• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mihin jättää kypärä kahville poiketessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IceFev
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suzukin helmet holderit ja sellaiset kypärät, joissa on d-rengas lukot = ei lähde ihan heti vorojen matkaan ilman kättä pidempää...

Mihin esimerkiksi ne kyytiläisen penkin alla olevat "vaijerinpätkät" on tarkoitettu.?
Kypärän kiinnitykseen....
crazy.gif

No yritin, että miten *elv. niihin saa kypärän kiinni. Luovutin =D
ja tulin kirjoittamaan tänne.
idea3.gif

Aika simppelihän toi Zetan kiinnitys on:

2011-07-26%25252007.36.30.jpg
2011-07-26%25252007.36.50.jpg

Tosiaan yhtä pitävä vaihtoehto tuo on kuin tuollainen halpa erillinen vaijeri (ainekin omasta mielestä) ja varmasti aina mukana.

Ja ainakin ulukomaelta on kuulunut sellaistakin, että on nyysitty kypärälukossa ollut kypärä, katkaisemalla vaan hihna ihan pokkana.
mitähän iloa siitä kypärästä on kenellekään jos hihna poikki..?  
nixweiss.gif

järjetöntä.

ellei ainoastaan kiusantekoa hommalla haeta..

en kovin luottaisi mummon ompelemaan ja paikkaamaan kypärän hihnaan.  
baaa.gif
Paas kattoen monellako mopopojalla/-tytöllä on hihna kiinni. Aika monella hihnat lepattaa tuulessa.

Omassa GS:ssä on vanhanaikainen kypärälukko, jota on helppo ja nopea käyttää. Tosin potta on usein peilin nokassa.

Ostin tänään semmosen sisään kelautuvan vaijerilukon clas ohlsonilta. Halpa oli. Sissybariin kiinni vaan potta jos ei jaksa kantaa.

Ostin tänään semmosen sisään kelautuvan vaijerilukon clas ohlsonilta. Halpa oli. Sissybariin kiinni vaan potta jos ei jaksa kantaa.
Eikö Magnassa ole takaharakan satulan vasemmalla puolella kypärälukkoa niin kuin shadow:ssa?
Totta, on se siinä sivussa, mutta kokeillessani potta jää roikkumaan pyörän sivuun. Sen sijoittelu ei oo mun mielestä kovinkaan optimissaan. Mulla on myös laukkurautojen muodosta johtuen hieman hankaluutta saada potan hihna ylettymään. Siinä mun potassa on nimittäin myös sen muotoinen pikalukko, joka hankaloittaa asiaa lisää. Sivulla roikottaessa myös potta kastuu sateella hanskoineen ja päärätteineen.

Mun tapauksessa on kätevintä pitää pottaa esim sissybariin painettuna tai satulan päällä. Tää vaijeri antaa vähän valinnan varaa. Vois laittaa myös peilin päälle ja etuhaarukasta vaijeri läpi.

Mä laitan takaboksiin jos on mukana ja tilaa.

Pulttasin myös tällaisen ohjaustankoon. Siinä se on riittävän korkealla - ei pääse ainakaan ihan pienet pojat antamaan doping-näytettä mun pipoon - vaatii jo palokunnan hevosen. Ja ihan kätsä käyttää verrattuna satulan alla oleviin koukkuihin.

Mut olishan se perinjuurin ikävää huomata olevansa sunnuntai-aamuna parinsadan kilometrin päässä kotoa ilman pottaa...mitäs oikeesti siinä teet?
nixweiss.gif

Mulla on tällänen ajotakin taskussa aina, se on aika nopea käyttää ja hidastaa ainakin himonussijaa vähän   http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161797313
Kas kätevää. Käynpäs hakemssa itsellekin tuommoisen! Kiitti vinkistä
smile_org.gif
Onkohan tuommoisia muualla myynnissä? Täälläpäin kun ei ole noita klaas uulssoneita.
tounge.gif
Ainakin AD varaosaketju myy vastaavia. Tosin tuplahintaan.

Takakahvassa on kiinni pieni vaijerilukko jolla saa kypärän kiinni kahvaan, tosin harvemmin mopolla nykyään mihinkään liikkuu että kypärä pitäisi jättää.

