Mä en kutsuisi sitä puhdistamiseksi, että ruiskutan jotain puhdistusprayta ketjuille ja sitten rasvaa päälle.Tähän tosiaan kuluu aikaa takapukille noston ja pukilta laskun kera n. 2-3min, eli olis jopa varaa teettää tää sulla.Itse en ketjuja putsaile, laitan vaan mahdollisimman kevyttä rasvaa 200-500 km välein. Uusi paketti maksaa n. 200€, joten se on sivukulu tässä harrastuksessan.500-1000km välein putsaan ketjut wd-40 ja pyyhin rätillä kuivaksi. Hyvin on pelannu bilteman ketjut jo yli 10tkm kohtuu repivää ajoa.
Jos lasken vaikka työlleni hinnan 20€/h niin tulee todella kalliit ketjut, jos putsaisin ne 500-1000 km välein![]()
![]()
Ja kyllä se on niin että jos käy vaikka radalla, niin ne ketjut alkavat venyä aika nopeasti vaikka muuten olisivat kunnossa. Joten mulle se 12 tkm riittää![]()
![]()
Mä kutsuisin sitä puhdistukseksi kun otetaan pensseli ja dieselpurkki käteen, sivellään ketjut dieselillä ja sitten jynssätään harjalla ketjut puhtaaksi. Oot aika kova jätkä jos suoriudut siitä kolmessa minuutissa