• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin katosi viestilaskurit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SamiN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos positiiviseen vaakakuppiin on saatu nuo +1 postausten ja turhan kommentoinnin väheneminen, niin miinuskuppiin voidaan lisätä trollien/trollilta vaikuttavien postausten lisääntyminen.

Juuri satuin "sliparit Saksassa" viestiketjua lukemaan ja yksi valtavirrasta poikkeava kommentti pisti epäilemään viestin sisällön oikeellisuutta. Eli jos joku innostuu foorumille trolleja/perättömyyksiä heittelemään, niin aika nopeasti viestimäärästä voi jonkin näköistä uskottavuutta tarkistaa. Silloin tällöin foorumilla kuitenkin pyörii näitä yhden/muutaman viestin ihmeitä.

Omassa päässäni olen yhdistänyt nimimerkin, avataren samaan nippuun. Jos esimerkiksi avatar muuttuu pystyn nimimerkin, viestimäärän ja tarvittaessa rekisteröitymispäivän avulla yhdistämään paketin vielä kasaan tapauksissa, joissa nimerkki ei ole täysin tuttu.
smile_org.gif

Meitä on moneen junaan, ja kuitenkin osa jää vielä asemalle kuikuilemaan. Kaikkia ei voi miellyttää, enkä suosittele huutoäänestystä. Sisältö ratkaisee jutun arvon, ei sosiaaliset reunamerkinnät.

Luen tuota Aku Ankkaakin sen verran harvoin, ja puhekuplat siinäkin ratkaisee, ei kuvien katselu. Tälläkin foorumilla törmää noihin muutaman sanan viesteihin. Ei tule kyllä heti mieleen ajatella kovin yleviä filosofisia, kun muutaman viestin päästä sama käyttäjä ajattelee taas samalla paatoksella.

Lieko tämä tyyli sitten seurausta varsinaisen sanojan sielunmaisemasta, vaan vaan counteria syleilevästä tavasta kommentoida. Sama ajatus pätkitään lauseen parin pätkiksi.

Minun arvottamista laskurin puuttuminen tai oleminen ei muuta miksikään. Luen ensin tekstin ja sitten vasta katson kirjoittajan jos sisältö antaa siihen aihetta. Aikani on tässäkin tapauksessa rajallinen ja olen oppinut käyttämään sitä tehokkaasti ja harkiten.

Mutta Huom! tämä on vain oma ajatukseni aiheesta. Jokainen taaplaa tyylillään ja kaikki mahtunevat mukaan. Motoristit pääsääntöisesti ollaan kavereita kaikki.
smile_org.gif

***** 1000 viestiä tai Motorgin jäsenyys
**** 500 viestiä
*** 300 viestiä
** 200 viestiä
* 100 viestiä

Antaako tarkka viestimäärä parempaa uskottavuutta kuin tähdet?

Mielestäni on täysin yhdentekevää näkyvätkö viestien määrät vai eivät.

Lueskeltuani muutamien viime viikkojen aikana turhankin tarkkaan lähes kaikki hiemankin itseäni kiinnostavat tarinat täältä olen vahvistanut käsitystäni siitä, ettei tietyn nimimerkin viestien määrä korreloi heikostikkaan viestien asiasisällön kanssa. Yllättävän nopeasti oppii hahmottamaan keiden juttuja jaksaa lukea ja keiden ei. Voiko jonkun nimimerkin ignoroida kokonaan?  
tounge.gif

**** 500 viestiä
*** 300 viestiä
** 200 viestiä
* 100 viestiä

Tähdet ei kerro asiaa tietämättömälle yhtään mitään. Lukumäärä ehkä jotain. Tähdet voi ainakin heittää romukoppaan siinä sivussa. Omat nimet vaan peliin, niin turhat pellet ja häiriköinnit jää kokonaan pois. Asialinjalla.

"On se jännää"

t. Pekka Lehtinen

Kyllähän se niin on että viestin sisältö ratkaisee, siihen ei mitään numeroa tarvitse tueksi. Samanlaisia aivopieruja täällä näkee on viestejä 1 tai 1000... Ja onhan se tosiaan näkyvissä tuolla profiilissa jos ahistaa. Muutenkin palstan aktivoitunut moderointi on tervetullutta, tiedä vaikka ens vuonna taas maksais jäsenyydestä.

**** 500 viestiä
*** 300 viestiä
** 200 viestiä
* 100 viestiä

Tähdet ei kerro asiaa tietämättömälle yhtään mitään. Lukumäärä ehkä jotain. Tähdet voi ainakin heittää romukoppaan siinä sivussa. Omat nimet vaan peliin, niin turhat pellet ja häiriköinnit jää kokonaan pois. Asialinjalla.

"On se jännää"

t. Pekka Lehtinen
Nojaah... nettikeskustelu on niitä harvoja paikkoja jossa voi panna itsensä peliin niin änkyräpäivinä (kun kaikki ovat ###tanan idiootteja paitsi itse) kuin mukavinakin päivinä.

Aivan sama montako tähteä, viestiä, nimimerkki, sukupuoli on ruudussa, kun vaan itse ei vielä tähtenä taivaalla  
062802moto_prv.gif

Mä olen myös sitä mieltä, että koko nimi pitäisi näkyä profiilissa. Saattaisi vähentää noita idioottivääntöjä.

Mun mielestä ei ole tarvetta viestilaskureille. Jonkin verran taitaa olla innokkaita "joutavanpäiväisen kommentoijia", kuten esim. +1, tervetulotoivotukset aina uudelle jäsenelle, kynttilät yms yms... siiskun jotkut varmaan neuroottisesti tuijottaa laskureita. Tämä kommentti ei tarkoita sitä etten itsekin sortuisi "jauhantaan"...niinkuin tämäkin postaus  
033102bebe_1_prv.gif

Back