Minä olen harvinaisen paljon samaa mieltä ylläolevasta. En minä(kään) näe mitään syytä olla ajamatta tasan sitä neljääkymppiä kaupungissa jos se sattuu olemaan rajoitus, oli kellonaika melkein mikä tahansa (yöllähän niitä rysiä usein harrastetaan) enkä todellakaan näe sitä hyötyä siitä että ajan 60 ja jään silti niihin seuraaviin valoihin joihin muutenkin olisin 40 ajaessani jäänyt.Turha tässä on mielestäni kinastella siitä, mikä on hyvä nopeus 40kmh rajoitusalueella. Ehkä ihan maalaisjärjen käyttö voisi olla hyödyksi. Sopivan nopeuden voi asettaa tilanteen mukaan.
Sormi osoittaa sitä paholaista, joka uskaltaa kaahailla sitä 10kmh ylitystä koulun tai tarhan lähistöllä. Ja jos siellä tienreunassa niitä minihameita nousee tuulen ansiosta niin nopeutta voi hidastaa vaikka 20kmh ja tuijottaa rauhassa "maisemia"![]()
Eri asiahan se on kun ajellaan syrjäisemmillä seuduilla. Käyttäkää ihmiset myös niitä yläpään elimiä (nk. aivot)![]()
Tyystin toinen asia on sitten ne paikat jossa ei ole mitään syytä muulle kun yleisrajoitukselle 80. Jos olen vaikka ajellut tunnin verran jollakin etäisellä skuttapätkällä näkemättä ristin sielua niin en minä siellä sitä kahdeksaakymppiä takuulla junnaa. Toki hillitsen ehkä hieman jos on hirvivaroitusaluetta tai vaikka maanviljeliöitä traktoreineen. Kiteytettynä, mitä perustellumpi ja näkyvämpi syy rajoitukselle X paikassa Y, sitä tarkemmin sitä noudatan. Tämä on toiminut mainiosti vuodesta 1986 jolloin minut liikenteeseen päästettiin (mopoa ei lasketa), en vieläkään ole sakkoja saanut, vaikka kilometrejä tulee varsin paljon (enkä minä siellä takuulla himmaile, varsinkaan prätkällä).
/MarcusB