• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä ensi pyöräksi 4000-5000e hinta luokassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paabo///
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossapa olisi hyvänäköinen peli.

http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=101109

062802moto_prv.gif

-Harri-
Ja ihan mielettömän ylihintainen.
Joo varmasti ylihintainen kun liikkeessä on, mutta mopona kiva. Niin ja en ole töissä ko. dealerilla.
blush.gif

Hyväksi havaittu ohje täällä foorumilla on että älä huoli, vaihtoon se menee kuitenkin  
biggrin.gif

Luonnehtisin näin että harrastus ja harrastaja näyttävät todellisen luonteensa vasta myöhemmin  
062802moto_prv.gif

Mun mielestä ei hirveesti kannata miettiä jotain jakopään tai jonkin muun remonttia ellei sitten oikeasti ole hotelli jo varattu gibraltarilta  
smile_org.gif

Ja kahvitteluun nyt kelpaa mikä tahansa jota ei tarvitse työntää  
cool.gif

Kokeilemalla tuo selviää parhaiten. Sen kun odotat ajokeleihin ja lähdet pyörimään kiinostavien kauppakohteiden ympärille. Älä missään nimessä osta koeajamatta! Tai riivaa kirjallinen takuu ja sisältö mitä takuu koskee. Muutamissa liikkeissä on myynnissä mm pyöriä joissa ei kaikki vaihteet toimi, ajokeometria on mennyt pieleen jostain syystä (liekkö kolari tai vastaavaa). nimim kuudetta vuotta koeajoja ja pyöriäkin on lähes jokavuosi pitänyt ajossa kaksi tai useampia.

Moto Guzzi Breva 750. Non bulk product.

Itse ajoin kaksi kesää (ensimmäinen isompi pyörä) ja pidin kovasti. Toimi niin kuin moottoripyörän pitääkin. Aito V2. Kokeile.

Ja yli 7000 euron pyynti 2004-2005 ja 20000+ ajetusta pyörästä on liikaa.

-Anssi

Itselläni eka iso mp oli 600 cebari ja ei voi kuin kehua. Hyvä yleispyörä joka osa-alueella. Toimii mutkateillä, reissussa, radalla ja myös matkustajan kanssa.

Netistä aika asiallisen oloinen ja hintainen pyörä -> Klik

Mene suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta:

Miestenpyörä
Bemarin uusi f 800 R olisi kyllä kokeilemisen arvoinen, mut nää vanhemmat ei nappaa oikein.Toki ei ole kokemusta pyörästä, mut ulkonäöllisesti ei ole mun juttu.
Panit aika tiukan hintarajan.

Olen samaa mieltä antin kanssa, isompienska on se kaiken paras, mutta ei taida mennä sekään hinta/näkö haarukkaan.

Lopulta kaiketi tää menee siihen, että osta isobandiitti tai jos jostain saat tällaisen:

Suzuki 900

niin sitten se.

Alkaiskos Suzukin V-strommia saamaan tuohon hintahaarukkaan? Itse aloitin 25v tauon jälkeen strommilla, 11tkm ja vaihtoon samana kesänä mutta ne oli tärkeät treenikilometrit joilla ajettiin kesälomareissu kaksi päällä, turvakoulutukset, hidas ajot ja tietenkin tärkein eli liukkaan paikan wobbeli motarilla joka toikin eniten kunnioitusta lajiin ja sai lukemaan turvallisen ajon ohjeet hyvinkin tarkkaan.

Mä ajoin kolme kautta Yamahan TRX850:llä. Ei tuntunut käyvän pieneksi. Hyviä yksilöitä saa jopa alle budjettisi - jää rahaa varusteisiin, huoltoihin yms. enemmän.

Orggis liikkeestä:
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/734118

Mun vanha:
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/806811

Tuossa oli multa lähtiessä kaikki huoltodokumentit, ohjekirjat, kuitit yms. alusta saakka, mutta ilmeisesti ovat hukkuneet jossain vaiheessa. Öljyä vähän vuotaa ja isoa huoltoa on vailla (ellei noita ole tehty/korjattu), mutta muuten on A1 kunnossa ja kilsoista uskallan sanoa, että pitävät paikkansa. (Yhdellä hollannissa n. 24tkm asti - huoltokirja - ja mulla n. 43tkm asti ainoana Suomessa.)