Eikö Magnassa ole takaharakan satulan vasemmalla puolella kypärälukkoa niin kuin shadow:ssa?
Totta, on se siinä sivussa, mutta kokeillessani potta jää roikkumaan pyörän sivuun. Sen sijoittelu ei oo mun mielestä kovinkaan optimissaan. Mulla on myös laukkurautojen muodosta johtuen hieman hankaluutta saada potan hihna ylettymään. Siinä mun potassa on nimittäin myös sen muotoinen pikalukko, joka hankaloittaa asiaa lisää. Sivulla roikottaessa myös potta kastuu sateella hanskoineen ja päärätteineen.

Mun tapauksessa on kätevintä pitää pottaa esim sissybariin painettuna tai satulan päällä. Tää vaijeri antaa vähän valinnan varaa. Vois laittaa myös peilin päälle ja etuhaarukasta vaijeri läpi.
Magnan kypärälukon saisi ymmärtääkseni siirrettyä helposti etupäähänkin, laukkujen kanssa kun ei tuota pysty käyttämään. Alkuperäisessäkin paikassa saa kyllä kaksikin kypärää kiinni. Mutta peilin päällä roikkuu yleensä.

Peiliin ja pienellä numerokoodi vaijerilukolla rysteriin lukkoon. Biltemasta tuollaisen kipaisin, ei montaa euroa maksanut ja kulkee helposti takin taskussa. Tullut ihan nopea rutiini tuosta lukon laittamisesta, tuurini en viitsi luottaa ettei kypärää nussita.

Toki tuollainen pilipalilukko aukeaa helposti jos mitään työkalua on, mutta ainakin ehkäisee sellaiset hetken mielijohteesta kypärän ohimennessä kaappaavat skootteripojat.

Sitten jos seutu on epämääräisempää ja pidempään pyörän luota olen pois, otan kyllä kypäränkin mukaan.

Myös mulla on käytössä tällainen kätevä kelautuva vaijerilukko. Ulkomaan reissuilla tämä viritys estää lisäksi tankkilaukun viemisen. Tietenkin jos työkaluja on mukana, niin eihän ohut vaijeri paljon pidättele. Mutta esim. kahvilla käydessä ihan näppärä ratkaisu ja estää myös kypärän putoamisen. Silloin, kun ei ole tavaraa mukana, mahtuu kypärä helposti FJR:n sivulaukkuun.

lukko.jpg

Magnan kypärälukon saisi ymmärtääkseni siirrettyä helposti etupäähänkin, laukkujen kanssa kun ei tuota pysty käyttämään. Alkuperäisessäkin paikassa saa kyllä kaksikin kypärää kiinni. Mutta peilin päällä roikkuu yleensä.
Joo niin saa. Mä kokeilin eilen tätä kelattavaa vaijerihankintaa ja totesin sen niin helpoksi käyttää etten viitti nähdä enempää vaivaa. Ihan ok näinkin
smile_org.gif

Ninjassa on takajakkaran alla semmoiset kätevät koukut, johon olen sen potan ripustanut, jos pitää jossa pikaisesti käydä.
Jos kauemmin pitää pois viipyä, niin otan mukaan kun ei rahapussi kestä uuden potan ostoa.

Peilin päässä on pysynyt 30 vuotta.Ei ole pudonnut eikä varastettu.
Sama juttu, mut vasta n. 20 v. Joskus sit ihan vaan satulalle laitan.
Peruslähtökohtani on, ettei ihmiset varasta toisiltaan, jos tarvitsee toisen kypärää, ottaa sitten lainaksi. Siinä on vaan se vaara, että nenä saattaa osua vanhanmallisen mopon suuntaviittaan.
tounge.gif

Mihin esimerkiksi ne kyytiläisen penkin alla olevat "vaijerinpätkät" on tarkoitettu.?
Kypärän kiinnitykseen....
crazy.gif

No yritin, että miten *elv. niihin saa kypärän kiinni. Luovutin =D
ja tulin kirjoittamaan tänne.
idea3.gif

Aika simppelihän toi Zetan kiinnitys on:

2011-07-26%25252007.36.30.jpg
2011-07-26%25252007.36.50.jpg

Tosiaan yhtä pitävä vaihtoehto tuo on kuin tuollainen halpa erillinen vaijeri (ainekin omasta mielestä) ja varmasti aina mukana.
Ahaa =) joo, yritin hieman toisella tavalla. Mutta käyhän se noinkin.
Kiitos kuvista.

Back