• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

• Pikku pojan ikuinen haave

Ääniä: 113 58,2%
  • Kyyditys kaverilta

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin hommattua oman

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

Ääniä: 10 5,2%
  • Koeajo liikkeestä

Ääniä: 1 0,5%
  • Ilman mitään syytä

Ääniä: 28 14,4%
  • Vaaran viehätys

Ääniä: 6 3,1%
  • Periaate, autot on akoille..tms

Ääniä: 1 0,5%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

Ääniä: 6 3,1%
  • Tarve erottua muista

Ääniä: 5 2,6%

• Ääniä yhteensä
    194
Aikoinaan piikillä, tänä keväänä menin vuokraamaan pyörän, muuta ei tarvittu  
sport05.gif
 se oli siinä.

Vaihtoehdoista ei sopinut yksikään.

Lapsuuden kotona ollut pyöriä kyllästymiseen asti.

Vanhoilla päivillä aloittelin harrasteen uudemman kerran.

Kivaahan se silloinkin oli, mutta nyt se on vielä hauskempaa!

Automaatti papalla se mun ura alkoi,kun sellasella sai pikkunassikkana koklata.Ja se antoi lopullisen kipinän kun sai olla setä-miesten 900 honda bold`deor:in ja kawasaki zx 10:n kyydissä kultasella 80-luvulla.ZX 10 oli sillon kyllä makee peli.Tuli sitten piikki kortin ajettua hommattua cb 125 twini-79 ja sillä päästeltyä 1 kesä.Seuraavana kesänä sit hommasin suzuki rg gamman millä tuli kans ajettua 2 kesää.Lisäksi oli honda xl 125 r.Sit olikin taukoa 7-8 vuotta kun hommasin ton nykysen zxr kawan.

Kyyditys kaverilta ja vauhdin, voiman ja vapauden tunne
smile_org.gif
! Toisalta kun joku vielä 5 vuotta sitten olis tullut sanomaan, että musta tulee vannoutunut motoristi, niin en olisi ehkä uskonut. Mutta nyt olen koukussa ja oikein KUNNOLLA!
blush.gif

Tuli asuttua nuoruus vuodet ihan lentoaseman vieressä.
Siella kun kävi motoristeja aina kesäiltaisin kahvilla niin me junnuthan oltiin heti kuolaamassa niitä hienoja pyöriä.

Ja tietysti olihan isällänikin vanha trumppa johon joskus pääsi tankin päälle kyytiin.

Kyllähän se haaveissa on ollut nuoresta lähtien
cool.gif

Nuorempana ei oikeastaan moottoripyörät pahemmin kiinnostaneet, tuli kuitenkin asuttua sen verran kaupungissa että fillari oli kätevin liikkumisväłine ja jos kauemmas piti päästä niin julkiset hoiti loput.

Autoilla ajaminen tulikin sitten huomattua hauskaksi hommaksi sen jälkeen kun sai kortin, mutta siinä sitten pikkuhiljaa alkoi tietyt ikävät faktat tulla vastaan, lähinnä se miten kallista hommaa se on jos kaipaa vehkeitä millä oikeasti voi pitää kivaa. Paitsi tietysti talviliukkailla.

Aika monta vuotta sitten tuli avauduttua hieman asiasta yhdelle kaverille joka sitten paitsi tarjosi arkun myös łöi sen viimeisen naulan siihen eli kylmän rauhallisesti iski pyörän käteen, kypärän toiseen ja sitten mentiin ajelulle. Selkeästi hullu kaveri, mutta ei kai se muuten olisikaan poliisi, mikä tietysti oli se paras vasta-argumentti sille ettei mulla ollut korttia tai muutenkaan mitään kokemusta.

Sen jälkeen toivelista onkin ollut aika selkeä ja ihan hyvä näin. Kumma kyllä ei ne kotilot enää silleen kiinnosta, niillä ajeleminen tuntuu vähän samalta kuin junassa istuminen tuntui ennen...
biggrin.gif

Tosta puuttuu vaihtoehto "Ei ollut lapsena leluja"
biggrin.gif

Naa itellä on ollut aina kiinnostus kaikkeen mikä liikkuu kovaa ja pitää meteliä  
thumbs-up.gif

Muistaakseni viel että olin hirveän kiinnostunut vaarilleni pojansa rakentama kyntäyshärvelistä. Oli muistaakseni joku yks pyttynen. Sitä aina ihailin vaikken mitään tekniikasta tajunnutkaan. Olin noin 6 vuotias.

Joskus 13-14 vuotiaana ensimmäinen "jawasetti", kiinnostus kestänyt neljäkymmentä vuotta niistä päivistä. Monenmoista häristintä siinä on kokeiltu.
062802jumpie_prv.gif
Jatkuu...

Kun mikään ei riitä..."en voi vain yhtä rakastaa,kun maailma niin paljon tarjoaa..." Vauhdin hiipuessa on vaihdettava nopeampaan...
sport05.gif

Pikkupojasta lähtien on ollut enemmän tai vähemmän kutinaa. Faijalla ja sen faijalla ollut pyöriä: Jawaa, Bemaria, BSA:ta, yks Jammukin.

Mopon jälkeen ajatus pyörästä sitten jäi, kunnes opiskeluaikoina tuli jälleen mieleen. Kyllä vitutti käydä MP-näyttelyssä reva-aukisena, sekin jäi sitten about 10 vuodeksi kokonaan. Tuli oltua ulkomaillakin töissä. Ja kun sinkkuelämäkin maksaa...(viinanjuonti kun on vieläkin kalliimpi harrastus kuin pyörällä ajo, ainakin mun makunystyröillä
tounge.gif
)

Kunnes monta asiaa vain loksahti kohdalleen. Osaltaan klassinen pyörä/merkki ja sen mallin valmistuksen lopettaminen(liikkeessä vain kaksi yksilöä jäljellä ja just "oikealla" värillä), veronalennus, henkilökunta-alennus vielä päälle, vaimon myötämielisyys, rahojen "löytyminen", jne.

Tyytyväinen olen ollut, eikä ole kaduttanut. Hymyillään, kun tavataan, vaan ei törmäillä...
062802moto_prv.gif

toni&CJ200

Se vaan oli ihan luonnollista.. Alle kouluikäsestä päristelly jollain kakspyöräsellä ja sitten vähä vanhempana piikillä. Koko ajan tieto siittä, että isommalla tullaan vielä ajeleen. Pari kesää meni ilman pyörää kun tuli ihan huumassa kaahattua autolla. Sitten ku tuli sopivasti ikää niin pyörää alle ja auto pois!
smile_org.gif

Suurin syy motorismiini on vaarini.
kynttila.gif
Hän osti minulle ensimmäisen moponi joskus kymmen vuotiaana ja kun piikki ikään pääsin niin maksoi autokoulun ja sponssasi pyörän ostossa. Hän oli itsekkin vanha motoristi ja hankki vielä eläkkeelläkin itselleen pyörän, ensin XL 500:n ja myöhemmin Transalpin. Itsekkin ajelen jostain kumman syystä nykyään transulla
biggrin.gif

Back