Todella hyvä pyörä ajaa, ketterä ja asiallinen kaikin puolin. Tuskin nuokaan on ihan apteekin hintoja. Miinuksena vaikea myydä eteenpäin, koska nuo ei jostain syystä ole kovin haluttuja. Mulla on ollut myös 2001 mallinen FZS600 ja kyllä mä paljon enemmän pidin TRX:stä.

Alotin ite 600 bandiitilla.. Vähän siinä on painopiste ylhäällä, joka johtuu suht isosta rungosta. Hornetsi on jo paljon kevyempi, ja samalla painopiste alhaalla. Sopii varmasti parhaiten ekaks pyöräks. Tottakai kans Fazut on myös ihan hyvä vaihtoehto.. Se on painon ja tehon suhteen jossain noiden edellä mainittujen kahden välissä. Nuo sopii kaikki tohon hintahaarukkaan.

Mitään älytöntä teho hirviötä en kuitenkaan suosittele. Kannattaa alottaa vähän pienemmästä.

Ite olen 19 vuoden ja 9 pyörän kokemuksella sitä mieltä että liian isoa ja tehokasta pyörää ei ole olemassakaan...
smile_org.gif

Kaikki laitteet on jossain vaiheessa tuntuneet pieniltä ja laiskoilta.
Se on kuitenkin omasta itsehillinnästä kiinni selviääkö sitä ekaa kesää hengissä vaikka ajaisi bussilla.
Ajotaito ja käsittely on tottakai helpompi aloittaa kevyemmällä ja laiskemmalla,mutta yli 180senttisenä en enää noihin minimotoihin kallistuisi.

Kaikki mainitsemasi pyörät ovat varmaan hyviä valintoja.
Kannattaa koeajaa useampia erilaisia pyöriä jotta se omimmalta tuntuva löytyy. Koeajossa tulee ilmi myös pyörän käsittely paikallaan. Kuussatkut yleensä vähän kevyempiä käsitellä paikallaan mutta ajossa ei juurikaan eroa.
Vain koeajossa saat tuntuman ajoasentoon ja hallintalaitteiden käyttöön joista muodostuu lopullinen ajofiilis.
Oma kokemus noista ajossa on FZ6, joka kevyt käsitellä ja tehoakin riittävästi ainakin yksin ajeluun.

Hupaisaa kun tuollaisia 6k++ pyöriä tyrkytellään kun tavoitteena on 4-5k. Kyllä tuohon hintahaarukkaan pyöriä löytyy. Ihan jo listaamasi laitteetkin (esim. se SV) tai sitten täällä ehdotetut (speed fouri on muuten ihan saakutin hieno).

Kannattaa käydä renkaita potkimassa, tärkein vihje on se, että älä rakastu ensimmäiseen jonka päälle istut vaikka kuullostaisikin kuinka hienolta. Ei se ole ainoa prätkä maailmassa.

Sanoisin että FZ6-N on monessa suhteessa hyvä aloituspyörä - hieman hajuton ja mauton, mutta ajaa asiansa ja on erittäin toimintavarma, eikä ole hullumman näköinenkään. Akrapovicin putkilla laitteesta lähtee myös ihan kohtuullinen höpinä.

Itse ennätin moisella ajella noin 15 000 km.

Plussia:
+ kohtuulisen hyvin tehoa
+ kestävä tekniikka
+ tyyppivikoja ei oikeastaan ole
+ 10 000 km:n huoltoväli
+ etulampun valoteho kohtuullisen hyvä
+ ajo-ominaisuudet varauksin

Miinuksia:
- teho/vääntö alakierroksilla (herää vasta kierrätettäessä)
- satulan lukitusmekanismiin roiskuu rapa varsinkin jos vaihdettu sliparit. Näin lukitus saattaa jumiutua. Säännöllinen puhdistus ja rasvaus auttaa.
- etupää löysähkö (jäykemmät öljyt ja shimmaus auttaa jo paljon)
- pitkillä henkilöillä saattaa jalat puutua pitemmmillä matkoilla polvikulman takia
- satula pitkillä matkoilla. (ilmeisesti S2:n satulaa parannettu - itsellä kokemusta vain 2005 -mallista.)

Edit. Näyttäisi olevan nettimotossa hintapyynnöt noissa rapiat 6000 e vuosimalleille 2005 - 2007, mutta luulenpa, että tinkimällä pääsee alle kuuden tonnin. 2004 -mallisia luulisi saavan jo 5500 euroon tai hieman alle.

Back