• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä nyppii foorumilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä nyppii foorumilla? -

• Aiheiden rönsyily

Ääniä: 7 7,4%
  • Vetomies-kukkis vääntö joka topicissa

Ääniä: 21 22,1%
  • Toisille vittuilu/asiattomat viestit

Ääniä: 42 44,2%
  • Isot kuvat

Ääniä: 1 1,1%
  • Runsas hymiöiden käyttö

Ääniä: 4 4,2%
  • Liiallinen moderointi

Ääniä: 5 5,3%
  • Kirjoitusvirheet/Kirjoitusvirheiden täsmentäminen

Ääniä: 2 2,1%
  • Ylipitkät lainaukset

Ääniä: 0 0,0%
  • Turhat äänestykset

Ääniä: 2 2,1%
  • Muumi, kä?

Ääniä: 11 11,6%

• Ääniä yhteensä
    95
Eiköhän se ole kohtelasta laittaa linkki olemassa olevaan topiikkin, eikä kertoa pelkästään, et näitä löytyy eräskin täältä.
Eipä taida kukaan ns. "vanhoistakaan" jaksaa tonkia menneitä,
että missä ja millä sivulla mitäkin asioita selvitettiin v1886 tjsp.
Varmaan kaikesta on jo viiteen kertaan vähintääkin juteltu.
Vaan haitanneeko tuo mittää ... uutta putkeen vaan ...
smile_org.gif

Taitaa olla niinnii, että kesken kaiken mukaan tulleet eivät voi
mitenkään tietää mistä kaikesta joskus on höpisty. Samalla tavalla
ns. "uusien" motoristinalkujen on ihan itse kokeiltava kaikki sellaiset
mitä voi ja pystyy tekemään vaikka ihan aina ei todellakaan
kannattaisi. Elämää pitää elää eikä pelkästää lukea miten muut
sitä elelee. Eipä silti .. ihan hyvä on lukeakin .. tarkoitan, että
olisi hyvä pystyä pitämään jonkinlaista tasapainoa yllä, että ei
tarvitse ottaa kipeetä ihan kaikesta .. siten ikäänkuin pääsisi
edes hieman vähemmällä.

Jokainen voi vaikuttaa ainoastaan siihen miten itse ajelee - ei
siihen miten toiset ajelee. Kotipoliiseiksi ei saa ryhtyä ja tuon
sanoo oikeakin poliisi. Kuitenkin välillä täällä keskutellaan joistain
asioista siihen sävyyn, että kokonaan unohdetaan mikä on
oikeasti oikein ja mikä väärin. Nyt pitää tehdä selvä ero
tietämisen ja tekemisen/toteuttamisen kanssa. Jos vaikka
keulitaan tai splitataan, niin pitää tietää, että se on väärin, mutta
kuitenkin niin voi tehdä ja toiset tekevätkin kuitenkaan saamatta
siitä mitään seuraamuksia. Asioiden tekeminen siksi ettei olisi
tiennyt, on mielestäni surullista. Kuten sanoin, niin ainakaan
minä en puutu toisten tekemisiin, mutta yritän varmistua, että
tietämättömyydestä ei olisi kyse.

Yllättävän usein kuitenkin tulee tulkintaa, että vastustaisin sitä
mitä jotkut tekevät. Tehkääpä ihan mitä haluatte, mutta tietäkää
mitä olette tekemässä. Turhauttavaa on ajaa vaikka ojaan ja
sitten ihmetellä, että miksi sakotettiin. Välillä tulee ihan oikeasti
sellainen vaikutelma kuin ei mukamas tiedettäisi. Pitää pystyä
erottelemaan lisäksi se mikä olisi omasta mielestä oikeus ja
kohtuus ja mikä taasen vaikka poliisin mielestä ja noilla asioilla
voi olla huikean iso ero.

Ajattelin ottaa kantaa oikein rankemman kautta, mutta sitten järki voitti.
Anna mennä... Anna mennä... Anna mennä...
Rankkuus on rispektiä, mutta runkkaus ei. Pidä siis pilisi pöksyissä ja kiukkuiset nakit näppiksella. Muuten voi tulla palovammoja ja pehmeitä tekstejä. Siitä ei tykkäsi äiti eikä äidinkielenopettaja.

Myös moderointi hieman nyppii, etenkin kun se kohdistuu mun kirjoituksiin
tounge.gif
Mitä on tapahtunut...
mad.gif

Mutta ilmeisesti foorumin enemmistö on "kiva-kiva-hyppyläpsyhymiö-ei-saa-kiusata-kinata-ja-kaahata" -mielentilalla varustettuja torvensoittajia. Mutta syytä me muut siihen ollaan. Jatkakaa.

