• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Midland BT Next uusi päivitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattianki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jotenkin tuntus kohtuulliselta, että maahantuoja antas toimivat kuulokesarjat käyttöön huollon/tutkimusten ajaksi. Nuo kuulokkeet ei varmaan tuossa setissä se kaikkein kallein osa ole..

-Harza- sanoi:
Toinen kuuloke aluksi särisi ja lopulta hiljeni kokonaan > Lähetin kolme viikkoa sitten huoltoon, mutta mitään ei ole sieltä vielä kuulunut.
Uusi kuuloke tuli pari päivää tuon jälkeen, joten Kaukomarkkinat on siltäkin osin hoitanut hommansa.

Itse asiassa olen ihan tyytyväinen, että lähettivät tehtaalle tutkittavaksi. Meinaan kun jo neljäs audiosarja hajoaa niin on selvää että joku rakenteellinen heikkous tai viallinen komponentti on kyseessä. Että mahtaako uusi audiosarja korjata tilannetta, pian sekin sitten hajoaa.
Eli toivon, että tuosta olisi joku paranneltu versio olemassa tai sitten saisivat ihan käsin kolvailla ja korjata tuon siihen malliin, että kestäisi normaalikäyttöä pidempään kuin kuukauden. Kovin optimistinen en ole asian suhteen.

Meillä oli aiemmin Nolanin N-Comit, tulihan niihinkin lopulta kosketushäiriöitä, mutta useamman vuoden sentään kestivät käytössä.

Eipä ole kypäräpuhelimista mitään vieläkään kuulunut! Lähetin tuossa viikolla jo spostia suoraan Italiaan tehtaalle, eivät ole vaivautuneet vastaamaan. Alkaa jo kyrsimään pikku hiljaa. Ruvetaan olemaan kohta sellaisessa make it or break it - tilanteessa, meinaan jos tuote ei toimi kunnolla ja palvelukaan ei oikein pelaa, mitä jää käteen?

No niin, kypäräpuhelimet tulivat takaisin Italian reissulta. Melkein puoli vuotta siinä jo menikin. Kaikki lähettämäni vialliset audiosarjat (3 kpl) oli vaihdettu uusiin. Hyvä tietysti näin, mutta olisin toivonut jotain selvitystä siitä, miksi ne yhtenään hajoavat. Nyt on itsellä kova epäilys, että nämä vaihdetut audiosarjat ovat aivan samaa laatua kuin ne hajonneetkin...:(

Tämä topikki on hiljentynyt joten voiko olettaa että viat on saatu korjattua? Olen ostamassa kypäräpuhelinta ja Midlandinn BT Next voisi olla yksi vaihtoehto. Kaipaisin kommentteja ja kokemuksia Midlandista.

t. Jari

Juu, näinkin voi asian tulkita.
Itse palautin Midlandin ja ostin Scalan Q3 mallin.
Nyt toimii, ainakin itse kaipaamani, puhelin navin äänen priorisointi.

Onkos kukaan BT Nextin käytäjä yrittänyt päivittää firmiksen versioon 8.4.2014? Ostin Motonetistä Twin mallin ja asensin PC:hen softan (v. 2.0.9). Saan yhteyden luureihin ja softan mukaan niissä on firmisversio 7.3.2012. Yritin sitten asentaa sivulta http://www.midlandeurope.com/bt_next_2_0_firmware/product_en_337566.aspx ladatun version 8.4.2014, mutta saan virheherjaksi että sitä ei pysty asentamaan. Yhden ongelman jo havitsin ennen varsinaista pävitytstä. Zip tiedostossa oli tiedosto 20140408_D.dfunext30, ja PC Updater ohjelma ei tunnistanut tätä ollenkaan joten vaihdoin tiedostotyypiksi btx ja yritin sitten päivitystä. Mikä oikein mättää?

jlik sanoi:
Onkos kukaan BT Nextin käytäjä yrittänyt päivittää firmiksen versioon 8.4.2014? Ostin Motonetistä Twin mallin ja asensin PC:hen softan (v. 2.0.9). Saan yhteyden luureihin ja softan mukaan niissä on firmisversio 7.3.2012. Yritin sitten asentaa sivulta http://www.midlandeurope.com/bt_next_2_0_firmware/product_en_337566.aspx ladatun version 8.4.2014, mutta saan virheherjaksi että sitä ei pysty asentamaan. Yhden ongelman jo havitsin ennen varsinaista pävitytstä. Zip tiedostossa oli tiedosto 20140408_D.dfunext30, ja PC Updater ohjelma ei tunnistanut tätä ollenkaan joten vaihdoin tiedostotyypiksi btx ja yritin sitten päivitystä. Mikä oikein mättää?

