• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Michelin Pilot Road 3 vai Pilot Power 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GreenMile
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ostamassa uutta takarengasta Kawasaki zx 6r 636 vm.05 pyörään. Olen lukenut täältä ja jostain muualta näistä renkaista kehuja, että ainakin kestävyys ja pito on hyvät.

Kumman näistä nyt sitten ostaisi? En löydä oikein mistään sivuilta näiden eroja/kumpi on se parempi rengas. Olen kyllä vasta tänään alkanut etsimään näitä. Nopeasti pitäisi päättää kumman tilaan, koska nykyinen rengas on ihan loppuun kulunut.

Ajotyyli on aika agressiivista, mutta radalla en ainakaan vielä ole käynyt.

Joten kumpi näistä kannattaa tilata??

Tietysti saa suositella jotain muutakin rengasta, jos on todennut paremmaksi...

Viimeksi muokattu:
Poweri on käsittääkseni enempi radalle sopiva kumi, eli pehmeämpi seos ja sitä kautta parempi pito + huonompi kestävyys.

D-Iivil sanoi:
Poweri on käsittääkseni enempi radalle sopiva kumi, eli pehmeämpi seos ja sitä kautta parempi pito + huonompi kestävyys.
Omaa kokemusta ei ole PP3:sta kuin vajaa tuhat kilsaa mutta kulumattomuuden perusteella luulisin että kestää aika hurjan pitkälle pystyssä ajamista. Enemmän tielle tarkoitettu se kuitenkin on.
michelin_tyres.jpg

Jos vähänkään tykkää ajaa eikä ole mitään isojen teiden ritari ni vältä noita road3 renkaita. Lipsuu lipsuu lipsuu..
Mulla takarengas kesti sen 5tkm kun oli tasaisesti kulunut loppuun. (Vertailuna rosso2 kestänyt nyt reilu 5tkm ja vielä on kuvioo. Kyseisen renkaan pito on aivan eri luokkaa.)

Mulla on Busassa Road3 rinkulat. Pitää märällä ja kuivalla ja tuntuu vielä kestävänkin, 5000 kilsaa takana. No eihän tolla Busalla saa renkaita lipsumaankaan tehojen puuttuessa.

Mulla on K8 750 Gixxerissä ollut noi PR3:set alla nyt yli 10 tkm ja pintaa riittää. Ajotapa toki ei niin agressiivinen, mutta radalla oon käynyt tänä kesänä hidastelemassa 2 kertaa. Ja kyllä ainakin takapää pitää. Kerran ollut sellainen tunne, että etunen lähtee alta, mutta tod.näk vain tunne. :dunno:

PR3 ei ole mikään ratarengas, etunen varsinkaan. Ei nuo omassa ajossa kumpikaan kestä mitenkään erikoisesti. PP3 on vähän urheilullisempi, joskin silti maantierengas. Itse katselen jotain muuta noiden jälkeen. Ehkä palaan Sportsmarttiin, joka kestää ja pitää.

Itellä ollu aikasemmin Pirellin Rosso2, superCorsa ja viimeks oli Metzeler Racetec Interact K3. Turhan ratamainen ainakin tää K3. Tänäänkin lähdin sateella töihin ja kevyellä kiihdytyksellä oli perä vierellä, kun eihän tuo sovellu ollenkaan sateelle, Pito oli kyllä helvetin hyvä kuivalla, mutta kulu todella nopeesti.

Jos nyt tilaan ton Road renkaan, niin kai se pitää ajaa ainakin aluksi rauhallisemmin mutkapätkät, jos se pito ei olekaan niin hyvä, kuin noissa aikasemmissa.

Sillä haen kestävämpää rengasta, kun en nykyään kerkeä ajamaan oikein muuta kuin työmatkoja ja se on aikalailla suoraa tietä, välillä käyn sitten hurjastelemassa mutkäpätkillä. Menee hyvät pehmeät renkaat hukkaan tommosessa suoralla ajelussa, kun on heti keskeltä sakkorengas ja sivuilta kuin uusi.

GreenMile sanoi:
Itellä ollu aikasemmin Pirellin Rosso2, superCorsa ja viimeks oli Metzeler Racetec Interact K3. Turhan ratamainen ainakin tää K3. Tänäänkin lähdin sateella töihin ja kevyellä kiihdytyksellä oli perä vierellä, kun eihän tuo sovellu ollenkaan sateelle, Pito oli kyllä helvetin hyvä kuivalla, mutta kulu todella nopeesti.

Jos nyt tilaan ton Road renkaan, niin kai se pitää ajaa ainakin aluksi rauhallisemmin mutkapätkät, jos se pito ei olekaan niin hyvä, kuin noissa aikasemmissa.

Sillä haen kestävämpää rengasta, kun en nykyään kerkeä ajamaan oikein muuta kuin työmatkoja ja se on aikalailla suoraa tietä, välillä käyn sitten hurjastelemassa mutkäpätkillä. Menee hyvät pehmeät renkaat hukkaan tommosessa suoralla ajelussa, kun on heti keskeltä sakkorengas ja sivuilta kuin uusi.

Mulla oli kwaakussa edessä ja takana PR3 ja motariajoa tuli mittariin 9000km, pintaa oli molemmissa vielä monta milliä jäljellä kun vaihdoin Ninjan pois.

GreenMile sanoi:

Jos tilanne on tää niin PR3! Kyllä noissa pitoa löytyy kunhan saa sen öljypinnan kulutettua pois. Mulle myyjä sano, että ensimmäiset 100km rauhallisemmin ja sitten hanaa...