Ajattelin ottaa kantaa oikein rankemman kautta, mutta sitten järki voitti.
Anna mennä... Anna mennä... Anna mennä...
Rankkuus on rispektiä, mutta runkkaus ei. Pidä siis pilisi pöksyissä ja kiukkuiset nakit näppiksella. Muuten voi tulla palovammoja ja pehmeitä tekstejä. Siitä ei tykkäsi äiti eikä äidinkielenopettaja.

Myös moderointi hieman nyppii, etenkin kun se kohdistuu mun kirjoituksiin
tounge.gif
Mitä on tapahtunut...
mad.gif

Mutta ilmeisesti foorumin enemmistö on "kiva-kiva-hyppyläpsyhymiö-ei-saa-kiusata-kinata-ja-kaahata" -mielentilalla varustettuja torvensoittajia. Mutta syytä me muut siihen ollaan. Jatkakaa.
Onkos tullu mieleen jotta väärällä foorumilla oot
confused_orig.gif

Kannattaisi kenties vaihtaa bambers puolelle, voisi hieman tuo helpottaa.

Hiukan erikoinen asenne, jos joku väittää, että mp-keskustelupalstalla ei saisi odottaa käsiteltävän mp-asiaa
omg.gif
Mutta jos tämä on yleinen keskustelufoorumi, niin sopiihan sekin toki - mennään sen mukaan sitten.

Itse luen vähän eri syystä Hesaria ja Bikeä. Toiselta odotan toista, toiselta vähän toista.

Minun ei tietenkään ole pakko lukea Hesarista joka ikistä juttua läpi etsiessäni mopoasiaa. Mutta en tilaakaan Hesaria, vaan Biken - siksi kun siinä valtaosa jutuista sentään on sitä genreä mitä odotankin. Sama pätee foorumeihinkin - jos pääosa tekstimassasta on pelkkää kohinaa, alkaa nukuttaa...

Mutta Suomessa vaihtoehdot vähän heikoissa kantimissa. Kerran jo vaihdoin Bombereihin tämän mestan kukkahattuja pakoillakseni, mutta eihän sitä teiniuhoa jaksa. Ja sitä paitsi suurinta osaa jutuista en edes ymmärtänyt - ties millä kielellä olivat kirjoitettuja
tounge.gif

-hh-

Kyllä ääni meni tuolle vetis/kukkis-väittelylle, mutta oikeestaan niitä on ihan hauskakin lukea kun samat hemmot jaksaa topicista toiseen vääntää. Ei mua oikeestaan nypi yhtään mikään
withstupid.gif
033102beer_1_prv.gif

Olisin valinnut melkein kaikki kohdat, jos vaan olisi saanut... Mutta ei ne silleen nypi, että siitä nyt hernettä nenään pitäisi vääntää, en mä tätä mopoilua NIIN tosissani sentään ota. Sitä vaan sit lopettaa aiheen lukemisen, jos ei jaksa kiinnostaa tai alkaa ärsyttämään liikaa.

Ihmetyttää, kun jotkut "väkisin" lukevat sellaista mitä eivät halua
lukea ja sitten sanovat, että se on sellaista mitä ei halua lukea ...
Jep, motoristi yritti ajaa poliisin päälle on luettu väkipakolla jo yli 33000 kertaa eikä varmaan sekään tule riittämään.
biggrin.gif

Isot kuvat sotkee joskus sivun ulkoasun. Eipä muuta.

shaun.gif
*auuuuts...*
Ihan just näin.

Lisäksi harmittaa se, etä joidenkin milestä tällä palstalla pitäisi käyttää sensuuria ja olla kirjoittamatta aiheista, joissa voi ilmaista yhteiskunnallisia näkemyksiä.

Harmittaa kovasti se, että tämän palstan pitäisi olla jotenkin siivottu MP-lehden jatke, jossa keskustellaan vain MP-asiaa.

Harmittaa ajatus siitä, että tällä palstalla edes saisi laajetaa ja ajatella laajemmin asioita, mikä rajoittuu asfalttiin ja kahteen kumiin.

Lisäksi harmiittaa se, ettei ihmiset saisi kirjoittaa sitä, mikä heitä milläkin hetkellä askarruttaa. Harmittaa se, että jotkin arvostelevat toisten kyvykkyyttä tuottaa tekstiä ja torpedoida toisten positiivisia ajatuksia.

Lisäksi harmittaa ne kontrollifriikit, joiden mielestä heidän näkemyksensä on ainoa oikea ja muut tekstit ovat pahasta kaikille, koska se on nimenomaan heidän mielestään paha.

