• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä reppu on paras nakupyöräkuskille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on toi Axion Swift. Ihan suht tyytyväinen olen siihen ollut, vaikka olisi toki siinä parannettavaakin.

-Kova ulkokuori takuulla pitää vettä, mutta vetoketju ja selkäpuolen kangas eivät sitä täysin tee. Tuon muovikuoren muotoilu on sikäli hyvä, ettei repun selässäoloa ajoviimassa juuri huomaa. Sitä en onnekseni vielä tiedä, mitä tapahtuisi kaatumistilanteessa, jos nuo kuoren reunat iskisivät selkään. Ne nimittäin tulevat tuon selkäosan ulkopuolelle sivuilla ja alaosassa. Ymmärsitteköhän mitä tarkoitan?...

Repun suurehkoista ulkomitoista huolimatta sisälle mahtuu yllättävän vähän tavaraa. Sisällä on pari isoa pehmustettua taskua läppärille ym. tarrakiristimin ja yläosassa pikkutasku avaimille sun muille. "Huono" puoli on se, ettei tuo ulkokuori veny yhtään. Eli reppuun ei oikein voi sulloa vaatetta ja muuta pehmeää tavaraa kuten tavalliseen... Jos niin kumminkin tekee, rupeaa reppu pullistelemaan selkäpuolelta, joka sitten tietysti kostautuu mukavuudessa. Kun itselläni ei tällä hetkellä ole juurikaan tarvetta kuljetella mitään pehmustusta tarvitsevaa, joten olen ajatellut kylmästi leikata noi isommat sisätaskut pois, jolloin tilaa saisi vähän lisää.

Viilekkeet ovat hyvin muotoillut ja reppu istuu oikein lastattuna ainakin mun selkääni varsin loistavasti. Muissa repuissa mua aina ärsyttäviä irtonaisina heiluvia kiristyshihnoja tässä repussa on ainoastaan nuo hartiaviilekkeiden kiristimet, jotka jäävät tuonne lantion korkeudelle, eivätkä yllä naamalleni. Vakiona mukaan ei tule tuota vyötäröhihnaakaan, vaan sen voi halutessaan ostaa lisävarusteena. Enpä ole kaivannut. Lasku- ja muussa käytössä mulla on toinen reppu, selkäsuojalla varustettu Deuter, jossa noita kiristyksiä ja muita narunpätkiä on riittävästi joka tarpeeseen.

Omat kokemukset rajoittuu Boblebee:hen, mutta se on ainakin omat kuljetustarpeet täyttänyt hyvin. Ulkonäkö (makuasia) erittäin hieno ja tosiaan esimerkiksi Macbook sopii sinne mainiosti ja sen saa kiinni erilliseen puoleen muista tavaroista. Ainakin lyhyemmissä siirtymissä on vedet pysynyt ulkona. Myös repun aerodynamiikka on toiminut ainakin kyykyllä ajaessa hyvin --> tosin vertailukohtaa on ainoastaan tavalliseen reppuun.
Selkäsuojana toimiminen tosiaan bonusta.
thumbs-up.gif

Kiitos kaikille jeesistä. Tilaukseen lähtee Kriega R25 + US10. Kaiketi kaikki vyöt ja remmit kuuluvat repun perusvarustukseen? Jossain kun näyttää olevan osa lisävarusteina.

Jep. Tilaus tehty. Eilen tökki toi online-tilaaminen, mutta tänään toimi. Nyt odotellaan lähetystä ja toivotaan, että on hintansa väärti.

Toi Kriega näyttää kyllä asialliselta ja onhan sitä paljon kehuttukin. Itselleni vaan tuli mieleen, että meneekö toi 35 litranen jo liian isoksi vai pitäiskö pelata varman päälle ja tilata toi 25? Mitäs mieltä olette?

Mahtuuko tuohon kriegan 25 litraseen reppuun tuommonen toimistomappi/kansio ja pari kirjaa kerralla?? Ei oikein osaa hahmottaa kuvien perusteella..

