• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä pyörä 153cm:lle naiselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja haka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkäs te siskot kyytsäätte? Vai onko pyörä vaan omassa käytössä? Mulla ongelma se, että kun päkiät vaan yltää maahan, niin en uskalla pyytää kyytiläistä, kun pyörähän saattaa kaatua kesken kyytiin nousun
crazy.gif

Ennen ajelin pienemmällä, niin kaks päällä oli ihan ok ajella. Isäntäkin uskaltautui kyytiin. Nyt kuussatasta ois kiva saada hiekan matalammaksi, mutta kaikkea ei voi saada. Se taitaa jo olla madallettu, sillä muut 600 kyykyt on vallan korkeita mulle, mitä mp-liikkeissä oon koitellut.

Mutta tervetuloa vaan meidän naismotoristien joukkoon!  
062802moto_prv.gif
on ihanaa!

Mitenkäs te siskot kyytsäätte? Vai onko pyörä vaan omassa käytössä? Mulla ongelma se, että kun päkiät vaan yltää maahan, niin en uskalla pyytää kyytiläistä, kun pyörähän saattaa kaatua kesken kyytiin nousun
crazy.gif

Ennen ajelin pienemmällä, niin kaks päällä oli ihan ok ajella. Isäntäkin uskaltautui kyytiin. Nyt kuussatasta ois kiva saada hiekan matalammaksi, mutta kaikkea ei voi saada. Se taitaa jo olla madallettu, sillä muut 600 kyykyt on vallan korkeita mulle, mitä mp-liikkeissä oon koitellut.

Mutta tervetuloa vaan meidän naismotoristien joukkoon!  
062802moto_prv.gif
on ihanaa!
En ota kyytiin kuin itseäni kevyempiä elikkäs meillä on tytär välillä ollut kyydissä.
Miesten nyt on turha täältä kyytejä kysellä
biggrin.gif

Täällä yksi pätkä lisää.. mitat ois nyt 150cm/42kg ja hakusessa on honda cbr 600 f ja huimaa madallus täytyy tehdä.
Mutta katotaan kuin käy onnistuuko ollenkaan koko mopon hankinta..

Suottapa pelkäätte...
Minul on mittaa 155 ja pyörä painaa 340 kg  
tounge.gif
biggrin.gif

Ajan kans oppii konstit pysäköimisen, liikkuttelun kans ja siinä minne sellainen pyörä kannataa ajaa...sivulta pukkaaminen kannattaa ahrjoitella...se on joskus ainoa konsti...
Pysäköiminen risteyksissä uraan, ei siihen korkeimpaan kohtaan...jne...
Mitä enemmän on aikaa laittaa opiskeluun , sitä vähemmän tulee noloja tilanteita....vaikka ainahan niitäkin tulee...pari kertaa kesäs ;)
Vaan siinäpä ei ole mitään kamalaa...joutuu niihin miehetkin ;)
Elli.
Jostakin luulin, että olisit pitempi. Siis pituusmittaa enempi. ootki just sopivan mittanen.

biggrin.gif
wink.gif

Mikä se sun pyöräs muuten on.
Kawasakin Vn 1500..... sellainen belgianversio...suorilla putkilla ;))
Niin se sanoi auppiaskin...että puhuivat poikien kns et pitää olla pitkä nainen, joka tuon ostaa...ja .....siinä.......sinä......nyt .....olet ;))))))
Mut pyörä itsessään on matala ;))

Ennen ku oli vaan yks pyörä ajeltiin kaks päällä ja vuorotellen ajaen...tasan tarkkaan alkoi tulla taputusta selkään ku puolet matkasta oli mennyt. Saksan reissutkin vuorotellen 200km ja vaihto.
Vaikka pyörä on tonninen honda cebari ja vaan päkiät yltää maahan niin kyllä uskalsi äijäkin tulla kyytiin.
Mutta kyllä se on näin kahdella pyörällä kivempaa
062802jumpie_prv.gif

No niin! Nyt on sit mullakin pyörä varattuna!!!
062802jumpie_prv.gif

Ostin aikani pähkäiltyä 600 Hornetin, 06 mallin! Huippua!
Oon jo valmiiks rakastunu siihen
inlove.gif

Parin viikon päästä jos sais kaunottaren kotiin niin sit vois sitä silitellä... jos ajaankin uskaltais jossain vaiheessa
biggrin.gif
Lupasvat madaltaakin sen mulle valmiiks. Mitenköhän tässä malttaa odotella...

