• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä mopo/kevari tapahtuma

Itse olen myös noin reilun vuoden ajan noissa "miiteissä" käynyt ja en käy enään. Aivan älytöntä sekoilua. Olin itse paikalla viimeisimmässä kolarissa joka ei ollut hienon näköistä. Huomasin vain että keskellä letkaa alkaa pyörää kaatumaan, noin 4-6 pyörää siinä kaatui ja yksi jatkoikin matkaa sitten ambulanssin kyydillä.

Ja muutenkin tuo punaisia päin ajaminen ja törkeä ohittelu letkassa sekä muut typeryydet alkavat itsesuojeluvaistoa kolkottamaan jättämään nuo kokoontumiset väliin.

Mopedimiitti
biggrin.gif

Jos Tampereella järjestetään mä änkeen mukaan mun ysillä, on se sen verran mopo että kehtaa lähtee.

Pistäkää viestiä ketjuun kun ajankohta Nääsvillessä järjesterjestettävälle mopomiitille varmistuu
tounge.gif

Pistäkää viestiä ketjuun kun ajankohta Nääsvillessä järjesterjestettävälle mopomiitille varmistuu  
tounge.gif
Kattelin noita niin kyllä Tampereella noita aika paljon on ollu.

Mutta ite en kyllä uskaltais mennä kun oon kuullu juttuja miten sielä ajetaan.
Tässä joku päivähän oli lehdessä juttua kun jotkut mopoilijat oli ajanu isossa porukassa, ja joku oli ajanu liikenteenjakajan väärältä puolelta, ja pakettia autoo päin. Ja huonostihan siinä kävi
kynttila.gif

Taitaa taas tänään la 25.08 klo 18 aikoihin olla täysi härdelli päällä Kehä III suunnalla Allrightin parkkiksella mopo / piikki miitin muodossa.
Jota hirvittää ei kannata liikkua sillä suunnalla
062802moto_prv.gif

Tuolla määrällä teinejä ilman aikuisten valvontaa ei pysy enää mikään tapahtuma kurissa.
kyllä se on toistaiseksi pysynyt...
062802moto_prv.gif

eli kyseessä siis Allrightin mopo/kevari miitti
porukkaa on yleensä 150-300
toistaiseksi!
Eli ette opi ennenkun joku kuolee?
einäin
huoh... joku voi kuolla koskavaan? se voit olla vaikka sinä seuraavalla ajokerrallasi
lopetetaan b-weekendit ja kaikki kokoontumis ajot koska joku voi kuolla?

Tuolla määrällä teinejä ilman aikuisten valvontaa ei pysy enää mikään tapahtuma kurissa.
kyllä se on toistaiseksi pysynyt...
062802moto_prv.gif

eli kyseessä siis Allrightin mopo/kevari miitti
porukkaa on yleensä 150-300
toistaiseksi!
Eli ette opi ennenkun joku kuolee?
einäin
huoh... joku voi kuolla koskavaan? se voit olla vaikka sinä seuraavalla ajokerrallasi
lopetetaan b-weekendit ja kaikki kokoontumis ajot koska joku voi kuolla?
Et tainnu nyt tajuta pointtia.
Mitä oon kuullu niin kaikki ei ole teillä oikein hyvin? Ambulanssit on saanut asiakkaita? Että ei se nyt niin ongelmitta ole sujunut.

Mutta se on kyllä loistava asia että te mopoilija ja kevari kuskit järjestätte miittejä, se todistaa että se mopo/kevari on teille muutakin kun kulkuneuvo paikasta a paikkaan b.
Mutta ajelkaa varovasti niin kaikki on hyvin
062802moto_prv.gif

Ja sitten parin vuoden päästä teillekkin
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif

joo hesarissahan oli sitä juttua mutta se ei tapahtunut miitissä..

ja monen vuoden ja miitin historian aikana en tiedä kuin yhen miitissä sattuneen onnettomuuden mihin tarvittiin ambulanssia ja siitäkin tyyppi selvisi aivotärähdyksellä.. mutta joo

Nää pässit tuli vastaa n.kuukausi sitten lavangon takana ruotsinkylään päin ajaen.Kuskit ajoi 3-5 rinnakkain ja välillä koukkien vastaantulevien kaistalle.Odotin että koska mulle tulee pösöön nokkakoristeeksi derbi+pentu.Itse olen B-iltoja kierrellyt vuodesta 2002 eikä siellä ole tommoista pelleilyä ikinä ollut,paitsi jokunen piikki ja mopopoika on sählännyt ,mutta niille on annettu ymmärtää että ei tarvitse tulla jos ei osaa ajaa letkassa.

