• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä käytetty crossi/enska >250cm3 jos budjetti max 5000? Kestävyys ja huollettavuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maakus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös noissa 350 ollut eroja tehoissa vuosimallien välillä? Joku sanoi että eakoissa kolmepuokeissa ei koneessa juurikaan ollut luonnetta ja eroa 250 koneeseen, ja muutosta on tullut vuosimallien edetessä?

Mä olen ajanut -12 250, -12 280 sekä -14 350 ja näissä 350 vei kyllä selkeä voiton tehojen ja väännön osalta.

Koheltaja sanoi:
Eikös noissa 350 ollut eroja tehoissa vuosimallien välillä? Joku sanoi että eakoissa kolmepuokeissa ei koneessa juurikaan ollut luonnetta ja eroa 250 koneeseen, ja muutosta on tullut vuosimallien edetessä?

Mä olen ajanut -12 250, -12 280 sekä -14 350 ja näissä 350 vei kyllä selkeä voiton tehojen ja väännön osalta.

Käsittäisin että käytännössä mikään ei ole koneessa muuttunut koko aikana. Koneen luonne oli varsinkin 2011 ylävireä ja sitä on loivennettu paremman ajettavuuden vuoksi lähes joka vuosi. Mä en näe eroa 2012 ja 2014 tehojen välillä.

Välikoko on Kotarin toimesta tosi hyvin myyty. Koska muilla ko kokoa ei ole. Kotari teki siis oman luokan ja laittoi maailman parhaan crossarin voittamaan sellaisilla teipeillä varustetun mopon GP eli protosarjassa. Olen täysin varma, että eri kisoissa siellä on pehmeillä voimaa vaativilla radoilla Cairolin mopossa joku muu iskutilavuus kuin 350. Käyttäähän Hondakin kovilla tarkkuutta vaativilla radoilla kaiketi 380cc pyttyä. Isossa on vaan liikaa jopa MM-ukoille ajoittain.

Kuten totesin, hyvä mopo, mutta suurin saavutus ko kokoluokalla on tehty markkinoinnissa eikä moottorissa.

Esim CRF450R tuntuu tuota kesymmältä, mutta voimaa on joka alueella enemmän. Hondan kone vaan toimii niin paljon paremmin. Perstuntumalla jyrkkä kone tekee ajamisesta helvettiä crossissa ja varsinkin puunkierrossa. Joo tuntuu siltä että kahvasta alkaa poimuajo, todellisuudessa ajamisesta tulee kulmikasta, hidasta ja väsyy vaan.

Mutta nämä on mielipide- ja makuasioita. Ja tämä oli minun mielipide, vaikka Kotarilla ajankin. Suomessa tonmerkin ympärille on jostain syystä kertynyt melkoisesti fanatismia.

Erot voi hyvinkin tulla noista luonteen muutoksista vaikka huipputeho olisi sama eri vuosimalleissa.

Kaikissa merkeissä esiintyy fanatismia, mulle taas on aivan sama mitä katteissa lukee kunhan kokonaisuus vastaa omia näkemyksiä ja tarpeita.

Viimeksi muokattu:
Back