• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä Gore takki pitää...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Holy-Maria
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kalvo saa olla mun puolestani vaikka siannahkaa, pääasia että pysyy kuivana.
sport05.gif
Hengittää vain huononlaisesti tuo siannahka...
033102bebe_1_prv.gif
Tosin pirusti paremmin kuin gore-tex. Ilman hymiöitä.

Jos pitkäaikainen vedenpitävyys on oleellista, niin muutaman kympin sijoitus oikeaan sadeasuun ei varmasti ole kovin huono veto.

Edit: sekin hieman ihmetyttää, että monen gore-tex -asu kuuluu olevan täysin vedenpitävä, vaikka itse Gore väittää toisin? Mitähän teille ollaan myyty?
wink.gif

Kahdeksas kesä lähtee Rukan asulla, hyvin on pitänyt. Pesu kerran-kaksi vuodessa, kuivaus saunassa. Muuta ei ole tehty, en ole edes mitään spray-suihkeita tms käyttänyt puvun päälle.

Haaroista vuotaa siksi, että vettä menee satulan ja housun väliin, sittenkun siihen päälle laitetaan xx kg massaa päälle, painuuhan se väkisin vesi läpi siitä kalvosta? Näin minä sen järkeilin. Haittaavissa määrin ei ole haaroista kastuneet, esim. alla olevat verkkarit on vähän kastuneet.

Kahdeksas kesä lähtee Rukan asulla, hyvin on pitänyt. Pesu kerran-kaksi vuodessa, kuivaus saunassa. Muuta ei ole tehty, en ole edes mitään spray-suihkeita tms käyttänyt puvun päälle.

Haaroista vuotaa siksi, että vettä menee satulan ja housun väliin, sittenkun siihen päälle laitetaan xx kg massaa päälle, painuuhan se väkisin vesi läpi siitä kalvosta? Näin minä sen järkeilin. Haittaavissa määrin ei ole haaroista kastuneet, esim. alla olevat verkkarit on vähän kastuneet.
Jalkojen väli ei vuoda ;) vaan kun hikoilet, niin kosteus ei pääse penkkiä vasten haihtumaan ja vehkeet rupaa kastumaan... Noissa vanhoissa IXS:n housuissa oli vehkeet aina märkänä hellesäällä mutta kaatosateessa ne pysyivät kuivana kunnes niistä oikeasti petti saumat kolmantena kesänä.

Rukka, yoko, ixs, siinä muutama goretex varusteita tekevä narikka. Rukan kamoissa lienee ylivoimainen takuu muihin nähden? Vuodot gorekamoissa voi helposti itse todeta upottamalla epäilemänsä vuotokohdan vaikka vesisankoon ja tsekkaamalla tuleeko saumoista vesi läpi. Näin testasin mm. yhdet ixs:n housut kun munat kastui ajaessa oikein reilusti. Vesi lirisi saumoista läpi joten vaihtoon meni ja uudet housut ne tehtaalta mulle lähettivät. Jos varusteet siis vuotaa niin reklamaatiolla saa uudet / korjauksen.

Rukka Allroad kamoissa ajelin viime viikonlopun täydessä kaatosateessa ja kuivana säilyin. Pieni kosteudentunne housuissa on vesisateella varmaan normaalia. Kondensivesi kylmässä ilmassa tai ihon kosteus joka ei goretex kalvon läpi poistu kun kalvon ulkopuoli on läpimärkä. Käytännössä goretex on täysin vedenpitävä siinä käyttötarkoituksessa mitä vaatteissa puhutaan.

Sweepin Reissan kalvolla varustettu puku selvisi tänään ensikasteestaan 10 arvosanalle, matkaa noin 50 km ja vettä tuli semi-kaatamalla koko matkan mutta ei märkiä kohtia alusasussa muualla kun niskassa! Positiivinen yllätys kun kerran paljon huonompiakin tuntuu olevan! Toisin kuin vanhat talvi nahkahanskat, kastu tietty ja värjäsi vielä kädet ihan mustaksi
biggrin.gif
no, paremmat on jo tilattu!

Rukan coret ja Daytonan saappaat ja Heldin hansikkaat, syksyllä 2002 vähän päälle 500 km sateessa. Kaikki puvun alla kuivana.

Sama ongelma kuin aloittajalla. Ostin halvalla MP-asun puvut (2 kpl), mutta Rukat piti ostaa toiseksi (2 kpl). Nyt A-Tech puvut ovat toimineet odotetunlaisesti. XCR Core Tex, joka on siis laminoitu päälyskankaaseen, estää myös ulkokankaan kastumisen läpimäräksi.
Suosittelen, niin ei tarvitse heti uutta ostaa.

Itsellä Rukka, ikää 10-vuotta ja ajelen keskimäärin 15 000 kesässä.

On oltu useasti kaatosateessa ja ukkosessakin.

Ei tule vesi läpi, ei ainakaan vielä ole tullut.

Edelliskesänä tyrkättiin kaatosateessa 450 kilsaa.

