• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä reppu on paras nakupyöräkuskille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä itselle riittää vähän heppoisemmatkin perusteet. Mopolla kilometrejä tulee tuskin yli 10 tuhatta vuoteen, mutta koska mopo on ainut kulkuneuvo isukin autoa lukuun ottamatta, tulee kohtuullisen suuren osan ajasta myöskin reppua raahattua mukana. Tähän asti olen joka kerta mp-varusteita hankittuani todennut, että kunnollisten omaa käyttöä vastaavien varusteiden hankkiminen on erinomainen tapa panostaa harrastuksen nautittavuuteen. Tästä syystä hankintalistalla on myös R25, joka toivottavasti pysyy mukana kovemmassakin vauhdissa ja tekee tavaroiden kuljettamisesta huomaamattomampaa myös silloin, kun sattuu ajaessa hieman innostumaan. Ymmärrän siis hyvin varusteisiin panostamisen siinäkin muodossa, että valitaan se kalliimpi vaihtoehto halvemman sijaan. Usein sen eron huomaan myös käytössä.

Kyllä itselle riittää vähän heppoisemmatkin perusteet. Mopolla kilometrejä tulee tuskin yli 10 tuhatta vuoteen, mutta koska mopo on ainut kulkuneuvo isukin autoa lukuun ottamatta, tulee kohtuullisen suuren osan ajasta myöskin reppua raahattua mukana. Tähän asti olen joka kerta mp-varusteita hankittuani todennut, että kunnollisten omaa käyttöä vastaavien varusteiden hankkiminen on erinomainen tapa panostaa harrastuksen nautittavuuteen. Tästä syystä hankintalistalla on myös R25, joka toivottavasti pysyy mukana kovemmassakin vauhdissa ja tekee tavaroiden kuljettamisesta huomaamattomampaa myös silloin, kun sattuu ajaessa hieman innostumaan. Ymmärrän siis hyvin varusteisiin panostamisen siinäkin muodossa, että valitaan se kalliimpi vaihtoehto halvemman sijaan. Usein sen eron huomaan myös käytössä.
Samoilla kilsoilla itsekkin mutta hieman yli 100euroa kunnon repusta ei ollut mielestäni paha. Repulla on ollut toki muutakin käyttöä kuin mopoilu. Pitkä takuu ja saatavuus/sovitus suomessa niin ostopäätös oli nopea.

Pakko kyllä laittaa tänne vielä kehut kun topicin ansiosta R25:n ostin. Kyllä tämä tavallisen repun voittaa 100-0. Aikaisemmin en olisi voinut kuvitella lähteväni reissulle reppu selässä, mutta tätä ei ajossa edes huomaa. En tosin vielä ole täydessä lastissa ajanut, mutta kohtuu lastissa aivan erinomainen. Tästä repusta olisin voinut maksaa vaikka 200 euroa!

Tietääkö joku tuon Richa RB2:n(a´la motonet) sisätilavuuden, kun ei tunnu mistään sivuilta löytyvän?
Tai onkos jollain tarjolla kohtuuhintaan ylimääräistä hyvää reppua?

Hyvyydestä tiedä, mutta tuolla olisi yläkaapissa uusi joku McKinley (tais olla 30-litraa), semmoinen kuulemma vedenpitävä retkireppu, joka ei hiosta. Olisko 25 € ?

Ihan perus pyöräilyreppua olen käyttänyt. Viimeeksi lauantaina kun ajelin Busalla niin pysähdyin tankkaamaan huoltikselle. Ystävällinen autoilija totes siinä tankatessa, että reppu on auki
biggrin.gif
. Onneksi oli tyhjä. Olin vaan heittänyt kotoa lähteissä selkään ja varmaan oli edellisen käytön jäljiltä vielä auki
lookaround_orig.gif
.

Ihan perus pyöräilyreppua olen käyttänyt. Viimeeksi lauantaina kun ajelin Busalla niin pysähdyin tankkaamaan huoltikselle. Ystävällinen autoilija totes siinä tankatessa, että reppu on auki
biggrin.gif
. Onneksi oli tyhjä. Olin vaan heittänyt kotoa lähteissä selkään ja varmaan oli edellisen käytön jäljiltä vielä auki
lookaround_orig.gif
.
Käytitkö sitä selkäpanssarina?  
baaa.gif

Tänään ostin Haglöfs Tight Evo:n tilavuudessa 25ltr. Ostin paljon muutakin ja muutaman huomion tein.

