Mikä on riittävästi? Tehon merkitys.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä on riittävästi? Tehon merkitys. -

• 33 hv

Ääniä: 1 20,0%
  • 50 hv

Ääniä: 0 0,0%
  • 75 hv

• 100 hv

• 125 hv

• 150 hv

• 175 hv

• 200 hv

• 225 hv

• Riittävästi? (En tunnista sanaa)

Ääniä: 2 40,0%

• Ääniä yhteensä
    5
On ollut valintatilanteita, jossa vastakkain on ollut kovan tehon isoilla kierroksilla antava pyörä ja "alitehoinen", mutta alakierroksilla vääntävä ja "alitehoinen" vääntökone on vienyt voiton. Se mitä tapahtuu alle 6000 kierroksen on tärkeämpää kuin se mitä sen yläpuolella tapahtuu. Ja tämä totuus kirkastuu vasta ajaessa, speksien perusteella ois voinu valita jotain ihan muuta.
Totta puhut wekkuli. Itsekkin on tullut ajeltua monenlaisilla pyörillä ja isoissakin pyörissä on ollut ikävä piirre, ei kunnon vääntöä ala- ja keskikierroksilla. Vasta lisää pieksäessä paukkua alkaa vasta tulemaan, vielä enemmän kun lääkäri määrää.
100 heppainen kone riittää itselleni, siinä on käyttökelpoista voimaa ja vääntöä eri tilanteisiin aina.

Vähän on enemmän.
tounge.gif

50 riittää mulle.
wink.gif

En tunne sanaa riittävästi tehojen ja väänön kohdalla. Sitten, kun alkaa jatkuvasti tulemaan "kakkaa housuun" tilanteita noiden kahden puokeen niin sitten kai riittää..

En tunne sanaa riittävästi tehojen ja väänön kohdalla. Sitten, kun alkaa jatkuvasti tulemaan "kakkaa housuun" tilanteita noiden kahden puokeen niin sitten kai riittää..
Varo vain ettei tule se viimeisetkin lihasjännitykset poistava tilanne... jota kyllä seuraa päivän parin kuluttua havaittavaa kankeutta. Sitä kankeutta ei vaan ite tahdo huomata.

145hv(122)ja 134Nm(120). Ihan mukavasti...piisailee papalle...vaikka, noh jos vielä vähän säätäisi...
lookaround_orig.gif
sport05.gif

Tehohan ilmoitaa sen, miten äkkiä se VÄÄNTÖ tulee padasta ulos.

Minä oon aina ajatellut että yli sata on hjuva se...
biggrin.gif
Tai oikeastaan niin ettei jää jalkoihin ja ohittaminen on nopeaa ja turvallista.

Itestäni tullu vanha ja viisas (nimenomaaa
biggrin.gif
)! En enää kaikaa sen tehoikkaimman vempeleen perään vaan oon yrittänyt oppia käyttämään niitä vähäisiä mitä nykyisessä on tarjota. Kierroskone se on ja sillä ku tuolla "reippaasti/hauskasti" viillettää ni pakko myöntää et vauhdit tuppaa karkaamaan. Edellisissä v-koneellisissa oli kyllä se vääntö ihan kiva juttu mut se tasapaksuisuus ei oo vaan mun juttu. Haluun tuntee sen et nyt mennään eikä meinata. Eikä tämä ollut mikään solvaus V-koneita vastaan. Saattaisin miettiä vakavasti tuota uutta milleä jos vaan olis massia koska sellaista ei vielä ole koskaan ollut.

150-175 hv matkasportti olis ok, tulevaa pyörää joutuisi hiukan viilaamaan jotta moiset tehot tulis ulos ja noilla tehoilla varustettuun uudehkoon ei toistaseks ole varaa...

Riittävästi on riittävästi. Riippuu pyörän tyypistä. Kaupunkiskootteriin riittää muutama luupää, käyttöpyörään muutama kymmenen, vielä riippuen pyörän tyypistä, koneen tyypistä, paljonko on vääntöä, kuinka haluaa ajaa...
Pääasia on että ei jää jalkoihin siinä ympäristössä jossa haluaa egoaan kasvattaa.

Itse tyydyn tuohon 150hv rajapyykkiin + että vääntöä täytyy olla sopivasti jotta ei tarvitse ruklata jatkuvasti vaihteita.

keväällä riittää vähempikin
talktohand.gif
mutta syksymmällä ei tuntuis enää oikein mikää riittävän
veryangry.gif

150 kaakkia tuntuu riittävän matkasporttiin, ainakin toistaiseksi.

100-150 hv ja Nm, molemmat alle 7000 rpm. Sitten olis hyvä. Taitaa tulla fysiikan lait vastaan alle 3 litraisessa koneessa.

Jos saisin mopon (tarkennus: kyykän) joka olisi kevyt eli reilusti alle 200 kg, täysin mulle käteen ja perseen alle istuva, teho/painosuhde noin 1:1 ja vääntö lähtisi heti alhaalta + sitä olisi riittävästi SEKÄ soundit olis jees niin olisin tyytyväinen hetipaikalla. Siis siihen asti kun taas tympiintyisin ja haluaisin jotain erilaista tai tehokkaampaa..Koska emmehän me ole koskaan tyytyväisiä ainakaan pidemmän päälle..? Vähintään haaveiden maailmassa eletään aina jossain muissa maailmoissa mopojenkin suhteen..vai kuinka?  
lookaround_orig.gif

Back