• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mezeler Sportec M-1 vai Roadtec Z6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuumer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä on edessä Sportec M-1 ja takana Z6. Ei moittimista
062802moto_prv.gif
Sama sekotus mulla zzr1100 pyörässä eikä valittamista myöskään.

Mitäs mieltä ihmiset Metzeler Z4:sta? Eikös se olisi suht'hyvä hiukan sporttisempaan matka-ajoon? Vai olenko aivan väärin ymmärtänyt?

Ite tilasin www.mynetmoto.com Z6 etu-ja takarenkaan (180/17/55&120/17/70) yhteesä postikuluineen 252e, joku tarjous menossa kummastakin kumista, ei paha...
biggrin.gif

just huomenna tulee alle z6. edellinen oli me z1 ja olin jo täysin varma merkin vaihdosta mutta ku kehuivat niin kestäväksi ja muutenki ok renkaaksi niin kokeillaan.
hitaahan tuli 160 postikuluineen ja siihen tietty 15 eekkeria vaihto työ.

ja merkkiähän olin vaihtamassa juuri kulutuskestävyyden (tai sen olemattomuuden) takia.
ja sitte eiku
062802moto_prv.gif
crazy.gif
ja taas
062802moto_prv.gif

SV:ssä oli Z6 ja mun mielestä oli todella hyvä rengas. Pitoa löytyy todella hyvin myös rata-ajossa. Ainakin koko renkaan pinta oli ottanut kontaktia rataan ja ei ollut missään vaiheessa havaittavaa pidon menetystä. Myös erittäin pitkäikäinen rengas ja sateella pito myös huippuluokkaa. Trumpassa nyt alla M1 ja kuluu suht nopeasti. Radalla ei vielä käyty, mutta oletan, että toimii siellä. Sateella ei pito läheskään samaa tasoa kuin Z6:sessa. Mun mielestä Z6 ei olisi yhtään pöllömpi rengas kyykkypyöriinkin. Harkinnassa nimittäin on, että seuraavaksi alle tulee Z6:set.
Kuviohan ei ole niin "racing-henkinen", mutta ei huvita ostaa renkaita 4-5tkm välein. Normaaleissa ja ripeävauhtisissa mutkatie ajeluissa Z6 kyllä ajaa asian täysin.

Nyt loppu mun osalta noi Maxxis renkaat ja seuraava joka alle menee niin on just toi Z6 joka löytyy varastosta. Toi Maxxis kuluu aika helposti loppuun ainaski mun mielestä! Vajaa 4 tkm ja sais pian vaihtaa vaik ihan rauhallista ajeluu on ollu
crazy.gif

Kyllä Metzeler RoadTec Z6 on osoittautunut erittäin hyväksi ja kestäväksi sport/matka-renkaaksi ja on shopin suosituin Sport/Touring-rengas.

Z4 on edelleen myös suosittu ja näiden kahden renkaan oleellisin ero onkin pinnan profiili varsinkin takarenkaan osalta. Z4 on ns U-muotoinen ja Z6 V-muotoinen prpfiililtaan. Niinpä Z6 on hiukan sporttisempi vaihtoehto, koska siinä jyrkemmässäkin kantissa pysyy reilusti kosketuspintaa tiessä.

Vastaava rengas, joka on sekä sporttinen, että kestävä, on Pirelli Diablo Strada. Tuosta on myös paljon positiivisia kokemuksia kuulunut, vaikka uusi rengasmalli onkin.

Myös sateella em- renkaat ovat erinomaisen pitäviä normaalissa ajossa.

t. Shoppilaiset

z6 on ollu ny alla reilun tonnin verran ja hyvältä on tuntunu. ei mitään valittamista.

ja ero edelliseen valtava.
biggrin.gif

toki voi johtua myös paljon siitä että edellinen oli niin kulunu että reilu viis senttiä tasasta keskellä.
tounge.gif

062802moto_prv.gif

350km takana uusilla z6:lla (edessä & takana). Ero reilut 15tkm alla pyörineisiin Z4'siin on huomattava! Toki myös vanhojen kuluneisuus vaikuttaa... Hyvän oloinen jämäkkä rengas. Mutkatie menee kuin kiskoilla...

Metzeler Rennsport on nyt alla Banditissä.
3000 km ja takarengas on sakkorajalla.  
confused_orig.gif

Ei rata-ajoa pelkkää mutkatietä.......
Pitoa löytyy...........ja löytyy........
Kun luistaa, (varomaton kaasun avaus risteyksessä,
suojatie ym.)
ottaa uudestaan pitoa nopeasti.  
biggrin.gif

Pirellin Diablot odottaa vaihtamista, tuleehan vertailtua eri renkaita....

Reiska_SB

Back