• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä prätkä skulaa myös kylmillä keleillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wimmevanamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä skulaa kylmilläkin keleillä: kelpo pikku puksuttimeni Kawan ZZR 250! Ei ole vielä koskaan mua pettänyt, vaikka ois pari viikkoa kylmässä (n. +2) joutunu seisomaan lähtee ekasta käyntiin. Kuin tehty naismotoristille jolta ei jumalattoman kokoista habaa löydy
biggrin.gif
Kahden vuoden kokemuksella voin suositella, tosin custom-lookkia ei tästä kyllä löydy. Istuinkorkeus 76 cm, joten jalat yltää kyllä lyhyemmältäkin neidiltä maahan *edustaa tätä kastia*.

Yamaha XJR 1300 vm 2003 on toiminut niin helteillä, vuoristossa
kuin miinuskeleilläkin ..

Sanovat, että jotkut perinteisellä kaasarilla varustetut prätkät
kärsisivät korkealla vuoristossa hapenpuutteesta ja siten siis
käyntihäiriöistä .. voipi olla, että tarpeeksi korkealla ei ole tullut
piipahdettua, kun en ole kummempia huomannut, mutta ainakin
2,7km on ylitetty .. ilmeisesti pitäisi ajella yli 3km tai jotain, mutta
silloin siellä alkaa olla jo ihan oikeasti kylymäkin .. hyi olkoon ..

Itellä kaikki pyörät ovat toistaiseksi lähteneet käyntiin säällä kuin säällä. Honda Monkey vm. -85, Solifer SM vm. -78, Cbr 600F vm. -97 ja nykyinen FZR 1000 vm. -91 jolla ajoin vielä joulukuussa vaikka oli lunta maassa
biggrin.gif

Lähteväthän moottorikelkatkin käyntiin, jopa kesällä...
Mutta mopoilu talvella on melkosen kylmää kyytiä...
thumbs-up.gif

bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Mun tarttee kiittää kaikkia teitä, jotka paneuduitte mun Enskan käynnistysongelmaan!! Kiitos erityisesti TIJ:lle, jonka vinkeistä otan vaarin.

Hölmöä, mut käynnistysongelman syy olikin jostain (
mad.gif
) kaasariin päässyt kosteus. Kun kaasari avattiin, sieltä valui veden ja bensan sekotusta - no eipä ihme, ettei käynnistyny, vesi palaa verraten huonosti.

Niin että jos jollakulla on vinkkiä, MISTÄ se vesi olis voinu sinne kaasariin päästä, niin otan kiitollisena vastaan!!
withstupid.gif

vaihda kaasariksi aito amali 30m m ,poista saaste välineet pakoputkesta laita avarampi putki esim 50 luvun vastaava
mulla on Triumph ja Ariel ja olen ajanut kovillakin pakkasilla ohut öljy talvella muuten 20w 50 on hyvää ryyppyä niin että bensa valuu kohosta toimii vain amalissa aina käyntiin laakista
osta aito enlantilainen intia laisen tilalle

No kiitos!!
062802jumpie_prv.gif
Trumppakuskeja on ennestäänkin mun suvussa! (Sattuu suvussa olemaan melkosen runsaahkosti prätkiä - oli hauska huomata, että tulinkin sit vaan sukuuni, kun hankin prätkän. Se on sukuvika ku ei suksi luista...)
033102beer_1_prv.gif

kyllä tollanen 2t kisalaite pärähtää -25C ekalla potkulla, jos on kunnossa ja säädöissään. Semmonen tilaukseen heti
idea3.gif

Noh kawan zx-7r ja yamahan fzr 1000 eivät pelaa ainakaan kylmällä. Kun eivät perkeleet lähde käyntiin pakkasesta.
Kyllä mun seiska toimii hienosti ainakin -10 asteessa (sen kylmemmällä en oo ajanut), lähtee hyvin käyntiin eikä muitakaan ongelmia ole.

Mikäs niissä pyörissä sellaista olisi, ettei ne pakkasella pelais? Neljä talvee oon ajanut erilaisilla pyörillä (2-t, 4-t, kaasarilla)ja eikä mitään pakkasesta johtuvaa ongelmaa ole ollut. Sutjakkaammat öljyt ja
062802moto_prv.gif

Jos tulpat on hyvät,kaasareissa ei ole vettä ja tankkiin on ruiskautettu hiukka Masinolia...ni ei pitäs olla mitään ongelmaa...tietty vesijäähdytteisis pitää olla kunnon nesteet sisällä.
Tuo Masinol auttaa hiukan siihen bensankulutukseen ja jos siel on vähän vettä kondensoitunut sekaan.

Mitä tulee kuljettajaan, niin maksiskootteri taitaa olla tosi hyvä kylmemmälläkin kelillä. Nokkapuolen rakenteet suojaavat jalat ja muhkea pleksi pitää yläpäänkin suojassa.

10R starttasin -30c pakkasessa kun piti ajaa se kärriin
crazy.gif

Eise siitä ollut moksikskaan ja kun anto pyöri tarpeeks pitää niin nosti lämmötkin normaaliksi.

Yamahan XT:llä ainaki o tullu ajettua sellaisissa keleissä, vesisateesta pakkaseen ja räntäpaskatihkuun.. että sen pyörän toimivuus tuollaisessa käytössä on osoittautunut aivan loistavaksi. Tosin eiköhän tämä sama koske kaikki enduroita.

Back