Mie nyt oon näihin akkaspekseihin vähän pitkä (168) ja liian rotevakin mutta kyllä se päältä siirtely on niin tuskaa jos on pikkuisen korkea pyörä. Pituudestani huolimatta tunnun olevan semmoinen perussuomalainen eli persjalkainen. GSX-F:ää siirsi sen painosta huolimatta helposti konsa pyörässä oli kaponen satula ja se oli suht matala ja painopistekin alhaalla. Ukon ZX6-R osoittautui täysin mahdottomaksi vaikka se painaa vähemmän. Mutta kun ei yletä niin ei yletä. Ei ne kengänkärjet kummoista vipua tuota, etenkään hiekalla... Mä mikään ballerina oo.

Ja ootas kun otin alle vähän korkeamman katuenskapenskan josta hyvä kun varpaat ylsivät maahan niin jo alkoi tulla niitä "tilanteita". Jalat piti laittaa alas tosi lähelle pyörää ja tuntui että jos risteyksessä sivutuuli otti pyörään niin meinasi kaatua siihen paikkaan. Yläpainoinen pyörä ei ole heiveröisen(kään) ystävä. Siinä sai katsoa tosi tarkkaan mihin pysähtyi, tarpeeksi lähelle tien reunaa kun veti parkkiin niin ei tavannut jalka nurmikkoa siitä penkalta ja taas meinattiin mennä ympäri. Kun pysähtyi keskelle kaistaa, ei meinanneet jalat tavata maata kun oli rengasurat molemmin puolin notkollansa... Ja sitten kun erehtyi Lahnuksella yms. parkkeeraamaan nenä edellä ruutuun joka oli ihan miljuunasosan alamäkeä ja ruudussa hiekkaa niin kyllä sitä puski hikeä ja pumppasi (enskassa vielä kiva kun etupää niiasi mielellään mutta sillä ei saanut sitä tarvittavaa pumppuefektiä juuri aikaiseksi) että sai pyörän pois ruudusta, päkiät luisteli hiekalla ja hermo kiristyi.

Eli nykyään siinä missä muut ovat jo kahvikuppeja kilistelemässä, minä valitsen sopivaa ruutua ja peruuttelen jne. Ja opettelin taluttamaan pyörää viereltä kun katselin miten ukko koitti saada sen hiekkapohjaisesta kaltevasta autokatoksesta tuossa männä viikolla. Hinausapua siihen tarttee, tahi saunavihdan, sen verran on hommassa haastetta.

Sen huomasin kun noita pyöriä testasin että itse satulakorkeus ei ollut niinkään tekijä kuin satulan leveys. Ja toki jos oikein tumppi on niin sitten pitää funtsata vielä lisäksi nuo pyörän madallusmahdollisuudet. Meillä löysättiin pikkuisen takaiskaria että pyörä pikkuisen painui kun kyytiin pääsi...

Täksi kesäksi jäi sitten pyörän nostamisen opettelu, kun sen kuitenkin johonkin rumpsautan (stumppaan jossain mäkilähdössä tms.). Siitähän lähdetään että erillisiä apuja ei pyydetä ettei pääse äijät vinoilemaan ;) . Härkäpäisesti pitää punnertaa itse niin kauan että pyörä lähtee ruudusta tavalla tahi kolmannella, ja enää toista kertaa en istu odottamassa punapukuista lenkkeilijää paikalle avuksi nostamaan kupannutta pyörää.

Ja sitten vaan tottumusta, kun siihen ajeleskeluun ja käsittelyyn tottuu niin alkaa liikkua jos jonkinlainen pyörä. Minä paraskin sanoja, ajanut alle kymmentä erilaista pyörää. Mutta jos kiroilua opettelussa mitataan niin oon varmaan maailmanmestari, sen verran on kypärä helissyt. Ja ukkojen on täysin mahdotonta tajuta että on eri asia olla ikänsä ajanut kuin vasta aloittanut. Ei se kaik käy ihan luonnostaan.

