• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä on Hayabusan omapaino?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peltzi82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hakua yritin, mutta en vissiin osannut... Jostain luin että märkäpaino olisi jotain 240kg?!? Mutta onko tuo sama kuin omapaino?

Mulla on ainakin rekisteriotteeseen merkattu omamassa 248kg ja vakuutuksen teho-paino suhde laskettu sen perusteella 0,52 kW/kg

Busan kuivapainohan on 217kg

Mulla lukee omamassa rek.otteessa 260 kg.
Täällä 250 kg
No voi vddu mähän annan sulle mutkapätkillä kuski+pyörä ainaskin 50 kg tasotusta
veryangry.gif

248 kg tais olla myös tuossa omassani. Paskamaista vaan kun viikon verran täällä Hgissä nyt...tai eihän se ole se huono asia, vaan se,e ttä Busa on Sodankylässä ja minä täällä ja tahtois ajella
sad_orig.gif
...no perjantaina taas
062802moto_prv.gif
kuhan pääshän samalle palkiselle pyörän kans
sport05.gif

Mulla lukee omamassa rek.otteessa 260 kg.
Täällä 250 kg
No voi vddu mähän annan sulle mutkapätkillä kuski+pyörä ainaskin 50 kg tasotusta
veryangry.gif
Heh, no kuski on sen rapiat 60kg ja pyöränkin omamassasta varmaan tolla devilin kokorännillä kadonnut muutama kilo.
Aina vaan pahenee ...
biggrin.gif

Mulla kans 250kg...

Mutta ainaki mun käsittääkseni vakuutuksiin vaikuttaa tuo kuivapaino....

Ainakin oman pyörän vakuutukset laskettiin 217kg mukaan...

Miksei kuskin paino vaikuta vakuutuksiin, samalla tavallahan se huonontaa ajo-ominaisuuksia kun muukin turha paino?

Miksei kuskin paino vaikuta vakuutuksiin, samalla tavallahan se huonontaa ajo-ominaisuuksia kun muukin turha paino?
Mitäs jos sillä pyörällä ajaa yleisesti kaks eri painoista ihmistä?
Pitäskö vakuutukseen merkitä raskaamman yksilön paino vaikka pyörä on rekisteröity kevyemmälle kuskille?

Tai pitäiskö siihe merkitä pyörän ja näiden kahden ihmisen yhteispaino?

Vai pitäskö sittenki merkitä kahden maailman lihavimman ihmisen yhteispaino? Ku on mahdollista että neki soitetaan pullakahville tossa viikon päästä ni haluuvat varmaan tyypätä busaa 2-päällä....

pftroest.gif
pftroest.gif
pftroest.gif

Jännä juttu... mulla lukee otteessa tuo teho-paino-suhde
129kW / 248kg = 0,52 kW/kg. Luulisin, että tuo vakuutus on laskettu otteessa ilmoitetun teho-paino-suhteen mukaan.
Pitääpä tarkistaa. Sillon ku kävin noita laskettamassa ni ku muija näytti sitä monitorilta sitä laskettua vakuutusta ni siinä oli 217 kg lyöty painoksi...

Voi tosin olla että tuota lopullista todellista vakuutusta tehtäessä on mahdollinen virkailijan virhe korjattu...

Tarkistetaan........

Mutta ainaki mun käsittääkseni vakuutuksiin vaikuttaa tuo kuivapaino....

Ainakin oman pyörän vakuutukset laskettiin 217kg mukaan...
129kW / 248kg = 0,52 kW/kg. Luulisin, että tuo vakuutus on laskettu otteessa ilmoitetun teho-paino-suhteen mukaan.
Myös minä uskon et laskeminen tapahtuu tämän mukaan.
mulla: teho 129 kw ja tehopainosuhde 0.496 (kw/kg)

Ei sen pidäkään vaikuttaa, koska Busa lähtee viivalta paljon paremmin kuin tonnigixxeri ja Zetori kusee ne kaikki. Se on fakta.

Pitääpä tarkistaa. Sillon ku kävin noita laskettamassa ni ku muija näytti sitä monitorilta sitä laskettua vakuutusta ni siinä oli 217 kg lyöty painoksi...

Voi tosin olla että tuota lopullista todellista vakuutusta tehtäessä on mahdollinen virkailijan virhe korjattu...

Tarkistetaan........
Joo tosiaan kyllä mullaki on otettu tuon 248kg mukaan. Eli se muija toimistossa teki näppäilyvirheen siinä ku se näytti mulle sen ennakkoarvion...

Back