• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Michelin Pilot Road 3 vai Pilot Power 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GreenMile
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinka päädyit tuohon valintaan, että vanhempaa mallistoa eteen ja uudempaa taakse? Olisit kokeillut "samaa sarjaa" eteen ja taakse (Pilot Power3 :ia molemmat).

Olkka sanoi:
Itsellä Pilot Road 3 vuoden 2007 GSX-R 1000 eikä mitään valittamista! Kulutuskestävyyttähän lupaavat >20tkm.
Mun kusiais fasussa toi PR3 kesti takana sen 9 tkm, tosin alkukevät söi reipasta vauhtia,Z6 meni 10500 km kesäisissä asfalteissa takana.
Nyt on Z8 kestävyys seuraavana kokeilussa, 5tkm mennyt ja pintaa on vielä runsaasti jäljellä mutta odottelee tallissa takaisin laittoa kun en arvannut sillä lähteä norjan reissulle.
Joten hiukan optimistiselta tuo >20 tkm minusta tuntuu :p
Agressiviseen ajoon ilman muuta PP3 , jos radalla tulee kurvattua niin on varmasti parempi valinta.

Mä valkkasin omaan nuo PP3:set. Hankala mennä sanomaan mikä se käytännön ero PR3:iin on, mutta ainakin henkistä luottoa löytyy ensin mainittuihin enemmän. Tuhat kilometriä nyt takana ja olin etukäteen ajatellut, että n. 5tkm niillä pääsisi. Näyttää kyllä siltä, että menee enemmän. Noita mutkapätkiä pyrin sahaamaan, mutta vaikka siellä polvea tarjoaisi, niin kyllä sinne straipit väkisinkin jää ja minkäänlaisia merkkejä en pidon rajoista ole vielä löytänyt. Tai ainakaan mun kantti ei kadulla kestä ihan linttaan vetää, joten varmaan pärjäisi noissa ilotteluissa tourinkikumeillakin. Radalle sitten sliksit ja sinne sopivat laitteet muutenkin.

Karkov sanoi:
Kuinka päädyit tuohon valintaan, että vanhempaa mallistoa eteen ja uudempaa taakse? Olisit kokeillut "samaa sarjaa" eteen ja taakse (Pilot Power3 :ia molemmat).

Korjaamo kömmas kun piti vaihtaa vaan takarengas PP3seen niin vaihtovat sitte eturenkaan. Eturengas vasta puoliks ajettu PP2. En sit viittiny toista päivää oottaa että vaihtavat sen eturenkaan pois ja vanha eturengas oli heitetty luultavasti jo pois. Sain sitten halvalla PP2 eteen. Muuten olisin kyllä eteenkin laittanu PP3 sit ku vanha olis ollu vähä kuluneempi. :sad: Jääköön ensi kertaan sen etu PP3 testaus.

Mulla on ainakin pito riittäny PR3:ssa, niin märällä kuin kuivalla. Vauhtiakaan ei oo säästelty ja kulutuspintaa on käytetty ihan reunoilta asti. Toki PP3:set vois ehkä kääntyä paremmin + enemmän, kun näillä roadeilla ei vielä mikään kohta moposta ota asfalttiin vaikka kanttaa sen, mitä profiili antaa myöten. Siinä 8-10tkm on kestoa, riippuen vähän ajosta. Voishan noita PP3:sia kokeilla, kun vähän edullisempia on, mutta tuskin ne samaa määrää kilometrejä kestää.

Jaskala sanoi:
Tää menee kieltämättä hiustenhalkomiseksi, mutta Misukan antamien tietojen mukaan PR3:ssa on pykälää parempi 'Wet Grip'. Luulis niiden tietävän mitä myyvät. :p

Hehheh, jos myyjän puheet olisivat totuus, niin maailma olisi toisenlainen. Itse katselen testejä ja kokeilen itse, kuten puheena olleet.

Niillä maantiemutkapätkillä ei kyllä koetella useinkaan renkaan rajoja, vaan ihan tiepinnan pitoa. Radalla selkenee ne todelliset erot. Jokin rengas voi pitää, mutta muljuaa epämiellyttävästi, mikä aiheuttaa luoton puutetta. Lähes kaikki touring renkaat riittävät kadulla pidoltaan. Jotkut eivät ole yhtä hyviä kylminä ja märällä.

Viimeksi muokattu:
Jayded sanoi:
Mulla on ainakin pito riittäny PR3:ssa, niin märällä kuin kuivalla. Vauhtiakaan ei oo säästelty ja kulutuspintaa on käytetty ihan reunoilta asti. Toki PP3:set vois ehkä kääntyä paremmin + enemmän, kun näillä roadeilla ei vielä mikään kohta moposta ota asfalttiin vaikka kanttaa sen, mitä profiili antaa myöten. Siinä 8-10tkm on kestoa, riippuen vähän ajosta. Voishan noita PP3:sia kokeilla, kun vähän edullisempia on, mutta tuskin ne samaa määrää kilometrejä kestää.
Toki pyörissäkin on pientä eroa mikä vaikuttaa rengasvalintaan, mikäli sinulla on allekirjoituksen mopo vielä alla,aloittajahan oli enempi kyykyllä liikkeellä.
gsr:ssä piisaa touring kumi kuten minullakin, pitäisi kyyllä joskus kokeilla PP3:sta, ei niissä kestoissa ole kuitenkaan niin isoa eroa etteikö kannattaisi joskus kokeilla.

tate66 sanoi:
Toki pyörissäkin on pientä eroa mikä vaikuttaa rengasvalintaan, mikäli sinulla on allekirjoituksen mopo vielä alla,aloittajahan oli enempi kyykyllä liikkeellä.
gsr:ssä piisaa touring kumi kuten minullakin, pitäisi kyyllä joskus kokeilla PP3:sta, ei niissä kestoissa ole kuitenkaan niin isoa eroa etteikö kannattaisi joskus kokeilla.

Omasta mielestä ainakin on ihan sama, mikä pyörä alla on(naku, kyykky tai ihan mikä vaan), enemmän rengasvalintaan vaikuttaa miten ja missä sä sillä ajat. Onhan noita nähty, esim. Dunlop qualifier 1000 SV:n alla ei oikein kadulla ollut järkevä vaihtoehto, kun taas PR3 toimii loistavasti.

Back