Mä en kutsuisi sitä puhdistamiseksi, että ruiskutan jotain puhdistusprayta ketjuille ja sitten rasvaa päälle.Tähän tosiaan kuluu aikaa takapukille noston ja pukilta laskun kera n. 2-3min, eli olis jopa varaa teettää tää sulla.Itse en ketjuja putsaile, laitan vaan mahdollisimman kevyttä rasvaa 200-500 km välein. Uusi paketti maksaa n. 200€, joten se on sivukulu tässä harrastuksessan.500-1000km välein putsaan ketjut wd-40 ja pyyhin rätillä kuivaksi. Hyvin on pelannu bilteman ketjut jo yli 10tkm kohtuu repivää ajoa.
Jos lasken vaikka työlleni hinnan 20€/h niin tulee todella kalliit ketjut, jos putsaisin ne 500-1000 km välein![]()
![]()
Ja kyllä se on niin että jos käy vaikka radalla, niin ne ketjut alkavat venyä aika nopeasti vaikka muuten olisivat kunnossa. Joten mulle se 12 tkm riittää![]()
![]()
Mä kutsuisin sitä puhdistukseksi kun otetaan pensseli ja dieselpurkki käteen, sivellään ketjut dieselillä ja sitten jynssätään harjalla ketjut puhtaaksi. Oot aika kova jätkä jos suoriudut siitä kolmessa minuutissa
illa niin ne varmaan alkais kiristyyn ittekseen.