• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin laitatte kypärän ku jätätte prätkän parkkiin

Sivulaukussa, takalaukussa on yleensä niin paljon roinaa ettei sinne sovi. Jos sivulaukut ei oo mukana niin sitten pakko ottaa kantoon kuten tankkilaukkukin.

Aina mukana.
smile_org.gif

Kypärä on aina joko mukana tai pyörään lukittuna.
Peilissä ei ikinä enään, koska ei jaksa säätää peilejä kokoajan.

Peräboxiin aina paitsi jos ei satu menemään kaffelle silleen että pyörä jää näkösälle, silloin jätän satulan päälle tai peiliin roikkumaan

Jos en mene minnekään kauas, niin useasti jää "tankin päälle" (takaosa ohjaustankoa vasten)...kuulemma jotain bensahöyryjä tulee ja pilaa potan...ei haittaa...

Peiliin jätän ja jos tuonnemaksi tai pidemmäkisi aikaa poistun, niin matkaan toki otan.

Itse hommasin sellasen jämerän letku lukon , jolla lukitsen potan pyörään kiinni, ei tarvii raahata mukana ja lukko kulkeutuu hyvin penkin alla
smile_org.gif

jääpi jalkatappiin roikkumaan. ei putoo niin korkeelta, vaikka ei tuo nyt niin iso vahinko ole vaikka putoiskin.

Jos en mene minnekään kauas, niin useasti jää "tankin päälle" (takaosa ohjaustankoa vasten)...kuulemma jotain bensahöyryjä tulee ja pilaa potan...ei haittaa...
Sitä sitte höyryissä ajellaan vai..?
biggrin.gif

Itse jätän yleensä peiliin, paitsi jos nyt on jotain oikein epäilyttävää seutua niin sitten otan mukaan.
Voihan se olla että jos/kun kohta hommaan uuden potan niin sitä ei jätetä mihinkään yksin, on se sen verran tyyris kippo.

Sitä sitte höyryissä ajellaan vai..?  
biggrin.gif

Itse jätän yleensä peiliin...
Ei kai ne höyryt läpi tankin tule, ymmärtäisin jos laittaisin tankinkorkin kohdalle, mutta kun ei...niin ja siitä peilistä tulee kaikki kuolleet ötökät pottaan
tounge.gif

Aina mukana jos vähänkään kauemmaksi pyörästä menee julkisella paikalla, yksi kypärä lähti jo jonkun mukaan eikä se paljoa tunnu auttavan vaikka hihnasta laittaisikin lukkoon, mopopojille ne kelpaa leikatulla hihnallakin.
Omassa pyörässäni laukkuteline estää kypärän kiinnittämisen hihnasta kypärälukkoon. Ratkaisin ongelman sillä, että hyödynsin isäukon löytämän ison hurtan kaulapannan (kromattu pitkä metalliketju, jossa on isot lenkit molemmissa päissä). Kypärä on satulan päällä, ketju kulkee visiirin aukon läpi ja molemmat lenkit kypärälukkoon. Ratkaisu on toimiva ja ihan siistin näköinen. Kypärä ei lähde satunnaisen tarvitsijan matkaan, kun ketjua ei saa veitsellä poikki. Ketjua voi sitten säilytellä vaikka taskussa tai satulan alla tai mihin ikinä sen haluaa laittaa.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Aina mukana. Tosin Givin V46 hankittiin sitä varten, että kypärä sitten tyylikkäästi sinne. No, ei se ole koskaan sinne mahtunut...

Kypärä voi kadota aivan käsittämättömän nopeasti, simpsalapim vain. Muinoin Intiankadun TI-tarvikkeen edestä lähti kypärä moton päältä sillä välin kun käveltiin liikkeeseen ja melkein samantien juoksin takaisin sitä hakemaan. Ei mailla eikä halmeilla ketään. Mä järkytyin: se oli iso raha siihen aikaan ja vielä mun lapsuudenajan leikkikoulun vieressä. Rosvot prkle!

Riippuu parkkipaikasta. Yleensä otan kypärän mukaan. Joskus, jos itse hengailen näköetäisyydellä pyörästä, jätän kypärän satulan päälle. Joskus laitan pyörän omaan kypärälukkoon kiinni.

Edit; Juu ja en laita peiliin, kaikki öttiäistenraadot on sitten kypärän sisällä
crazy.gif
.

Kypärä kulkee yleensä mukana, vaikka kuulemma se on piikkipoikien hommaa kanniskella sitä..  
wink.gif

Back