Huvitti kun pysähdyttiin kahville ja vesi valu solkenaa pöydälle puvusta, sekä penkki jäi litimäräksi puvusta.

Perillä alusvaatteet kuitenkin kuivana, sukat kylläkin aika kostean oloiset ja lämpöä +7.

sport05.gif

Olen samaa mieltä kun edellä kommentoitu, kuski väsyy ennenkuin Rukasta vesi tulee läpi.
Useamman tuhannen vesisateessa ajellut ilman ongelmia SRO:n kanssa. Hanskat tuntuu olevan vaikee löytää vedenpitävät, siinä ei onnistunut Rukkakaan.
062802moto_prv.gif

Jaa-ääni niinikään Rukalle. Promaxinet pitäneet veden ja kosteuden ulkopuolella kiitettävästi. Varusteiden kyseessä ollessa laadusta ja turvallisuudesta maksan vaikka se kerran kirpaiseekin.  
062802moto_prv.gif

Tässä kohtaa ei kake ollut kielipoliisina vaan nimenomaan ainoastaan gore on gore, samaan tapaan kuin saab ei ole volvo, capiche? Itsellä Rukan puku 5v. ja edelleen täysin vesitiivis, ei mitään valitettavaa, no ulkotaskut rinnassa ei ole täysin tiiviit mutta muuten. Ja takuu toimii kuulemma hyvin, itse en ole päässyt kokeilemaan.

Ymmärrän.
Tarkoitin lähinnä sitä, että jos kertoo oman Saabbinsa olevan ihan paska, ja kysyvänsä, että mikähän Mersu tai Volvo mahtaisi olla parempi... niin on mielestäni on kohtuullisen sama lukeeko otsikossa vaikka Citikka, jos kuitenkin kaikki keskustellaan saman kaltaisten tuotteiden eri ominaisuuksista.
Mutta ei tästä sen enempää. Sviddu tänäänkin sataa... ja kastuu
sad_orig.gif

Meikäläisen valinta osui Kushitanin goreihin.
Tyypityksessä oli lisäksi Rukka ja MP-Asu mutta päädyin Kushitaniin.

Eikä hetkeäkään ole kaduttanut.

Itselläni on Yoko Evolution -takki ja housut, ovat pitäneet vedet ulkopuolella vaikka aika karmeisiin ukkoskuuroihin olen joutunut vuosien varrella. Toki kosteus alkaa imeytyä kauluksesta/hihansuista pikkuhiljaa sisälle jos joutuu ajamaan tuntitolkulla sateessa, mutta esim. takamus tai haaraväli pitäisi pysyä kuivana laadukkaassa puvussa.

Gore-tex on ainoa kalvo, jonka vedenpitävyydelle myönnetään takuu.
Ostin kotimaiselta Hanxilta puvun, jossa mikälie-kalvo, ei ainakaan Gore-Tex. Kahden vuoden takuu on ainakin takilla, housuista en muista. Vedenpitävyyden luvattiin kuuluvan takuuseen.

Eipä ole kyllä pisaraakaan vettä päästänyt läpi. Siltä osin ei moitteita.

Rukan puvut on toimineet minullakin. Hanskat tuntuvat pitävän veden hyvin sisällä.
biggrin.gif

Usein näkee sadehanskaa pidettävän hihan päällä = vesi valuu hihaa pitkin hanskan sisälle.
Itse käytän neopreeni käsineitä sateella. Ei haittaa vaikka on märkä.

Yoko on ollut tosi hyvä eli ei valittamista Yokon Goreista. Tosin Yoko on nykyään nimellä SCOTT.
smile_org.gif

Itsellä Rukka, ikää 10-vuotta
Aika nuori motoristi
biggrin.gif
ei vaan, mulla on IXS:n puku ja ainostaan mahan kohdalta on päästänyt vedet läpi oikein kunnon ukkoskaatosateella(siis vetskarin välistä) kun on takki jotensakin oudosti pullottanut vatsankohdalta
smile_org.gif
saappaista taas on vähän paskat kokemukset tältä päivältä. Ostin kuukausi sitten richan saappaat ja kolmen ajokerran jälkeen hajosi oikeasta saappaasta vetskari. Maahantuojan mielipide oli, et suutarille vetskarin vaihtoon ja myyjäliike maksaa suutarin mulle. Näin homma hoidettiin ja kun kävin suutarilaskun kanssa myyjäliikkeessä, varmistin takuun olevan voimassa vielä jatkossakin, vaikka saumoja on aukaistu. Tänä aamuna töihin ajaessa tuli vettä paikoitellen kuin esteristä konsanaan ja niin siinä kävi, että oikean jalan sukka oli märkänä just vetskarin puolelta. Täytyypä taas kääntyä myyjän puoleen ja kysellä että kuinkas tällä kertaa. Itseasiassa en ole halukas enää kuljettelemaan kertaakaan saappaita suutarille tms. mistä aiheutuu vaan mulle lisäkustannuksia. Ans kattoo kuin äijän käy
smile_org.gif

Back