-messuilla mopokuume vaan kasvoi ja tulihan se kortti sitten keväällä suoritettua, edelleen kuvitellen ettei oma pyörä olisi vielä ajankohtainen. Mutta niinhän siinä kävi että 5 päivää kortin saamisen jälkeen oli oma mopo alla
biggrin.gif
Oma tarina lähes sanasta sanaan näin, mutta kuume nousi kesän loppua kohden ja kortti irtosi elokuun lopulla ja oma mopo oli alla viikkoa myöhemmin.

Ajoin isoveljen mopoa (tunturi Super Sport) yksin eka kerran joskus 9 vuotiaana ja sen jälkeen aina satunnaisesti - siitä se lähti...jo mopoon piti saada aikoinaa vilkut ja katteet ja tietenkin tehoa. Piikkikortti ja AR kawa alle ja suomea kiertämään morsiammen kanssa - silloin se varmaan vahvistu että mopotin jatkossakin tulee talossa olemaan.
Mulla on itsellä AR kawa vieläkin mökillä.Ei ole enää kyllä kovin hyvässä kuosissa,mutta nostalgiaa se herättää aina kun sitä katsoo.
tounge.gif

Back