• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Michelin Power Pure

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikki1970
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko jollain kokemuksia karttunut kyseisistä renkaista?
Kuinka mahtaa kestää kilometrejä ja huomaako renkaan keveyden ajossa?

n.1000km tullu veivattua noilla nakeilla...

Noh, vertailukohtaa ei ole ko. mopolla muista renkaista, mut johtuu renkaista tai ei niin nätisti kääntyy
wink.gif

Viime kesä meni Pilot Powereilla (2ct) ja aikalailla samalta tuntuu noin katukäytössä. Motarin rampeissa saa kallistella ihan reilusti eikä lipsumisen merkkejä ole toistaiseksi ilmennyt...

Jos on pakko suomesta ostaa niin ehkä ottaisin kuitenki Powerit, ku ei noi nyt niin ihmeelliset ole, et kannattaa maksaa se erotus (mun mielestä)! Olikohan noi ulkomaailmasta jotain 250€ kierros...

Kadulle ei luultavasti ole mitään merkitystä onko ne Puret vai Powerit... Radalla ne erot saattaa huomata kellon kanssa ja vertaamalla kääntyvyyttä...

Kylmänä meinaa vähän lipsua takapää mutta kun lämpenee niin melkoista luottoa niille tuntuu antavan meidänkin surkeilla asfalttiteillä. Ei mitään dramaattista toi lipsuminen mutta kyllä se on huomannut. Uudessa Bike:ssa oli tuosta kanssa mainittu, sen voi kyllä allekirjoittaa. Kanttaa nyt vähän rohkeammin ehkä kuin ennen Pirellin Supercorsilla. Lupaavat että rengas pitää loivemmilla kanttauskulmilla paremmin ja se voi olla tottakin. Vaikka ei Bike sitä ratarenkaana pitänyt. Enkä ole itse käyny kokeilemassakaan.

Tuosta keveyden tuomasta edusta en osaa sanoa mitään, säätelen ohjausiskaria mielenlaadun mukaan niin menee se herkkä kääntyvyys siinä, jos sitä onkaan. Vähän epäilen tuota silti.

N. 1000km takana noilla nyt. Ei ne ihan huonot ainakaan ole. Maksoin itse lisähintaa n.40e yhteensä noista, ajattelin että sen voin vielä maksaa kokeilusta.

Meillä nyt kans kokemusta noin 1000km. Vaimon kilogixxerissä aikaisemmin corsa 3, joihin verrattuna renkaat todella "ketterät", pitoa riittää meidän käyttöön normaaliin mutkatie hauskuutukseen. Kylmä pikkuisen liukkaat, mutta lämpiää nopeasti. Itsellä k9 busassa aikaisemmin road 2. Niihin verrattuna renkaat tosi "ketterät", noilla busasta tuli kilokyykky
biggrin.gif
. Aika näyttää kuinka kulutuskestävyys, mutta en kyllä enään noiden jälkeen palaa road 2:siin.

Vähän on "vanhaa" tietoa, löytyiskö tuoreempaa...:p

Oli ajatuksena päivittyä tähän tuoreempaan.
Aika montä kesää mentiin Pilot Power 2CT munkilla hyvällä ajohalulla.

Baltic sanoi:
Vähän on "vanhaa" tietoa, löytyiskö tuoreempaa...:p

Oli ajatuksena päivittyä tähän tuoreempaan.
Aika montä kesää mentiin Pilot Power 2CT munkilla hyvällä ajohalulla.

Tuossa linkkiä Motorradin rengastestiin (lontoonkielinen). Testattiin ilmeisesti hamuamasi rengassegmentin gummeja. Siellä on kommenttia mm. Power Puresta.

Suomenkielisessä Motorradissa kyseinen testi oli jossain syksyn julkaisussa. Kannattanee lukea, niin saa ajoonsa sopivan gummin, vaikka onhan nuokin testissä olleet kaikki ihan hyviä.

http://www.conti.nl/wp-content/uploads/2012/10/Motorrad-Tire-Test.pdf

Olen käyttänyt Power Pureja Aprilia RSV4:ssa ja ainakin siinä ne on toimineet, mun mielestä, tosi hyvin.
Pito riittää jos ei nyt lähde yrittämään mitään Alastaron kierrosennätyksiä, kestävyyttäkin tuollaiseksi sporttirenkaaksi aika hyvin (=yli 10.000).
Märkäpito ja -tunto on myös hyvä.
Oikeastaan ainoa häiritsevä piirre on tietty uraherkkyys jota ehkä RSV:n jäykähkö jousitus ja sporttipyörän geometria vielä korostaa.
Kaveri on ajanut Tuono V4:ää samoilla renkailla ja sanoi ettei siinä ilmene vastaavaa herkkyyttä uriin.
Se ei varsinaisesti ole epävakaa, tuntuu vain vähän "nuljuvan" saumakohdissa ja tiekarhun tekemissä urissa.

