• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Metzeler M5 Interact

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
250km alla ja kuittaan ton tiekarhun urille herkkyyden.Pito on hyvä ja vfr:n alla ei luisto ongelmia.Taas tuntuu,että pitäis vaan mutka pätkiä ajella->rengas houkuttelee kanttailemaan
biggrin.gif

On tullut nyt 4000 kilsaa näillä renkailla eikä voi kuin kehua! Olen ajanut kolme ratapäivää myös ko. renkailla ja pitoa riittää sielläkin.

Tuosta keulan nypytyksestä vielä, olen huomannut itsellä saman ongelman. Olen luullut että se johtuu keulansäädöistä. Voiko se todellakin johtua liian kovasta paineesta? Edessä 2.5 ja takana 2.8.

Helppoa se on kokeilla, kun pudottaa painetta hiukan. Mulla auttoi tässä pyörässä. Itsellä ajettu nyt vajaa 4 tkm setillä. Noillakin näyttää sen reilun 5,5 tkm pääsevän mun ajotyylillä. Roadsmartit kesti ehkä tonnin enemmän.

Kävin kanssa Alastarolla ajelemassa ja vajaa 100 km tuli mittariin. Hyvin piti kunnes lämpes liikaa ja lähti rauhallisesti kumpikin pää luistelemaan. Vasurissa ennen pääsuoralle tulevaa oikeaa. Rauhallisesti onneks irtos ettei jännäkakkaa pukannut, tai kaatokerho kutsunut
smile_org.gif
Tais olla vimpan setin 7 kierros. Kai se on pakko uskoo et ratarenkaat olis radalle paremmat.

Semmoinen 2400 km noilla kumeilla takana, iso osa reipasta mutkatieajoa. Ihan saman "elämisen" olen huomannut tiekarhun tekemissä kammanjäljissä, tuon huomasi heti ekalla lenkillä. Edellisillä Pilot Road 2:lla ei moista tuntunut. Mutta ajaahan noilla.

Eilen testasin nostaa paineita fasussa 0,2 yli suosituksen. Ei hyvä, meni ihmeen kovaksi körötellä, piti kesken matkan päästellä pois painetta. Enpä olisi uskonut että huomaan noin selvästi muutoksen. Nyt kumeilla takana vissiin 4300km, menisköhän takanakki vielä tonnin, ihan max. pari. Edessä pikkasen paremmin pintaa. Jotain tollasta kestävyyttä odotinkin.

Ohi menee aiheesta mutta eikös tuo Mezeler ole Pirellin tekemä rengas?
??
Eipä kait sittenkään muuten vaan ovat kytköksissä ..1986 - Since the 1st January 1986, Metzeler had been a member of the Pirelli Group. A restructuring period of the existing different branches into independent companies took place, and in 1989, Pirelli founded Metzeler Reifen GmbH. In the same year Metzeler introduction of the arrow parabolic tyre to the rear wheel - the ME 1.

Takanakki 6100km ja aivan finaalissa, rautalanka tuli esiin kun ajelin työkalujen ääreen irroittamaan vanteita. Etunenkin melko kulunut, max pari tonnia tuolla olisi ajanut, mutta oli jo sen verta pykälää kuviossa etten tuolla viitsinyt kitkuttaa. Etunakki oli eniten kulunut pikkaisen keskilinjan sivupuolelta, profiili sillai pyramiidi, you know.

Vaihtuivat tänään Misukan Pilot Power 2:iin, kokeillaan nyt tuollaisia vaihteeksi. Piti heti laakista käydä testaamassa miten tuo misukka tuntee tiekarhun urat, en oikein selvyyttä saanut onko parempi vai ei.

Mä ajattelin seuraavaks ostaa kierroksen Pirelli Rosso Corsia alle. Katotaan sit mitä moisset kestää alla. Pito on varmasti hyvä.

Mulla M5:t alla ja Euroopan reissu tuli vedettyä niillä. Erinomainen rengas, ei uraherkkä lainkaan, loistava pito myös märällä, ohjautuu hyvin ja tarkasti, myös jarruissa käyttäytyy asiallisesti. Kovaa autobaana-ajoa, kovaa ajoa alppiteillä,parin tonnin verran köröttelyäkin, nyt ajettu setillä 7100 km ja menee vielä ehkä sen 5-600 km. Loistava valinta!
bowdown.gif

Samanlaiset tulee alle seuraavaksikin.
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Vaihdoin tänään uuden M5 eteen ja tuntuu että nypyttää niin pirusti.
Edellinen M3 ja PR2 ei nypyttäneet yhtään.

Kokeilin alle suosituksen painetta ja yli suosituksen eikä nypytys lähde pois.

Voiko vika olla alustan säädössä että tarvitsisi lisätä vaimennusta jompaan kumpaan suuntaan?

Otin pyörän alta pois ja kokeilen huomenna vielä pyöritellä vanteella jos se siitä asettuisi, jos ei asetu niin hermo tuolla ajaessa menee...
nixweiss.gif

Pystyheittoa syystä tai toisesta?
Siinä oli ihan aavistus sellaista korkkiruuvia, voi olla että se vemputus tulee siitä.

Maahantuoja lähettää uuden renkaan maanantaiksi niin kokeillaan sitä niin eiköhän tuo ongelma ratkenne.

Älyttömän paljon ketterämpi rengas kuin edellinen Michelin Pilot Road 2 millä ajoin 400km.

Siinä oli ihan aavistus sellaista korkkiruuvia, voi olla että se vemputus tulee siitä.

Maahantuoja lähettää uuden renkaan maanantaiksi niin kokeillaan sitä niin eiköhän tuo ongelma ratkenne.

Älyttömän paljon ketterämpi rengas kuin edellinen Michelin Pilot Road 2 millä ajoin 400km.
Oliko toi pilot road 2 jo miten kulunut kun sillä ajoit nuo 400km? Eri renkaiden ketteryyttä nyt ei voi vertailla keskenään jos toinen on uusi ja toinen lähes loppuun ajettu.

Oliko toi pilot road 2 jo miten kulunut kun sillä ajoit nuo 400km? Eri renkaiden ketteryyttä nyt ei voi vertailla keskenään jos toinen on uusi ja toinen lähes loppuun ajettu.

Aika lailla uuden veroinen oli Pilot Road kun uutena sen alle laitoin ja 400km sillä jaksoin ajaa...
Uutta vastaavana luovutin sen Erään Orgilaisen Busan alle jatkamaan matkaa.

Back