No selvishän se homma. Päivitykseen pitääkin käyttää sitä zip-tiedostoa. Luulin aluksi että se pitää unzipata.

On todella mainiota, että Updater ohjelmalla pystyy muuttamaan luurin asetuksia ja laittamaan halutut radiokanavat paikalleen. Updater ohjelman avulla on paljon helpompaa laittaa ne kuin yrittää manuaalisesti skannata asemat ja yrittää arvuutella mikä on mikin kanava. On tää aikamoista rakettitiedettä että kuuppakin kytketään tietsikkaan.

jlik sanoi:
No selvishän se homma. Päivitykseen pitääkin käyttää sitä zip-tiedostoa. Luulin aluksi että se pitää unzipata.

On todella mainiota, että Updater ohjelmalla pystyy muuttamaan luurin asetuksia ja laittamaan halutut radiokanavat paikalleen. Updater ohjelman avulla on paljon helpompaa laittaa ne kuin yrittää manuaalisesti skannata asemat ja yrittää arvuutella mikä on mikin kanava. On tää aikamoista rakettitiedettä että kuuppakin kytketään tietsikkaan.

Kannattaa muuten myös huomioida, että jos jonkun luurin päivittää tuohon uusimpaan softaan niin se ei (välttämättä) pariudu enää sellaisten yksilöiden kanssa, jossa on vanhempi softa. Itse törmäsin juhannuksena tähän, kun ei suostunut pariutumaan kaverin BT Nextin kanssa, koska minulla oli uusin softa ja kaverilla edellinen. Kun sitten päivitettiin kaverinkin BT niin avot, pariutuminen meni kuin isi äitiin.

bug85 sanoi:
Kannattaa muuten myös huomioida, että jos jonkun luurin päivittää tuohon uusimpaan softaan niin se ei (välttämättä) pariudu enää sellaisten yksilöiden kanssa, jossa on vanhempi softa. Itse törmäsin juhannuksena tähän, kun ei suostunut pariutumaan kaverin BT Nextin kanssa, koska minulla oli uusin softa ja kaverilla edellinen. Kun sitten päivitettiin kaverinkin BT niin avot, pariutuminen meni kuin isi äitiin.

Kiitoksia. Hyva pointti, tuntuu silta etta pariutuminen tuntuu tuottavan ongelmia eri merkeiilla. Oliskohan luurin muisti niin pieni etta ohjelmat riisuttava niin ettei yhteensoopivuus pelaa enaa vanhempien versioiden kanssa. Olen saanut oman tompan paritettua Midlandin kanssa mutta vaimon luuria ei ole viela kokeiltu kun hanen kuuppansa on tilauksessa. Taytyykin tarkistaa etta laitan hanenkin luuriin uusimman softan.

Iltaa.

Vieläkös jollain sattuisi olemaan noita vanhempia päivitysversioita tuohon Midlandin BT Nextiin... jostain syystä ei suostu tuo sivuilta löytyvä asentumaan. Antaa virhekoodia 17, mitä ikinä se tarkoittaakaan.

Viimeisin versio jonka täältä löysin ja asensin oli 28.9.2012, eli jos sitä uudempia joltain löytyy, olisin kiitollinen jos sen saisi jakoon! :)

Pekka

Mulla on versio 20140408.

pexi_u sanoi:
Iltaa.

Vieläkös jollain sattuisi olemaan noita vanhempia päivitysversioita tuohon Midlandin BT Nextiin... jostain syystä ei suostu tuo sivuilta löytyvä asentumaan. Antaa virhekoodia 17, mitä ikinä se tarkoittaakaan.

Viimeisin versio jonka täältä löysin ja asensin oli 28.9.2012, eli jos sitä uudempia joltain löytyy, olisin kiitollinen jos sen saisi jakoon! :)

Pekka

Back