• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin katosi Astrid Thors-ketju?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikko2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bowdown.gif
Tänks. Ja tää oli numero 9. Kun vielä kerran lisään, osaa Snocross laskea kymmeneen.

Ei tunnu moderaattoreilta kommenttia alkuperäiseen kysymykseen irtoavan...
Kieltämättä se olisi kiva kuulla itsekin... ennenkin olen kysellyt modaamisen sääntöjen julkisuuden perään, kuten myös merkintää siitä, että miksi jotain viestiä on modattu/poistettu.

Yleisesti olen sitä mieltä että modaaminen saisi olla tiukempaa, mutta siitä pitää "jäädä jäljet" jotta muu foorumia lukeva porukka tietää mitä on modattu ja miksi. Tällä idealla moderoinnilla olisi yleisesti keskustelua ohjaavampi vaikutus, kun tietynlaiset viestit modattaisiin tylysti ja tietynlaisesta häiriökäyttäytymisestä saa banaanin.

Aiheen perusteella ketjua ei olisi pitänyt modata pois, sillä ketju oli paskanjauhannassa. Onhan siellä esimerkiksi viestikejtu J. Tukiaisesta jossa on jo henkilökohtaisen herjauksen täyttäviä tunnusmerkkejä sisältäviä viestejä. Miksi niitä ei moderoida tai koko viestiketjua poisteta? Maahanmuuttajia/maahanmuuttopolitiikkaa ei saa kritisoida, mutta yksittäistä henkilöä saa haukkua idiootiksi ja läskiksi? (Huom. tämä ei ollut kannanotto J-Tuk:n puolesta...)

Nyt kun ry:läisetkin alkaa ottaa kantaa tällä tavoin, olisi asia syytä käsitellä esimerkiksi vuosikokouksessa. Aika moni meistä kuitenkin on julkisuuuden ja juristiikan ammattilaisia, joten esimerkiksi tiettyjen ns. hatred-aiheiden suhteen olisi suhteellisen simppeliä tehdä periaatepäätös suuntaan tahi toiseen. Se tukisi samalla moderoinnin linjanvetoja noiden motorismiin liittymättömien aiheiden tiimoilta.

-hh-

Itse aiheeseen, eli tuohon ketjun katoamiseen, olisi kyllä kiva saada vastaus, kyllä pitäisi selkärankaa löytyy kyseiseltä modelta. Yleensä moderointiin pitäisi se kyllä selittää, tääkin olisi vaikka siirretty tuonne Suomi24 puolelle, on niin mukavaa luettavaa
wink.gif

Itse aiheeseen, eli tuohon ketjun katoamiseen, olisi kyllä kiva saada vastaus, kyllä pitäisi selkärankaa löytyy kyseiseltä modelta. Yleensä moderointiin pitäisi se kyllä selittää, tääkin olisi vaikka siirretty tuonne Suomi24 puolelle, on niin mukavaa luettavaa  
wink.gif
ohan tosta ollut juttua aiemminkin. tietysti olisi hyvä kun poistoista jäisi jälki ja joku selityskin.

mutta mitäpä me tuolla moden nicillä tai selityksillä tekisimme?

loputon kierre siitä alkaisi.eli jos nyt tyydyttäs tähän tilanteeseen.

otetaas nyt sekin seikka huomioon, modet tekevät työtä vapaaehtoisesti ja käsittääkseni korvauksetta.

eräänä tarkoituksena ilmeisesti pitää huolta jottei mopo vallan karkaisisi käsistä ja jonkun tarttisi poiketa käräjille.

Mä olen itse öljynnyt ketjut aina pesun jälkeen,en nyt muista merkkiä mutta synteettistä ketjuöljyä kuitenkin.Motonetista saa suht laadukasta spräytä,hyvin on kestänyt vaaditun 1000 km välin vaikka olisi lähes pelkkää vesikeliä ajanut,hinta oli 15e paikkeilla.

Mä olen itse öljynnyt ketjut aina pesun jälkeen,en nyt muista merkkiä mutta synteettistä ketjuöljyä kuitenkin.Motonetista saa suht laadukasta spräytä,hyvin on kestänyt vaaditun 1000 km välin vaikka olisi lähes pelkkää vesikeliä ajanut,hinta oli 15e paikkeilla.
He do walk the line.  
bowdown.gif
(10)
HäH
omg.gif

Eikö ketjuja saa tuoda enään maahan ulkomailta  
omg.gif
Mistä sit tuodaan? Mää ku luulin että puolet kaikesta tuonnista tulee jostain... ja sit loput 25% muualta?? Ja että kaikki ketjut, vetoketjut mukaan lukien voi tuoda??? Öljyttynä tai ei.

Onko tulossa tullimääräyksiin muutoksia
crazy.gif

Mikä on tää Thors-ketju?? Entä jos on kardaani... Tai remmiveto?

HäH
confused_orig.gif

X-rengasketjulla menty, mutta lienee aika vaihtaa tuohon Thors-ketjuun, kun tuntuu aika olevan aika hyvä kulutuskestävyys ja pieni vierintävastus ??
pftroest.gif

wink.gif
ohan tosta ollut juttua aiemminkin. tietysti olisi hyvä kun poistoista jäisi jälki ja joku selityskin.

mutta mitäpä me tuolla moden nicillä tai selityksillä tekisimme?

loputon kierre siitä alkaisi.eli jos nyt tyydyttäs tähän tilanteeseen.

otetaas nyt sekin seikka huomioon, modet tekevät työtä vapaaehtoisesti ja käsittääkseni korvauksetta.

eräänä tarkoituksena ilmeisesti pitää huolta jottei mopo vallan karkaisisi käsistä ja jonkun tarttisi poiketa käräjille.
Juu, tyydyn ihan mielelläni tähän tilaan, kunhan toimintatapaa muutetaan tulevaisuudessa. Moderoinnilla pitää olla joku yhteinen linja joka on julkisesti tiedossa. Kun modataan, niin siitä pitää jäädä jälki.

Olisiko tässäkin tapauksessa ollut järkevää poistaa asiattomat viestit, laittaa viesti modauksesta ja läjäyttää ketju lukkoon?

Edelleen odotetaan moderaattorien kommentteja...

Jos säännöt on, ne pitää olla jostakin selvästi kaikkien luettavissa eikä vaihtelevasti eri moderaattorien päässä "oman maun mukkaan".

Nytkin sitten on tuolla samassa osastossa muuten "Kosto"-niminen ketju, josta kyllä löytyy viestejä, joiden kohdalla voisi jo melko vakavissaan pohtia onko kyse esim. rikokseen yllyttämisestä. Kas kun se ei taas moderaattoreissa herätä poistohimoa.
nixweiss.gif

Back