Repun selkäosan ja kannen ollessa suhtkoht kovia, sitä ei voi oikein ylipakata. Mielestäni tämä on hieno ominaisuus, nimittäin olen vähän pahan ylipakkaamisen tavan omaava henkilö.

Reppu on kapea, EVO mallissa on normi Tight ja Tight Pro malleihin verratuna vähemmän remmejä ja taskujen määrä sekä niiden sijoittelu/koko näyttää olevan suunniteltu.

Käytössäni reppu tulee olemaan muuallakin kuin pyörän päällä, esimerkiksi kalastaessa jne. 25ltr, eli Haglöfsin kokotaulukossa M on mielestäni käytännöllisin kannettaessa. Toki eihän M ja L koolla ole mahdottomasti eroa mutta pyörässäkin tavaraa voi pitemmälle matkalle pakata muuallekkin ja M malli on kuitenkin lyhyempi.

Nyt viikonloppuna, kunhan kelit antaa periksi, pitäisi vetäistä 1000km+. Kerron sitten kokemuksia pyörän selästä.

Repun hinta on 80-100€.

Mulla on ollut R35 Kriega pari vuotta ja sen kaverina US-10 add-on/tail-bagi ja olen ollut tyytyväinen. Nyt sitten tuli tilattua Kriegalta koko tuo vedenpitävä US-sarja ja kylkeen vielä R20 kun on tuo kolmivitonen vähän iso normikurvailussa
biggrin.gif

En minä nyt menis sanomaan noita mitenkään kalliiksi, jos luvataan vedenpitävyystakuu ja kymmenen vuoden takuu. Kun menee partiokaupasta tai urheiluliikkeestä ostamaan jotain perus McKinleytä tai Haglöfsiä niin eivät ne ole ilmaisia nekään. Taitavat pyöriä samoissa hinnoissa Kriegojen kanssa ja Kriega on satavarmasti mukavampi käytössä.

Tuli laitettua tollaseksi "siirtymä" repuksi toi r15, eli toi pienin malli.
Täytyypä kyllä sanoa että yllättynyt oli kuin hyvä voi reppu olla, on ollu monenlaista repun viritelmää käytössä aiemmin.
Ja tästä täytyy sanoa että ainaki nakupyörä käyttöön täys kymppi
biggrin.gif

Ehkäpä tästä innostuu laajentamaan lisää tätä sarjaa, ja plussat org webshopille, tilauksesta 2päivää ja reppu kotona ja hintakin kohillaan vs. muu maailma
biggrin.gif
buttrock.gif

itse olen välttänyt reppua viimeiseen asti, lähinnä siksi, että matka-ajossa se väsyttää nopeasti(paino kuskin päällä tuntikausia) ja rupeaa painamaan. jossain lyhyessä kaupunkisiirtymässä tietysti toimii paremmin.

Kriega R20 on ollut nyt jo tovin aikaa käytössä ja pirun hyvältä se on tuntunut. Tosiaan jämäkkä reppu ja sen paino ei kohdistu juuri lainkaan hartioihin. Veden pitävyys ei taida olla ihan 100%, koska saumoja ei ole hitsattu.

No tuli sitten hankittua Knox Sixpack reppu, näin näppituntumalla tuntus aika hyvältä ja ennen kaikkea yllättävän tilavalta. Löytyy erilliset läppärilaukut, visiiripussit sun muut, jos tarvii. Saas nähä millainen on sitten käytössä, mutta tuskin tuohon hintaan parempaa saa...Hanxilta kohtuu 55e:n hintaan.
062802jumpie_prv.gif

Tuli laitettua tollaseksi "siirtymä" repuksi toi r15, eli toi pienin malli.
Täytyypä kyllä sanoa että yllättynyt oli kuin hyvä voi reppu olla, on ollu monenlaista repun viritelmää käytössä aiemmin.
Ja tästä täytyy sanoa että ainaki nakupyörä käyttöön täys kymppi
biggrin.gif

Ehkäpä tästä innostuu laajentamaan lisää tätä sarjaa, ja plussat org webshopille, tilauksesta 2päivää ja reppu kotona ja hintakin kohillaan vs. muu maailma  
biggrin.gif
buttrock.gif
+++1
wink.gif

Muutki Kriegan reppuja Reliatecilta tilailleet on varmaan huomannu, että toimituksessa kestää. Tänään sitten soittelin sinne ja sanovat, että tukkurille tällä viikolla pitäs tulla. Kuulemma vähän yllättäny noiden suosio ja tuumas, että kyllähän se jämäkän olonen reppu on.

Back