Hitsi miten toimiva formaatti.

Kerätään hieman vaikutteille alttiissa iässä olevaa mopoväkeä satamäärin sponsorin pihaan. Pidetään niille stunttishow, ja työnnetään ne porukalla liikenteen sekaan. Soppa on valmis.

Hyvä Allright.

I.  
confused_orig.gif

EDIT: Tuossa video joka kiteyttää kaiken:
http://www.youtube.com/watch?v=j2rwJ_0txus&NR=1
Etenkin lopun onboard kamera kertoo karua kieltään. 3-5 rinnan, ohituksia tuplakeltaisella ja ryhmitysalueilla kääntyvien kaistalla. Pitkää kaarretta vastaantulevien kaistalla ja aivan älytöntä häröilyä. Sekaan vielä miksattu ikäänkuin mielikuviksi pätkiä tuolta stunttishowsta... Onko tämä todella sitä, mitä Allright haluaa edustaa mopoilijoille ja motoristeille? Onneksi varusteita saa muiltakin maahantuojilta ja netistä tilaamalla.

voi itku... viime miitissä ajettiin kyllä paljon paremmin =)

ja veikkaampa ettei allrighti noita tohon järjestä temppuilemaan

Juuh aika näköstä oli ajelu ku youtubesta noita pätkiä katoin... Kamikaze ois sopiva ilmaisu varmaan.

Lisäteoriat ja ajot vois lisätä mopokorttiinki, tai sitten halvempi ja järkevämpi, nostaa ikärajaa vuodella vaikka. Jospa tulis päähän vähän järkeä? Tietenkin, osa mopoilijoista osaa ajaa nätisti, ja on sääli, kun osa on vähän...
baaa.gif

Vähä huolestuttavan näköstä... Hirveetä sähläämistä, mutta kas kummaa kun poliiseja ei näkyny. Tuossa tilanteessa olisin ollu jo sinisten puolella... Vähän sakkolappua kouraan niin alkais ajotki sujumaa paremmi.
lookaround_orig.gif

Mopopomppereita!
062802jumpie_prv.gif

Hienoa, että jälkipolvistakin tulee liikenneterroristeja!  
bowdown.gif
Eipä ole mikään yllätys, että onnettomuuksia tapahtuu.
On meinaan niin monella mopoilijalla nykyään todella paha asennevamma liikeenteessä!

Yhä useammin törmää tilanteeseen, jossa tullaan todella röyhkeästi eteen sivutieltä, eikä tilaa anneta, vaan körötellään vaan keskellä tietä tukkeena!
mad.gif

On se vaan **tun kumma! Kai ne asenteet on opittu jo kauan sitten iskän farmarivolvon kyydissä harrastuksiin vietäessä ja niistä haettaessa!
veryangry.gif

vaan körötellään vaan keskellä tietä tukkeena!
hyvähän se on isommalla pyörällä sanoa.. teillä ei varmaan koskaan ole ollut mitään 50cc laitetta?
äläs ala soittamaan poskeasi, suurimmalla osalla meistä on ollut tai on edelleen 50cc menopeli. Jos osuu pilkka omaan nilkkaan, niin silloin kannattaa katsoa peiliin. Itelläkin on aikoinaan ollut 50cc peli, jolla tuli kohellettua MUTTA EI LIIKENTEESSÄ... Tästä on nyt kyse, liikenteessä koheltamisesta. Minusta on hienoa, että nuoret kokontuu kuten vanhemmatkin, mutta se liikennekäyttäytyminen pitäisi kanssa pitää mielessä...

Back