Eikö .ORG ole kuitenkin keskustelu kanava eikä yksi suuri MP:iin liittyvä FAQ. Harvemmin kai kasvokkain keskustellessa sanotaan ihmiselle joka uutena tulee mukaan että aihe on jo käsitelty. Tässä kun olen foorumia seuraillut sen alkuajoista lähtien olen huomannut että tietyt aiheet nousevat "pintaan" aika-ajoin, mutta silti niihin jaksetaan vastaillaan ja se on ollut mun mielestä tässä foorumissa hieno piirre. Ymmärrän kyllä ylläpidon halun sulkea näitä toistuvia viestiketjuja koska ne kaiketi rasittaa "turhaan" palvelinta mutta se myös rasittaa niitä käyttäjiä ketkä on täällä jo pidempään pyörineet.
Patrikalle 10 pistettä ja papukaija merkki siitä että jaksaa auttaa aloittelijaa lähettämällä privana linkkejä aiempiin keskusteluihin. Tämä ei kuitenkaan ole kai mahdollista kaikkin vastaavien tilanteiden kohdalla.
Olen muiden harrastusteni yhteydessä vieraillut aiheeseen liittyvillä sivustoilla ja näillä "keskustelu palstoilla" törmännyt jatkuvasti näihin käytä hakua kommentteihin. Pahimmillaan on tällaiseen "mikä ***** aloittelijalle" kysymykseen ollut vastauksena että ei kannata edes ko. harrastusta aloittaa jos ei itse osaa sellaista päätellä. Onko tällaista palstaa mitään järkeä ylläpitää?
Jos näitä toistuvia ketjuja aletaan kovastikkin lukitsemaan niin tämäkin foorumi muuttuu vähitellen pelkäksi motoristien paskan jauhanta paikaksi sillä toistuuhan täällä jatkuvasti mm. seuraavat keskustelut:
Mikä slippari?
Mitkä öljyt?
Missä kannatta pyörä huoltaa?
Tarviiko kaasarit säätää putken vaihdon jälkeen? (näitä löytyy joka merkille ja mallille)
Mitkä renkaat?
Mistä vakuutukset?
Mistä kannattaa tilata/ostaa?
Enpä tiedä oliko tässäkään kirjoituksessa mitään tolkkua tai heilauttaako se asioita mihinkään, todennäköisesti ei, mutta tulipahan tilitettyä.
T:Riku
P.S. Nää eipäs juupas, mun isä on vahvempi ku sun isä, väittelyt on niitä mitä mun mielestä voi lukita aktiivisemmin, eikä aloittelijoiden aloittelijoille tärkeitä kysymyksiä.