Tsemiä.
(Hitsi, pitäis varmaan käydä sitä Hornetia katsomassa itsekin, sen verran sitä on tässä ylistetty...
smile_org.gif
)

Täksi kesäksi jäi sitten pyörän nostamisen opettelu, kun sen kuitenkin johonkin rumpsautan (stumppaan jossain mäkilähdössä tms.). Siitähän lähdetään että erillisiä apuja ei pyydetä ettei pääse äijät vinoilemaan ;) . Härkäpäisesti pitää punnertaa itse niin kauan että pyörä lähtee ruudusta tavalla tahi kolmannella, ja enää toista kertaa en istu odottamassa punapukuista lenkkeilijää paikalle avuksi nostamaan kupannutta pyörää.
Tassa katevat ohjeet pyoran nostamiseen. Jopa Goldwingit nousevat nain.

Kukaan ei oo tääl vielä uskaltanut ilmoittaa, että paljonko se pyörän madallus sitten lopulta kustantaakaan..?

Ostin tuossa viime viikolla itselle uuden pyörän, 600:n cebarin, ja vaikka edellinen pyörä oli samaa mallia, kymmenen vuotta vanhempi vain, niin tämän uuden kanssa on ongelmana se, että pottuvarpaiden päillä pitäis yrittää sitä pystössä pitää.
Koska en halua koko ajan ajellessa miettiä sitä tulevaa parkkeerausta ja risteyksissä pysähtymisiä, saatika sitten hiekkatiellä ajamisia, olen aikonut käydä hankkimassa ne "niiaukset" tuohon. Nyt vaan olis kiva etukäteen tietää vähän osviittaa, paljonko pitäs varoja olla jemmassa sitä varten, noin suurinpiirtein..?
lookaround_orig.gif

Jos peräpään madalluksen saa tehtyä koiranluilla niin sitten ei paljon maksa. Joku oli teettänyt 4€/pari koiranluut. Itse löysin tekijän joka ei varmaan ota luiden tekemisestä mitään. Tällä viikolla pitäisi uudet luut saada käsiin.

Luiden vaihdon voi sitten tehdä ite tai vahdattaa ne jossain, ei paljon varmaan sekään kustanna. En sitten tiedä onko cebarissa niin yksinkertaiset luut että ne voi jokainen kyläseppä tehdä.

Kaippa niitä saa tehdastekoisinakin, täytyy vain etsiä..

Täällä yksi pätkä lisää.. mitat ois nyt 150cm/42kg ja hakusessa on honda cbr 600 f ja huimaa madallus täytyy tehdä.
No mopotin vaihtui.. Tallissa odotteleekin zx6r -00
Madallukseen lähtee tänään.. Hmmm kiitos yhden orggilaisen..
bowdown.gif

Nyt soitan jokapäivä koulun opelle et ajaa ajaa.... korttikulut on jo maksettu enää puuttuu ajot ja kokeet
062802jumpie_prv.gif

Kukaan ei oo tääl vielä uskaltanut ilmoittaa, että paljonko se pyörän madallus sitten lopulta kustantaakaan..?

Ostin tuossa viime viikolla itselle uuden pyörän, 600:n cebarin,
Miksi et teettänyt madallusta ostohetkellä? Ainakin CBR 600f malliin saa "valmiin" madallussarjan, joka maksoi viime talvena 300e mopon oston yhteydessä.  
baaa.gif

Miksi et teettänyt madallusta ostohetkellä? Ainakin CBR 600f malliin saa "valmiin" madallussarjan, joka maksoi viime talvena 300e mopon oston yhteydessä.
baaa.gif
Katos, kun en ostanut tuota liikkeestä, vaan yksityiseltä..=)
Mutta mutta.. kait se on noi sataset laitettava menemään. Tähän mennessä tosin ei oo onkhelmia ollut, mutta parempi se on kait katsoa, kuin katua.=)

bowdown.gif

Nyt soitan jokapäivä koulun opelle et ajaa ajaa.... korttikulut on jo maksettu enää puuttuu ajot ja kokeet
062802jumpie_prv.gif
koitahan saada se kortti pian
wink.gif

bowdown.gif

062802jumpie_prv.gif
koitahan saada se kortti pian
wink.gif
Kohtele sä sitä mun mopotinta hyvin siellä
cool.gif

Mä tuun sitä sit lauantaina katsomaan
thumbs-up.gif

Päästään tositoimiin
biggrin.gif

Back