• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä/mistä laptimeri aloittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isolter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä kävin hakemassa Clas Ohlsonilta -> tommosen <- sekkarin, joka muistaa satakunta kierrosta ja osaa näyttää setin nopeimman kierroksen jne. jne. Juotin siihen yhteen nappiin johdot ja laitoin napin ohjaustankoon. Nyt mulla on alle 20€ maksanut pihin miehen laptimeri, jolla tuntuu ottavan käsiaikoja ihan kivasti. Jos oot aivan älyttömän pihi jätkä, kuten minä niin tossa on yks vaihtoehto
biggrin.gif

314141_X_2007-06-27_102736_413.jpg

Mä kävin hakemassa Clas Ohlsonilta -> tommosen <- sekkarin, joka muistaa satakunta kierrosta ja osaa näyttää setin nopeimman kierroksen jne. jne. Juotin siihen yhteen nappiin johdot ja laitoin napin ohjaustankoon. Nyt mulla on alle 20€ maksanut pihin miehen laptimeri, jolla tuntuu ottavan käsiaikoja ihan kivasti. Jos oot aivan älyttömän pihi jätkä, kuten minä niin tossa on yks vaihtoehto
biggrin.gif

314141_X_2007-06-27_102736_413.jpg
Aivan loistava idea!Tuotahan täytyy kokeilla
smile_org.gif

biggrin.gif
MadMan se ei koskaan petä
biggrin.gif

Mut uudemmissa kawoissa (ainakin 04 -lähtien) tollanen on ihan pyörän vakiovarusteena. En tosin oo ite koskaan käyttänyt, enkä tiä ketään muutakaan joka käyttäisi. Ei ihan kauheasti tee mieli siirtää katsetta radasta omaan peukkuun kesken ajon ja alkaa sihtaamaan sitä maaliviivaa jonka kohdalla piti muistaa painaa kelloa.

biggrin.gif
MadMan se ei koskaan petä
biggrin.gif

Mut uudemmissa kawoissa (ainakin 04 -lähtien) tollanen on ihan pyörän vakiovarusteena. En tosin oo ite koskaan käyttänyt, enkä tiä ketään muutakaan joka käyttäisi. Ei ihan kauheasti tee mieli siirtää katsetta radasta omaan peukkuun kesken ajon ja alkaa sihtaamaan sitä maaliviivaa jonka kohdalla piti muistaa painaa kelloa.
Joo, -03:sta pikkuninjastakin löytyy laptimer jo vakiona, mutta ei tosiaan ole nappi helpossa paikassa käyttää. En myöskään ole turvallisuuden nimissä alkanut edes opettelemaan sen käyttöä.
Kyllä sen oppisi sokkonakin painamaan, mutta enemmän mielestäni häiritsee ajosuoritusta se, kun pitää muistaa hapuilla maalisuoralla asvaltista oikeaa kohtaa, kuten jii-äm mainitsikin.

Kumpi mahtaa olla yleisempi tällä hetkellä GPT vai XT/AIM. Meinasin ostaa pelkän vastaanottimen ja mahdollisimman laaja yhteensopivuus olisi tietenkin eduksi.

Ja jos jollain pyörii nurkissa ylimääräisenä timeri, niin voi tarjota yv:llä.

Ja tolle aimin tg:lle sopivat majakat on löytynyt radan varresta joka kerta. Omaa ei ole tarvinnut pystyttää.

Mulla ollut käytössä ihan tuollainen perus XT mini-lap. Majakkaa en omista ja suunnilleen aina siellä radan varressa on sellainen majaillut. Yksinkertainen värkkihän se on, mutta tekee sen mitä pitääkin.

onko esim alastarolla olemassa joku majakka johon mun vaan täytyy ostaa tollanen lap timeri?

anteeks typeryyteni mutta oon vielä hiukan pihalla koko ratahommista, kerran oon radalla käyny ja joutunu kärpäsen puremaks välittömästi...

onko esim alastarolla olemassa joku majakka johon mun vaan täytyy ostaa tollanen lap timeri?

anteeks typeryyteni mutta oon vielä hiukan pihalla koko ratahommista, kerran oon radalla käyny ja joutunu kärpäsen puremaks välittömästi...
Tiedän tunteen
biggrin.gif
Kyllä ne jutut siitä pikkuhiljaa aukenee.

Käsittääkseni Alastarolla ei noin niinkun radan puolesta majakkaa ole, vaan sen yleensä joku käyttäjistä tuo paikalle. Itse omistan pelkän vastaanottimen ja yleensä tuo ajanotto on onnistunut ihan sillain. XT on yksi yleisimpiä laptimer merkkejä ja näin ollen sille useimmiten on myös sopiva majakka radan varressa. Muitakin löytyy. Toki se oma majakka ainakin varmistaa sen, että ajanotto onnistuu silloinkin kun muilla ei sitä mukana ole. Kannattaa kuitenkin varmistua ettei siellä ole jo samanlaista majakkaa samalla puolen rataa. Menöö ajat sekasi.

Dremer kyseli tosta XT Mini-Lap:n vedenkestävyydestä niin mulla ainakin on ne muutamat märät setit kestänyt. Sen suuremmin en osaa vedenkestosta sanoa.

sanoi:
Kannattaa kuitenkin varmistua ettei siellä ole jo samanlaista majakkaa samalla puolen rataa. Menöö ajat sekasi.

Eikai ne sekaisin mene, aikahan tulee ekasta majakasta ja muista ei välitetä, asetuksiinhan voi asettaa minimiajan.

sanoi:
Kannattaa kuitenkin varmistua ettei siellä ole jo samanlaista majakkaa samalla puolen rataa. Menöö ajat sekasi.

Eikai ne sekaisin mene, aikahan tulee ekasta majakasta ja muista ei välitetä, asetuksiinhan voi asettaa minimiajan.
Okei, no sit mulla on ollut väärä olettamus. En ole nimittäin spotannut mini-lap:sta tollasta minimiajan asetusta, jolloin olen järkeillyt, että se menisi sekaisin toisesta majakasta.

Mini-Lapissa on minimiajan asetus, joka kannattaa asettaa omaksi ennätykseksi - pari sekuntia. Siten se ei reagoi kaikkiin majakoihin. Asetus onnistuu muistaakseni valitsemalla set right IR ja painamalla _Menua_ (ei siis Set-nappulaa) jonkin aikaa. Set Left IR + Menu asettaa, kauanko edellinen kierros on näytössä. Tai sitten toisin päin.

Mini-Lap ei ole kauhean intuitiivinen, mutta se on mahdollisimman budjettimalliksi tehty. Näyttö ei taivu kaikkeen.

Itsellä on ollut käytössä pari kautta (supermoto+jäärata) MyChron lite IR-lähettimellä. Näyttää perusvarustuksella kierrosajat ja moottorin kierrosluvut.

Toimii radalla kun radalla, kesällä ja talvella. Eikä hintaakaan ollut muistaakseni käytettynä lähettimineen ku 150e.

Onko kukaan koskaan milloinkaan muuten vertaillut RaceChronoa "oikeisiin" timereihin? Itse olen ollut RaceChronoon oikein tyytyväinen, mutta vaatii kyllä erillisen GPS-mötikän (puhelimen omalla pätkii). Sen mitä katselin, niin puhtaat kierrokset menivät melkein sekunnin sisään, joten minulle tarkkuus riittää oikein hyvin.

Back