Toi Kriega näyttää kyllä asialliselta ja onhan sitä paljon kehuttukin. Itselleni vaan tuli mieleen, että meneekö toi 35 litranen jo liian isoksi vai pitäiskö pelata varman päälle ja tilata toi 25? Mitäs mieltä olette?
Samaa pähkäilin itse ja päädyin myös kiinnitysmekanismin takia R25:een. Juuri tänään saapui laitos ja sanoisin että varsin sopivan kokoinen ilmestys on ainakin omaan käyttöön.

No itse otin tuon US-10 lisäpussukan juuri siitä syystä, että arkiajossa mulle riittää tuo R25:n tilavuus ja sitten tarvittaessa voin liittää reppuun 10 litran dry packin.

Mahtuuko tuohon kriegan 25 litraseen reppuun tuommonen toimistomappi/kansio ja pari kirjaa kerralla?? Ei oikein osaa hahmottaa kuvien perusteella..
Itse kirosin samaa tuota kokoa miettiessä, missään kuvassa ei ole kiintopistettä josta hahmottaa oikeata kokoa.

Joten pari kansiota ja pari kirjaa reppuun heittämällä ja luukku suljettuna tuolla kuormalla.

Valitettavasti en saa noita kuvia suoraan tähän auki, kun ovatten maskatulla osoitteella, eikä tuo kuva-tagi suostu hyväksymään tiedostopäätteettömiä kuvia.

Mitä tollaset kustantaa?

Minulla on käytössä dakinen joku 6-7 vuotta vanha reppu. Pitää hyvin pienen sateen hieman pidemmänkin matkaa, on kohtuu huomaamaton ajaessa ja siinä on käteviä ominaisuuksia mm. sen saa selän kohdalta auki eli ei tartte koluta koko reppua, jos sattuu tarvitsemaan juuri sitä tavaraa mikä on pohjimmaiseksi sattunut. Käytin tuota samaa reppua myös lenkkeillessä silloin joskus kun tuli kuntoilua vielä harrastettua. Huono puoli mopoilua ajatellen on kaikki remmit, mutta ne saa solmittua siten, etteivät ruoski ajon aikana. Suosittelen, mikäli dakinella vielä vastaavaa tuotetta on olemassa.

Itse kirosin samaa tuota kokoa miettiessä, missään kuvassa ei ole kiintopistettä josta hahmottaa oikeata kokoa.

Joten pari kansiota ja pari kirjaa reppuun heittämällä ja luukku suljettuna tuolla kuormalla.

Valitettavasti en saa noita kuvia suoraan tähän auki, kun ovatten maskatulla osoitteella, eikä tuo kuva-tagi suostu hyväksymään tiedostopäätteettömiä kuvia.
hyvähyvä.. saattaa lähteä kriega tilaukseen jokupäivä

Samaa pähkäilin itse ja päädyin myös kiinnitysmekanismin takia R25:een. Juuri tänään saapui laitos ja sanoisin että varsin sopivan kokoinen ilmestys on ainakin omaan käyttöön.
Mistäs tilasit ja paljon jäis posteineen hintaa? Myykö noita mikään liike suomessa?

Mistäs tilasit ja paljon jäis posteineen hintaa? Myykö noita mikään liike suomessa?
En ainakaan netitse löytänyt kotimaista toimijaa noille Kriegan repuille.
Päädyin tilaamaan BykeBitzista ja lopullista euromääräistä hintaa en vielä tiedä, sen näkee sitten visalaskulta aikanaan.
R25 tuolta kustansi £85.00 ja siihen päälle toimituskulut £18.00. Kannattaa huomioida, että ainakin minulla tuon kaupan ostoskori laski toimituskulut jonnekin 4 punnan paikkeille, josta sitten lähettelivät perään mailia että toimituskulut olisivat 18 puntaa Suomeen, onko ok.

Onko 25:en ja 35:en kiinnitystsydeemeissä jotain eroa?
withstupid.gif

Itte mietin samaa...Päädyin R35:seen
onko ollut hyvän kokoinen vai tuntuuko välillä liian isolta? Eli pärjäisitkö pienemmälläkin?

Back