• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Michelin Pilot Road 5 renkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tonttuj

Staattori
MotOrg ry jäsen
Betatestaaja
Michelin toi markkinoille uudet renkaat mallia Pilot Road 5, jossain nimenä pelkät Road 5.
https://www.michelin.fi/tietoja-meista/uutiset-ja-lehdisto/uusi-michelin-road-5

On nyt tullut hiukan ajeltua näillä renkailla eri paineilla ja eri pinnoilla ja eri nopuksilla ja eri olosuhteissa.
Pyöränä Yammun FJR.
Normaalipaineiksi renkaisiin jätin lopulta 2,7.
Tähän mennessä ehdottomasti paras rengas mitä alla on ollut kuivilla keleillä.
Sateella ei ole joutunut vielä ajelemaan.
Menee mutkiin mukavasti, ei huoju, kääntymiset helppoja ja luotto renkaaseen pitää.
Soralla ajellessa kokeilin eri paineita, korkeilla paineilla ei ole soralla mukavaa ajella, mutta kun paineita pudottaa soralla, ajomukavuus paranee.
Moottoriteillä ei välitä ajourista, mutkateillä menee urotetut kohdatkin kuten pitää, eikä välittänyt pikipaikoistakaan.
Kaupunkiolosuhteissakin menee ja kääntyy sulavasti.
Myös mukulakivellä menee sulavasti.
Aiempi Pilot Road 4 GT kärsi siitä, kun kilsoja tuli renkaisiin, pito heikkeni vaikka kuviota ja pintaa oli reilusti jäljellä.
Täytyy tsekkailla miten tämä rengas käyttäytyy kilsojen kasvaessa.

Mikäs sulla syynä noin alhaisiin paineisiin? Ajelin puolan reissulla n. 5700 kilsaa ja takana paine oli n. 3. Paine kuitenkin hiipui hiljalleen n. 2.7:ään enkä huomannu hirveästi eroa. Ajelin hyvin erilaisilla pinnoilla nopeuden vaihdellessa kävelyvauhdista reippaisiin motarinopeuksiin. Märillä pinnoilla en joutunu ajelemaan. Samoin erittäin tyytyväinen uusiin PR5:iin.

Ei siinä mitään syytä tai magiaa ole, ne vaan jäi sitten tuohon ja niillä on nyt sitten ajeltu.

tonttuj sanoi:
Ei siinä mitään syytä tai magiaa ole, ne vaan jäi sitten tuohon ja niillä on nyt sitten ajeltu.

Takarenkaan paine voisi kulutuskestävyyden nimessä kannattaa nostaa suositeltuun 2,9:n. Nää uudet oli sulla siis tavalliset vitoset eikä gt-versio? Mielenkiinnolla kyllä kuulen itsekin käyttökokemuksia ja vertailevia havaintoja, juuri pr4gt:t alle laittaneena...

henkka 71 sanoi:
Osaatko sanoa eroa z8iin

Mulla on ollut kerran FJR:ssa Z8-renkaat, toisia ei tule.
Ne on varmasti hyvät renkaat kaikilta osin, mutta mun FJR:ssa ne ei toimineet mulla oikeastaan mitenkään.
Olivat slls aivan karmeat ja epävarmat.

sami1024 sanoi:
Takarenkaan paine voisi kulutuskestävyyden nimessä kannattaa nostaa suositeltuun 2,9:n. Nää uudet oli sulla siis tavalliset vitoset eikä gt-versio? Mielenkiinnolla kyllä kuulen itsekin käyttökokemuksia ja vertailevia havaintoja, juuri pr4gt:t alle laittaneena...

Nostin aamulla ennen lähtöä kompuralla paineen kolmeen bariin.
Ajoin tänään erilaisissa olosuhteissa, paitsi sateessa, karvan yli 700 kilsaa ja pakko todeta rehellisesti että en huomannut eiliseen ajorupeamaan mitään eroa.

sami1024 sanoi:

Michelin edustaja kertoi messuiilla että ainakaan tälle kaudelle 5:sta ei tule GT versiota, ja kehoitti käyttämään FJR:ssä Pilot Road 4 GT:tä.

tonttuj sanoi:
Michelin toi markkinoille uudet renkaat mallia Pilot Road 5, jossain nimenä pelkät Road 5.
https://www.michelin.fi/tietoja-meista/uutiset-ja-lehdisto/uusi-michelin-road-5