Harmittaa paremmintietäjät.

-M

Ääni meni liian pitkille lainauksille. Vaikka vetohattu/kukkamies vääntökin aina välillä, jos ei nypi, niin kyllästyttää... No siitähän pääsee, kun ei lue niitä vääntöjä.

Ääni Muumi,källe.
Oikeestaan jos alkaa nyppimään, en lue alkua pidemmälle.
Jotkut väännöt ärsyttää, niitäkään ei ole pakko lukea.
Ärsyyntymättä ei aina selviä, mutta ei ole pakko provosoitua...enimmäkseen
biggrin.gif

Ei mua tähän ikään enää täällä ota päähän yhtään mikään... muu kuin nuo säätutkan rupiset riimit tarinat. (wodaa wodaa ropisee, pilipilipom)
Sekin on vaan hyvä, että 'vihaiset nuoret miehet' saavat täällä kertoa että ahistaa ja vituttaa kaikki. (meillä saa ajaa kaikki)
Parempi niin kuin että näyttää sen mopollaan yksinomaan liikenteessä. Moniarvoista vaan lisää kehiin.
On se muakin ikä kummasti tasoittanut vaikken aikoinaan aluksi uskonut. Sitä mää eniten oon ihmetellyt, miten selvisin viidenkypän villityksestä ehejin nahoin.
lookaround_orig.gif

..siis muumia äänestin...
cool.gif

Samaa itsekin hämmästellyt. Ainakin jos ketjun otsikko on yhtään oikean suuntainen...
cool.gif

Nuo morjestus -ketjut ei paljon haittaa vaikka niitä olisi kuinka monta, mutta asiaketjujen leviäminen joskus haittaa. Kun esim Zumo -asiaa on matkailussa, tallissa jne, asian löytäminen on vaikeeta. Muistaa, että jossain, mutta missä?
Samasta aiheesta tilitin täällä. Sinne vaan vaikuttamaan...
biggrin.gif

Ei nypi, paitsi ehkä muumit. Niin ja tämä editori, joka haluaa lisätä kaiken tuonne loppuun.

Tälläisen usenet-muumion vinkkelistä w3-palstoilla käyty vääntö on vielä aloittelija-asteella. W3-palstat ovat sinänsä luoneet pohjan jokahempan exhibitionismiväylille (esmes. feispuuk ja jopa juutuupi) ja ajaneet teknisesti usenetin ohi (ainakin jos tekniikaksi laskee loikkivat hymiöt), mutta kokonaisuutena samaan trolli/flame/asialinjaan on vielä matkaa.

Tilanne taittuu kyllä tasaisesti uuden sukupolven myötä, joka ei edes tiedä vanhasta ja näin usenetin news-palvelu kuihtuu vähitellen marginaaliseksi historiaksi. Googlen arkistokin saattaa vain hidastaa kuihtumista, vaikka etumatkaa kokonaisuutena onkin parikymmentä vuotta.

Kannattaa myös välillä käydä vilkaisemassa suuren maailman ™ tarjontaa. Lontoon murteella löytyy paljon erikoistuneita foorumeita. Ennen tuli kuikuiltua esim. tätä ja nykyään sattuneesta syystä tätä.

Kukan hatustaveto-vääntökin on jo asteella ruuti&pyörä. Jotkut saattavatkin tunnistaa ilmiön nimeltä Tappajakaaharit Ry.  
biggrin.gif

Onhan taas White&Nerdy-olo. Piis.

<sohaisenko mehiläispesään?>
Minä vastasin "Liiallinen moderointi" koska se oli lähimpänä omaa näkemystäni. Tarkennus: viestit jotka moderoinnin seurauksena häviävät bittitaivaaseen olisi aina hyvä korvata edes lyhyellä perustelulla tyyliin "Rikkoo .orgin sääntöä #2, syystä että blaa blaa". Tämänhetkinen moderointi antaa hieman ainakin minulle kuvan siitä että viestejä poistuu kohtuullisen randomina ja usein ilman mitään suuremmalle lukijakunnalle tehtyjä perusteluja. Nykykäytännön mukaan poistetun viestin alkup. kirjoittaja ei välttämättä opi mitään uutta.
</sohaisinko mehiläispesään>

Moderointi selkeissä tapauksissa on silti erittäin hyvä asia, en minäkään täältä halua lukea ihan mitä tahansa törkyä, siihen minulla on suomi24 tai usenet. Foorumissa voisi joskus miettiä youtube-tyyppistä automoderointia, kun joku ylettömän tyhmä postaus saa tarpeeksi miinus-ääniä muilta niin se häviää näkyvistä automaagisesti.

/MarcusB

Back