• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielenkiintoista ja ilmeisen totuudenmukaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J@ck
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Tuo onkin koomista kun ollaan ajettu ties kuinka pitkään 5% VIINABENSALLA "tietämättä" ja kukaan ei ole valitellut, mutta nyt kun etanolin osuus lisätään -> 10% niin kauhea meteli että mitä paskaa ne meille yrittää myydä"

Ootko oikeasti noin aasi vai pelleiletkö vaan, tuo 5 prossan lisäys on aika paljon...

Ootko oikeasti noin aasi vai pelleiletkö vaan, tuo 5 prossan lisäys on aika paljon...
Talvisäilytyksessä sillä on merkitystä, jopa uusissa pyörissä. Mutta tämähän on sanottukin monessa paikassa.

Muuten erot tuntuu toistaiseksi olleen ehkä-mutu-luulen-jenkeissä-sedänkumminkaimakertoi-netistäluin-asteella.

No ehkäpä vuoden-parin päästä ollaan paljon viisaampia kun tiedetään, tuliko lisää ongelmia vai ei.

Ja jos joku ei noudata esim. suositusta talvisäilytyksen suhteen, ja hänelle tulee sitten ongelmia, niin onkohan vika siinä tapauksessa uudessa bensassa, vai ko. käyttäjässä, joka on menetellyt ohjeen vastaisesti? Itse väittäisin sen olevan enempi käyttäjässä.

Talvisäilytyksessä sillä on merkitystä, jopa uusissa pyörissä. Mutta tämähän on sanottukin monessa paikassa.

Muuten erot tuntuu toistaiseksi olleen ehkä-mutu-luulen-jenkeissä-sedänkumminkaimakertoi-netistäluin-asteella.

No ehkäpä vuoden-parin päästä ollaan paljon viisaampia kun tiedetään, tuliko lisää ongelmia vai ei.

Ja jos joku ei noudata esim. suositusta talvisäilytyksen suhteen, ja hänelle tulee sitten ongelmia, niin onkohan vika siinä tapauksessa uudessa bensassa, vai ko. käyttäjässä, joka on menetellyt ohjeen vastaisesti? Itse väittäisin sen olevan enempi käyttäjässä.
Tuo tarkoittaa kuitenkin tupla määrää alkoholia aikasempaan verrattuna, asiaa ei ole todellakaan tutkittu vielä tarpeeksi. Mutta tosiaan aika näyttää ja maksaja jo tiedetään...
Itellä ei ole ongelmia valinnan suhteen kun tuo uusi kura ei mun kotiloon käy ja tulevaan kakspyöräseenkään en tota aio tankata...

No niin, nyt loppui V-Powerinkin käyttö. Olin tänään ajelemassa kelkalla, ja kävin Iittalan Shellillä tankkaamassa, ja pumpun kyljessä luki: V-Power 98E5, otin sitä ja maksaessa varmistin kassahenkilöltä, onko tosiaan weparissakin viinaa, kassan naamalle levis autuaallinen hymy hänen kertoessaan, että on V-Powerkin sitten ympäristöystävällistä. Ei oikein ymmärtänyt kun kerroin sitten lopettavani asioimisen tälläkin asemalla. Hänen ihmetellessä tätä, sanoin etten nyt jaksa selittää, mutta kyllä se siitä selviää lähipäivinä ja moneen kertaan. Vieressä muutaman sadan metrin päässä on ST1-kylmäasema (kuinka kauan) jossa 98E5 on huomattavasti edullisempaa,että toistaiseksi siitä 98E5:ttä.

Olin tänään ajelemassa kelkalla, ja kävin Iittalan Shellillä tankkaamassa, ja pumpun kyljessä luki: V-Power 98E5
Totta tosiaan, käyttöturvallisuustiedotteetkin on päivitetty nyt vuodenvaihteen jäljiltä ja V-Power on nykyään myös E5-bensaa. RON-luku on edelleen kyllä >99, mutta perkele.

No, eipähän tartte Shellillä enää asioida.

Jos noin todellakin on, siinäpä ST 1:ltä tosi kusetus. Hinta oli tänään kivunnut jo yli 1, 60 €:n. Muualla 98E jossain 1,50 + €.
Missä makilla sitten ensi kesänä voi käydä ?

Totta tosiaan, käyttöturvallisuustiedotteetkin on päivitetty nyt vuodenvaihteen jäljiltä ja V-Power on nykyään myös E5-bensaa. RON-luku on edelleen kyllä >99, mutta perkele.

No, eipähän tartte Shellillä enää asioida.
Paikallisella Shellillä olivatten sitä mieltä ettei se oli E5:sta mutta noi merkinnät on nyt kuulemma oltava. E5 sisältää 0-5% tenua ja E10 0-10%. Tiedä sitten mikä on totuus mistäkin.

Jaa-a. Kävin mielenkiinnosta Suomen Shellin sivuilla. Sinne oli KTT:den joukkoon 95:n ja V-Powerin lisäksi ilmaantunut uusi bensiini 98. Siis siinä mielessä uusi, että kun V-Poweri aikanaan tuli Shellille, 98 tippui pois valikoimasta niinkuin monet varmasti muistavat. Tämän nyt tulleen 98:n ja V-Powerin käyttöturvallisuustiedotteita tutkimalla huomaa, että lähes kaikki analyysiarvot ovat samoja. Kummankin mm. etanolimäärän kohdalla sanotaan että sitä on vähemmän kuin 5 %. Samoin höyrynpaineet on samoja jne jne. Eikä Shellille kuitenkaan ole ainakaan tähän päivään mennessä tullut lisää pumppuja. Oli noissa muutama eroavaisuuskin kyllä mutta suurin osa arvoista samoja.

Back