Toki noillakin pääsee tutustumaan metsähallituksen omaisuuteen jos vetää täydessä kurvissa tupin nurin... Ei sellaista rengasta taida ollakaan jolla ei.:no:

Viimeksi muokattu:
GreenMile sanoi:
Olen ostamassa uutta takarengasta Kawasaki zx 6r 636 vm.05 pyörään. Olen lukenut täältä ja jostain muualta näistä renkaista kehuja, että ainakin kestävyys ja pito on hyvät.

Kumman näistä nyt sitten ostaisi? En löydä oikein mistään sivuilta näiden eroja/kumpi on se parempi rengas. Olen kyllä vasta tänään alkanut etsimään näitä. Nopeasti pitäisi päättää kumman tilaan, koska nykyinen rengas on ihan loppuun kulunut.

Tietysti saa suositella jotain muutakin rengasta, jos on todennut paremmaksi...

Pilot Road maantielle, Pilot Power sportimpaan ajoon. Yllättävän paljon PR kolmosta menee kyykkypyöriin.

Kuinkas noissa itse pyörän paino vaikuttaa? Ilman tietoa millä pyörällä kukin arvioi esim renkaan kulumista niin arviot voi sellaisenaan olla jotain muuta kuin mikä omalle kohdalle pätee? Itselläkin on nakkien vaihto kohta ajankohtaista ja mietin pitäisikö suosiolla pistää sportimpaa kumia alle kun pyörän kuivapaino on 170kg luokkaa, joten nakki tuskin kuluu muutenkaan sitä vauhtia kuin 100kg painavammalla ja extrapidosta harvemmin on haittaa?

Tohon sun pyörään ehdottomasti Pilot Power 3 renkaat kestää sun pyörässäsi ihan riittävästi ja pito parempi.
Pilot Road 3 on enempi touring/naku tyylisten pyörien rengas.

Z1000:ssa oli Pilot Road 3:ia parit parit alla ja hyvin sillä väänteli PK-vauhtia mutkapätkillä. Ei kyllä pidossa ollut ongelmaa, ainakin kohan paineet oli kohillaan. Edessä tais olla 2.7bar ja takana 2.9bar. 990 SuperDukeen päätin ihan kokeiluna rupee käyttää sporttisempaa, Pilot Power 3:ia ja hyvin nekin on pärjännyt mutkilla. 2.6bar etu ja taka. Pilot Road 3 ainakin michelinin testien mukaan pitää tosin märällä/sateella paremmin ja on sadekelillä lämpimämpi rengas kuin tuo power 3. Kadulla oon siis vasta tähänasti ajellut, en radalla. Mutta ensviikolla tulee tuo Power3 testattua radallakin. Ei pitäis kyllä ainakaan renkaan pidosta jäädä kiinni siellä.

Itse olen ollut tyytyväinen PR3:iin. Pidossa ei ole ollut mitään ongelmia. Eilen tuli vaihdettua eteen jo uutta kierrosta PR3:sta, eikä edes sisäänajolenkillä tullut huomattua mitään lipsumisia. Vaikka alun varovaisen tunnustelun jälkeen päästelinkin mutkiin suhteellisen normaalisti(en kuitenkaan millään 'välittömästi eroon chicken stripeistä'-meiningillä) :D
Edellinen kesti ~13 000km ja vielä olisi varmasti ajanut muutaman tuhat kilometriä mutta oli pakko vaihtaa, kun maanantaina pitäisi lähteä kohti P-Norjaa ja googlemapsin mukaan kyseinen rundi olisi n. 6000km :orgmp:

Mä myös todella tyytyväinen PR3:siin, eka sarja kesti K1300S Bemun alla 17tkm ja nyt uusilla ajettu 5tkm eikä vielä ole mainittavaa kulumista näkyvissä. Pitoakaan ei voi moittia yhtään, pari kertaa tuli käytyä radallakin ja ainakin itseltä loppui usko kauan ennen kuin renkaista pito. Toki jos haetaan vain parasta mahdollista pitoa löytyy parempiakin renkaita, mutta PR3:set tarjoaa harvinaisen hyvän kulutuskestävyys/pito -suhteen.

GreenMile sanoi:

...

Jos ajat enimmäkseen "kadulla", jopa aggresiivisesti, niin PiRo3 on hyvä valinta. Renkaasta löytyy hyvin pitoa radallekin.

Jos tuntuu siltä, että lipsuu niin silloin PIPO3 alle ja "radalle" kokeilemaan,:thumbup:

Itsellä alla contin sport attack2 kokeilumielessä, vannoutuneena misukan renkaan polttajana ja täytyy sanoa, että hyvän renkaan ovat contin porukka tehneet. Eikä radalla lipsunut kertaakaan.

Vaihtelevaa ajoa kadulla ja radalla 7tkm ja vielä on pintaa, jopa keskellä. Seuraava rengas onkin sitten PiPo3:en.

Kyykkypyörään sporttirenkaan ja matkapyörään touring renkaat. Tuon mukaan voi ihan itse valita sopivan kumin kun tietää miten pyörää käyttää. Itse en pilaisi kyykyn ajo-ominaisuuksia litteillä touring-kumeilla.

Noin se menee. Laita vaan pyörään sopivat renkut ja nautiskele. Pilot Powerit tai jotkut vastaavat kyykkyyn...:thumbup:

Back