• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä ja jeesiä pyörän valintaan (Allrounderi?)

Go-Za sanoi:
Ihmettelen vaan tota miksi 1-pyttyiset on pois laskuista? Niistäkin löytyy kovin erilaisia pyöriä!

-Aikaisempi pyörä Z1000
-suht mukava matkalla. Ei tartte olla touring, mutta ajatuksena oli heittää tollanen n. 5k km Euroopan turnee kesällä. Vähän pitäs siis saada rojuakin mukaan.

Nuo asiat huomioiden ainakin itse jättäisin yksisylinteriset pois laskuista, koska omistan niitä kolme kappaletta (350, 500, 650) ja ei ne pidemmän päälle ole kivoja kaikkeen.
Toki ihmiset on yksilöitä ja hyvä niin.
kyllä yksipyttyiselläkin pärjää, mutta silloin oltava asennetta reilummin mukana.

Koska omaa on helppo kehua niin ei tuo kotarin 640 adventure ole tuossa hintaluokassa lainkaan huono pyörä.
Paitsi suoralla ja tasaisella tiellä, siellä se on tylsä mutta ajettavissa.

Alustaltaan aika eri planeetalta muihin tuon ikäisiin/kokoisiin allroad pyöriin verrattuna, lisäksi 21/18 vanteille löytyy hyvin renkaita, varsinkin karkeampaan päähän.
Painokaan ei ole ihan mahdoton, vakiona 28L tankki täynnä 185kg.
Ja koneeseen löytyy rinnakkaismalleista helppoa bolt on piristettä.

Ja tämä takuulla puolueellinen mielipide, kymmenes kausi käynnissä tuollaisella, ~160kkm mittarissa, eikä mitään vaihtohaluja herättävää ole vielä vastaan tullut... :p

lario sanoi:
Tuohon voisi sen verran omaa mielipidettä laittaa, että unohda yksisylinteriset ihan kokonaan.

Miksi?

2011 660 Tenerellä taitettiin matkaa vuodessa joku 12tkm, yksin ja kaksin eikä ollut mitään ongelmia tehojen tai sen puutteen kanssa. Jaksaa kulkea mukavasti myös isolla ladulla, kuluttaa vähän ja on maailmalla todettu kestäväksi pyöräksi.

Kyllähän ykspyttysellä pikku-Tennarilla (XT660Z) matkaa tekee, viime kesänä itäraja/Finnmark-rundilla kahdessa viikossa 6000 kilsaa, josta varmaan puolet hiekkateitä ja kaikkiaan kolmessa kuukaudessa mittariin kertyi aloittelijan innokkuudella reilut 11000 kilsaa.
Mainio peli, jos vain kykenee elämään tärinöiden ja muiden pienien puutteiden kanssa. Tosin Tennaria ei taida vielä saada alle kolmen tonnin.

Koheltaja sanoi:
Miksi?

2011 660 Tenerellä taitettiin matkaa vuodessa joku 12tkm, yksin ja kaksin eikä ollut mitään ongelmia tehojen tai sen puutteen kanssa. Jaksaa kulkea mukavasti myös isolla ladulla, kuluttaa vähän ja on maailmalla todettu kestäväksi pyöräksi.

Lainaan aiempaa viestiäni.
Itse olen sitä mieltä, että twini on parempi vaihtoehto tässä tapauksessa kuin single.
En sano, että yks'pyttynen on huono, mutta twini on parempi.

-Aikaisempi pyörä Z1000
-suht mukava matkalla. Ei tartte olla touring, mutta ajatuksena oli heittää tollanen n. 5k km Euroopan turnee kesällä. Vähän pitäs siis saada rojuakin mukaan.

Jos ei Italialaisen pyörän laatu pelota niin vanhempi Rotax-koneinen Caponord voisi olla hyvä vaihtoehto.
Niitä on ollut kohtuuhintaan myynnissä ja yleensä aika pienillä kilsoilla.
Itsellä ei ole kokemusta mutta mulla oli 3 RSV:ta joissa on periaatteessa sama pata vähän eri viriasteella ja minulla ne toimi aika hyvin (yhdestä meni laturi).
Osien saanti voi kyllä olla vähän vaivalloista.

Hieman päivitystä tähän hommaan. Budjetti räjähti kuten aina ja lopussa viivalla olivat Versys ja Tiger (800 GS pyöri myös mielessä). Valinta osui Versykseen ja Tigeria ehkä sitten ensi kerralla, katsotaan nyt taas muutama kausi tällä. Syynä lähinnä hinta ja jotain symppistä Versyksessä vaan on. Taitaa se aika moneen paikkaan taipua oikealla asenteella, kuten internetin tarinat osoittavat.

Puinti asian tiimoilta jatkunee tuolla Versys-ketjussa, kunhan Kawa löytää omaan talliin asti.

Back