• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mika Kallion ensimmäinen MotoGP-talli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mika Kallion ensimmäinen MotoGP-talli? - Valistuneita arvauksia

• Ducati Alice

Ääniä: 0 0,0%
  • Honda JIR

• Kawasaki Racing Team

• Suzuki Rizla

• Joku muu

• Pysyy 250-kuutioisissa

• Ääniä yhteensä
    0
Ducatista löytyy kyllä paukkua luisussa ajoon...
Voi olla, mutta Ducatin suurin etu muihin nähden tälläkin kaudella (ja erityisesti viime kaudella 2007) oli kehittynein luistonestojärjestelmä.

Näin siis mutuilen sohvanpohjalta sipsien keskeltä...
tounge.gif

Hauskinta olisi katsoa Mikaa Rukatin selässä, mutta kyllä muutkin käy oikein hyvin. Pääasia että pesee Rossin heti ekalla kaudella ennen kuin se jää eläkkeelle.
tounge.gif

Parempi pysyä puolikas luokassa, nimittäin jos havittelee maailmanmestaruutta. Pelkään pahoin ettei paukut riitä Motogp luokkaan.

Parempi pysyä puolikas luokassa, nimittäin jos havittelee maailmanmestaruutta. Pelkään pahoin ettei paukut riitä Motogp luokkaan.
Voi olla, mutta mistä sen tietää?
biggrin.gif

Välillä näkee väitteitä, että tärkeintä on olla nopeampi kuin tallikaveri. Että tuo olisi objektiivinen mittari.

Ongelmia on muutama:

- ensinnäkin vaikka kuski olisi nopeampi kuin tallikaverinsa, niin se kertoo vain nopeudesta suhteessa yhteen heppuun kuudesta miljardista.

- toisekseen, jos tallikaveri on esim. yksinkertainen maailmanmestari "LuistonEstoOnMinulleTärkein" Stoner, niin kummankohan kuskin palautetta talli kuuntelee herkemmällä korvalla pyörää säädettäessä?

- jos taas toinen kuski on Jumala (virallisissa papereissa Valentino Rossi), niin miten uusi kuski pääsee sisään talliin? Rossi on mukava heppu, ja ystävällinen ja avulias tiimitovereilleen, mutta säätää (ja on aina säätänyt) prätkänsä täysin kivikovaksi (asfalttijyrässäkin on enemmän jousitusta). Jos tuollaisella pyörällä Rossi voittaa maailmanmestaruuden, niin miten talli suhtautuu kakkoskuskin toiveisiin? Luultavasti aika nihkeästi...

Voi olla, mutta mistä sen tietää?
biggrin.gif

Välillä näkee väitteitä, että tärkeintä on olla nopeampi kuin tallikaveri. Että tuo olisi objektiivinen mittari.

Ongelmia on muutama:

- ensinnäkin vaikka kuski olisi nopeampi kuin tallikaverinsa, niin se kertoo vain nopeudesta suhteessa yhteen heppuun kuudesta miljardista.

- toisekseen, jos tallikaveri on esim. yksinkertainen maailmanmestari "LuistonEstoOnMinulleTärkein" Stoner, niin kummankohan kuskin palautetta talli kuuntelee herkemmällä korvalla pyörää säädettäessä?

- jos taas toinen kuski on Jumala (virallisissa papereissa Valentino Rossi), niin miten uusi kuski pääsee sisään talliin? Rossi on mukava heppu, ja ystävällinen ja avulias tiimitovereilleen, mutta säätää (ja on aina säätänyt) prätkänsä täysin kivikovaksi (asfalttijyrässäkin on enemmän jousitusta). Jos tuollaisella pyörällä Rossi voittaa maailmanmestaruuden, niin miten talli suhtautuu kakkoskuskin toiveisiin? Luultavasti aika nihkeästi...
Itse käsitin että kun Rossi tuli Yamahalle, pisti hän ensi töikseen rungon uusiks (reilusti löysemmäksi), sillä se oli lähes joustamaton?

Toki itse olen uusi näissä piireissä, ja tämäkin saattaa olla jotain esson baari +1,5 promille juttuja.

Itse käsitin että kun Rossi tuli Yamahalle, pisti hän ensi töikseen rungon uusiks (reilusti löysemmäksi), sillä se oli lähes joustamaton?
Täytyy tuolta läppäriltä luntata (sinne lataan noi elektronisesti tilatut lehdet), mutta hatara mielikuvani oli/on, että Rossin ex-tallikaveri kovasti manaili aikaansa Rossin kanssa samassa tallissa, suurimpana ongelmana olleen juurikin tuo Rossin suosima kivikova alusta. Ja jos Rossi voittaa sillä alustalla, niin ketä kiinnostaa tiimitoverin mielipiteet?

Toki itse olen uusi näissä piireissä, ja tämäkin saattaa olla jotain esson baari +1,5 promille juttuja.
Mulla nää on aina noita +1.5 promillen juttuja, vaikken Esson baarissa istukaan...

... t. nimimerkki "Sohvan pohjalta sipsien keskeltä"

Jos menee Ducatille niin toivottavasti ei käy kuin herra Melandrille. Mut ei suomipoika olekkaan tehty mistään makaroonista
tounge.gif
Tsemiä Mikalle mitä tekeekään.

veikkaan ... joku italiaano talli. nyt on muuten varminta veikata, jälkiviisaus on suurinta viisautta on joku jälkiviisas sanonut joskus jälkeenpäin suuressa viisaudessaan. viisiö.

Back