• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä pyörä tyyppi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tere vaan kaikille.
Kevari tuli myytyä 10v sitten ja sen jälkeen ei ole ollut mahdollisuutta hankkia pyörää. Nyt se tilaisuus olisi ja siihen tartutaan. Kysymykseni onkin millainen pyörä kannataisi hakkia? Alla pari esimerkkiä. Älkää takertuko merkkeihin. Nyt haetaan vasta pyörän tyyppiä. Koko varmaan siellä 600-750cc.

Kumpi näistä olisi parempi ajon ollessa pääasiassa työmatkaa ( kaupungissa ja 60km/h alueella ) sekä maantieajoa. Maantieajo noin 130km pätkissä pari kertaa kuussa kotipuoleen. Lisäksi tietenkin cruisailut päälle. Radalle tuskin olen menossa.
bs2006101212356_2007101172935884937-display.jpg

4237_0_1_2_cb%20600%20f%20hornet_Image%20credits%20-%20Honda%20Hornet%20600%20-%202001.jpg

no ihan satavarmasti tuo naku on mukavampi sitä töihin-kotiin kaupunkiajoa ajella (yhtä satavarmasti joku on toista mieltä).

ihan puhtaaseen hupiajeluun kyykky taas vois olla parempi valinta.

vanha klisee, mutta käy koeajolla ja päätä ihan itse kummasta tykkäät enemmän.
smile_org.gif

edit: ainiin, ja tervetulemast foormumille
sport05.gif

Oletko käynyt edes koeistumassa noita saati ajamassa?

Itse ottaisin ensimmäisen joka tapauksessa, mutta ketäs se taas kiinnostaa..
kaboom.gif

Se on täysin sinun mieltymyksistä kiinni. Kyykyllä menee mukavasti ja nakulla myös.

Itse ajelen töihin kaupungin laitakatuja ja juuri tuo Hornet on ollut siihen äärimmäisen hyvä. Kyllä ne kyykytkin kaupungissa menee mutta herhiläinen on suorastaan elementissään tuollaisessa pikku näppäilyssä.

Nii ja ei tuo mutkatietäkään vierasta, ihan kivasti mennee vaikka aika pehmolta joskus jousitus tuntuukin.

Njaa vastasinkin sitten suoraan tuota hornettia käyttäen esimerkkinä, mutta eiköhän se ole sama muillakin vastaavan tyylisillä mopoilla.

Niin, ja juuri näistä syistä itse valitsin juuri tuon pyörän. Katsoo sitten joskus mikä on seuraavan malli.

edit: hoono soomi

Mun 1000rr on kokemuksen perusteella paras pyörä perus ajeluuuun.
Siinä on 170 hp ja mukavan kevyt n 175kg.
Sillä on helppo ajella myös matkaa tähän mennessä pisin päivä reissu oli 1200 km.
Siinä on ollut alhainen keskikulutus n 5l/100km eikä ole tankista hörp ääntä kuulunut vaikka joskus letkasta ohi pinkaseekin.
Todella monipuolinen moottoripyörä hienoa ulkonäköä myöden.
Vakuutusmaksut liikenne 650 ja kasko 699 vuodessa.

Noilla ajomäärillä ei sillä pyörällä oo vielä ihan hirveesti merkitystä. Noi kilometrit menee vaikka käsillään kävellen. Eli periaatteessa voit valita just sellasen pyörän mikä herättää sussa eniten väristyksiä. Ei moottoripyörän osto oo järkivalinta muutenkaan, niin miksi siinä pyörän valinnassa pitäis käyttää järkeä yhtään sen enempää? Siis ihan oikeesti.

Mutta toki tollaseen käyttöprofiiliin sopii parhaiten joku pyörä, jossa on pysty ajoasento ja tasainen vääntökäyrä. Tsekkaa eri valmistajien nakupyöriä ja käy koeajamassa ne, jotka miellyttää silmää eniten. Valitse se, joka tuntuu parhaalta.
buttrock.gif
Ja kannattanee myös katsastaa erilaisia supermotoja/hypermotoja.

Tere vaan kaikille.
Kevari tuli myytyä 10v sitten ja sen jälkeen ei ole ollut mahdollisuutta hankkia pyörää. Nyt se tilaisuus olisi ja siihen tartutaan.
Moikka!