On nyt tullut hiukan ajeltua näillä renkailla eri paineilla ja eri pinnoilla ja eri nopuksilla ja eri olosuhteissa.
Pyöränä Yammun FJR.
Normaalipaineiksi renkaisiin jätin lopulta 2,7.
Tähän mennessä ehdottomasti paras rengas mitä alla on ollut kuivilla keleillä.
Sateella ei ole joutunut vielä ajelemaan.
Menee mutkiin mukavasti, ei huoju, kääntymiset helppoja ja luotto renkaaseen pitää.
Soralla ajellessa kokeilin eri paineita, korkeilla paineilla ei ole soralla mukavaa ajella, mutta kun paineita pudottaa soralla, ajomukavuus paranee.
Moottoriteillä ei välitä ajourista, mutkateillä menee urotetut kohdatkin kuten pitää, eikä välittänyt pikipaikoistakaan.
Kaupunkiolosuhteissakin menee ja kääntyy sulavasti.
Myös mukulakivellä menee sulavasti.
Aiempi Pilot Road 4 GT kärsi siitä, kun kilsoja tuli renkaisiin, pito heikkeni vaikka kuviota ja pintaa oli reilusti jäljellä.
Täytyy tsekkailla miten tämä rengas käyttäytyy kilsojen kasvaessa.

Mulla on FJR:ssä menossa toiset PR 4 GT- renkaat ja mielestäni pito säilyy hyvänä loppuun saakka.Ajan mutkateillä aika reipasta vauhtia. Tuosta Z8:sta olen kanssasi täysin samaa mieltä.

XJ 900 sanoi:
Mulla on FJR:ssä menossa toiset PR 4 GT- renkaat ja mielestäni pito säilyy hyvänä loppuun saakka.Ajan mutkateillä aika reipasta vauhtia. Tuosta Z8:sta olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Olen kuluttanut FJR:rissa 9 tai 10 sarjaa Pilot Road 4 GT renkaita ja minulla on pito kadonnut totaalisesti myöhemmässä vaiheessa mutkateillä.

XJ 900 sanoi:
Michelin edustaja kertoi messuiilla että ainakaan tälle kaudelle 5:sta ei tule GT versiota, ja kehoitti käyttämään FJR:ssä Pilot Road 4 GT:tä.

Kyllä minullekin samaa huoltomies renkaita tilatessa yritti toistella, mutta halusin nyt kokeilla noita vitosia.

tonttuj sanoi:
Olen kuluttanut FJR:rissa 9 tai 10 sarjaa Pilot Road 4 GT renkaita ja minulla on pito kadonnut totaalisesti myöhemmässä vaiheessa mutkateillä.

Aika rajunpuoleinen toteamus yhteen virkkeeseen tiivistettynä. Miten tuo näkyy pyörän käytöksessä? Meinaan kun meikäläisen ajatusmaailmassa katurenkaalla menetetty pito lähtökohtaisesti tarkoittaa kaatumista tai muuta rajunpuoleista tapahtumaa. Minkälaisista kilometrimääristä tuossa kohtaa puhutaan?

Speedway ajoa asfaltilla.
Jännäkakkaa siis mutkateillä ja risteyksissä.
Kun kilsat on yli 8000, pito katoaa GT-mallissa minulla.

^No helkkari. Täytyypä pitää mielessä, ettei pääse yllättämään. Sinänsä harmi jos noin on, kun kuitenkin odotukset kulutuskestävyydestä olivat selvästi isommat... Mutta urasyvyyden pykälänmukaisuus ei paljon lohduta jos käytös muistuttaa saippuapalaa.

"Pidon katoaminen myöhäisemmässä vaiheessa" tarkoittaako tämä että rengas on ajettu sliksiksi? Toiset ajavat kyllä renkaansa loppuun sanan varsinaisessa merkityksessä, kankaat jo pilkistävät kun tullaan renkaanvaihtoon. Melkoisia riskejä jotkut motoristit ottvat ylikuluneilla renkailla.

Ajoin edellisillä n.11000km ja silloin oli pintaa takarenkaassa 2,5mm, joten kulutustakin se kestää. Eihän se pito uudenveroinen ollut, mutta ei sen kanssa mitään läheltä piti- tilanteita tullut.

Siis ajettu 8000km ja pintaa reilusti jäljellä. Silti mennään koko ajan niin kovaa, että pito katoaa mutkatiellä ja risteyksissä.

Jotenkin käy kateeksi nämä renkaiden kestot, eikä ikinä ole ollut ongelmia pidon kanssa kuivalla asfaltilla.

psi sanoi:
"Pidon katoaminen myöhäisemmässä vaiheessa" tarkoittaako tämä että rengas on ajettu sliksiksi? Toiset ajavat kyllä renkaansa loppuun sanan varsinaisessa merkityksessä, kankaat jo pilkistävät kun tullaan renkaanvaihtoon. Melkoisia riskejä jotkut motoristit ottvat ylikuluneilla renkailla.

Jaa niinku näin, vai? :D
takanakki-marraskuu-2015.jpg

Ja ei, en ollu suditellut, takarengas oli vaa käyny hiton kauan pahasti vajaapaineilla. Oma moka.

Back