OOWEE sanoi:
Olen käyttänyt Power Pureja Aprilia RSV4:ssa ja ainakin siinä ne on toimineet, mun mielestä, tosi hyvin.
Pito riittää jos ei nyt lähde yrittämään mitään Alastaron kierrosennätyksiä, kestävyyttäkin tuollaiseksi sporttirenkaaksi aika hyvin (=yli 10.000).
Märkäpito ja -tunto on myös hyvä.
Oikeastaan ainoa häiritsevä piirre on tietty uraherkkyys jota ehkä RSV:n jäykähkö jousitus ja sporttipyörän geometria vielä korostaa.
Kaveri on ajanut Tuono V4:ää samoilla renkailla ja sanoi ettei siinä ilmene vastaavaa herkkyyttä uriin.
Se ei varsinaisesti ole epävakaa, tuntuu vain vähän "nuljuvan" saumakohdissa ja tiekarhun tekemissä urissa.

Tuonon alla nuljuu ja on uraherkkä ainakin kun verrokkina on edelliset rosso corsat, jotka muuten tulee seuraavaan settiin takaisin

Eipä taida Michelinin dataa olla. Ohessa saksankielinen materiaali...on siinä kuviakin
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_news_details.cfm/moto_news/791/MICHELIN_PILOT_POWER_3.html

Tuossahan on rakenteellisena erona vanhaan, että (takana) kovempi kumiseos ulottuu olka-alueella pehmeämmän seoksen alle antaen rakenteelle tukevuutta kallistuksessa. 2CT+

Urituksen pinta-ala suhteessa sileään pintaan on pienentynyt edeltäjään nähden, ollen nyt 10% (ennen 12%). Erilaisissa kallistuksissa uritetun kosketuspinnan osuus vaihtelee ollen täyskallistuksessa lähes 0%, kuten myös pystyasennossa. 30 asteen kallistuksessa uritus on voimakkain, 15%. Entistä parempaa kuivapitoa ja kestoa on haettu, märkäpidon ollessa silti hyvä. Renkaan pitäisi lämmetä nopeasti.

Misukka esittelee samalla myös vielä enempi ratasuuntautuneita renkaita, joissa urituksen pinta-ala on luonnollisesti vielä pienempi. Power Supersport 7,5%, Powercup 5% ja Slick 0%.

Joo, ihan sikaliukas on!!
Käy vaikka nyt heittämässä lenkki ja toteamassa :p

Tuo PP3 alkoi kuumottelemaan, ihme vaan, ettei valmistajalla ole tietoa tarjolla?!

B12 sanoi:
Uskaltaako vanhalla mallilla enää ajaa, vai onko sikaliukas touring-rengas nykymittapuun mukaan?:no:

Varmasti uskaltaa. Itsellä kokemusta Puresta parin setin verran ja tykkäsin kovasti varsinkin kadulla. Lämpenevät nopeasti ja olivat luattamusta herättävät. Radallakin riittivät ihan hyvin keskinopeessa ryhmässä. Eihän niitä ratakäytössä voi juuri verrata esimerkiksi Power Cupiin mitä testasin kaverin pyörän alla. Niiden pito tuntui olevan Puren jälkeenkin ihan toisesta maailmasta. Niiden pito ei kuitenkaan tule ilmaiseksi ne sulavat alta tosi nopeasti(paksu lompakko). :right:

Jos kävisin vain muutaman kerran vuodessa radalla niin ajaisin edelleen ihan tyytyväisenä Purella tai sitten tolla uudella PP3:lla..

No vitsinä lähinnä ajattelin. Itse olen jo vuosia ajellut aidoilla ja alkuperäisillä Pilot Powereilla. Niitä saa nykyisin erittäin edullisesti esim MyNetmotolta. Pilot Power tuli muistaaksen 2005. Oli alkuperäisasennuksena tuossa miun Speed Triplessä. Oli siihen aikaan tahmein katukumi, mitä kaupasta sai. Ei moittimista vieläkään, vaikka kulutuskesto voisi olla parempikin. Toisaalta tuossa pyörässä ei mikään kumi ole kestänyt kilometrejä.

Itse olen käyttänyt useamman setin perus PP:ia. Mukava ja pitävä rengas, joskin kuluu vähän nopeammin kuin jotkut toiset. Radallakin ajelin ja jonkin verran näyttivät ajetuilta sen jälkeen, mutta yksiseosrenkaina eivät ole kovin pehmeät. Mutta esim nykyinen SportSmart näyttää ihan toisenlaiselta, aika paljon näyttävät aidoilta ratarenkailta radan jälkeen. Kumi vaikuttaa siis pehmeämmältä varsinkin reunoilla, mutta kulutuskesto maantiellä on kuitenkin parempi kuin PP:ssa. Näen tässä PP3:ssa samanlaisia tavoitteita. Tosin jo PP2CT:ssä sitä jo tavoiteltiin, vaikkakin kuvio oli sama kuin alkuperäisessä PP:ssa. PP2CT:lle tai Purelle en koskaan nähnyt tarvetta mutta nyt PP3 kiinnostaa. Pakko odotella jotain testejä joka tapauksessa.

Viimeksi muokattu:
Back