Kas miten sattuikin vuodet ja suunnitelmat kohdilleen meikäläisen kanssa.
smile_org.gif

Viime vuonna oli meinaan sama probleema itsellä ja päädyin käytettyyn Yamaha FZS-600 nakupyörään.

Perusteluja:

1. Unohda koeajot! Niistä ei ole todellisuudessa mitään hyötyä tässä vaiheessa, kun kymmenen vuotta on kulunut satapiikkiajoista. Kylmätyypit ottaessa kaikki pyörät tuntuu mukavilta ja puolentunnin koeajoilla kaikki pyörät tuntuu mukavilta, elikkäs osta semmoinen pyörä mikä miellyttää eniten omaa silmääsi ekaksi isoksi pyöräksi.

2. Siinä ne tärkeimmät oikeastaan olikin.
smile_org.gif

P.s. Oma syyni nakupyörään oli motoristituttujen jutut. Tuommoisella on mukavan pysty ajoasento, mikä on hyvä juttu hiljaisemmissa nopeuksissa + ajoviiman tuntu, mikä hillitsee sitä kaasukahvan vääntöä aloitellessa. Yammu taasen merkkinä on luotettavassa maineessa, joten sitä tekniikan luotettavuutta halusin myöskin tähän hankintaani.

Matti. Vihdistä.

No mikäs tietäjiä ja tilastonikkareita vaivaa,kun eivät osallistu neuvomaan kukka ja tietäjähattu päässä  
nixweiss.gif

nixweiss.gif
Mä olen nauranu ihan samaa
biggrin.gif
ny tarvis vielä pyöräkauppiaat myymään tehottomia liikenteessä liikkumisen vaarantavia lypsyjakkaroita jollee aloittelija raukalle
biggrin.gif

Tuuu meille tuhlaa rashas tähän niin pääset alkuu harrastuksessa alitehoisella lypsyjakkaralla mut jos se jää heti pieneks nii tu takas mä hoidan sulle hyvän diilin
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Tulipa paljon vastauksia
thumbs-up.gif
. Ja jopa pari asiallistakin...
Muutamia kertoja olen tuttujen 600 cbr:iä ajanut. Nakut on testaamatta. Ongelma on lähinna se, että molemmat kiinnostaa. Kyykyssä tehot ja nakussa se rento cruisailu. Millanen tommonen naku on ajaa 100-140km/h vauheissa motarilla? Tekeekö mieli vääntää lisää kaasua vai hiljentää? Oikeessa oletta testaamaan pitäs mennä.

Nakulla motarin ajaminen on sama kuin joku tunkisi heinäpaalia perälistoon.
No eipä tuo nyt ihan tuolta tunnu
blush.gif
(vaikka tosin en ole kyllä saanut tuollaista perälistooni) Kyllähän Hornetilla ajelee motariakin, mut nopeuden ollessa yli 150km/h alkaa tuntua hieman liikaa käsissä jne. Just viime viikolla ajoin ensin turusta jämsään ja sitten parin päivän päästä takaisin, pari pysäkkiä riittää yhteen suuntaan, kun olkapäät tosiaan voi pidemmällä matkalla ottaa tuulesta kipeetä, jos tuo matkavauhti on hieman kovempi.

Mutkapätkiä tuo vehje ei ujostele lainkaan, siellä se viihtyy yhtä hyvin kuin kaupungissa, kyykkä taas on kaupungissa aivan suolesta. Helpompi tuollainen naku on ainakin käsitellä, radalla tietenkin kyykkä on paljon mukavampi lelu
biggrin.gif
Tosin Hornetillakin rata-ajot sujuu mukavasti.

Tulipa paljon vastauksia
thumbs-up.gif
. Ja jopa pari asiallistakin...
Muutamia kertoja olen tuttujen 600 cbr:iä ajanut. Nakut on testaamatta. Ongelma on lähinna se, että molemmat kiinnostaa. Kyykyssä tehot ja nakussa se rento cruisailu. Millanen tommonen naku on ajaa 100-140km/h vauheissa motarilla? Tekeekö mieli vääntää lisää kaasua vai hiljentää? Oikeessa oletta testaamaan pitäs mennä.
entäs joku siltä väliltä? esim:

vfr800_08_v1_560.jpg

Back